En usko Ylen väitettä: Moni 30-vuotias ei ole edes pitänyt vauvaa sylissä.
Kommentit (7)
Olen 26v ja olen joskus lapsena 7-vuotiaana pitänyt pikkuveljeäni sylissä, mutta en vauvaa enää koskaan aikuisiällä. Mieheni ei myöskään ole ikinä pitänyt vauvaa sylissä. Oikeastaan kaveripiiristämme varmaan suurin osa ei ole omia sisaruksia lukuunottamatta pidelleet vauvaa. Omia ei ole kenelläkään.
Mä taas en tunne yhtään yh-äitiä, joten ei niitä oikeesti voi olla olemassa.
Itse tunnen montakin ja olin itsekin sellainen ennen kuin sain oman lapsen juurikin 30-vuotiaana.
Mä luulen, että tää on taas niitä asioita, joissa näkee, kuinka nuorehkojen aikuisten jakautuneet monellatavalla. Ovat he, jotka aikanaan päättivät koulunsa, usein ammattikoulunsa suunnilleen samoihin aikoihin kun osa nuorista haki ja osa haki vielä useammankin kerran, että pääsi jatkamaan opintojaan enemmän ja vähemmän haaveilemassaan paikassa korkeakoululla tai yliopistolla, siellä vierähti helposti 5-7 vuota ja hups sitä on melkein kolmekymppinen ja jostain pitäisi saada ja löytää "oman alan" töitä, ehkä pidempikin pesti kuin puolen vuoden määräaikainen homma. Jostain löytää kumppani, jolla olisi suunnilleen samantapaista arvopohjaa ja toiveita tulevasta kuin itsellä.... Ja tässäkö sitä pitäisi alkaa hankkimaan lapsia. Yksinkö? Eiku siis mistä sen kumppanin löytäisi...
Ammattikoulusta parikymppisenä valmistunut on tällä välin voinut tehdä jo useamman vuoden duunia ja vakiintua. Kenties löytänyt sen kumppanin ja kun sitä on jo oltu muutama vuosi yhdessä niin kaksi onkin pian kolme...
Olen joitakin kuukausia alle 30-vuotias. Lapsena pidin sylissä vauvaikäistä sisarustani.
En ollut koskaan ollut vauvojen kanssa missään tekemisissä ennenkuin sain ekan lapseni vähän alle kolmekymppisenä. Ei kun, miehen siskon vauvaa olin joskus nähnyt mutta ei koskaan tullut mieleen pitää sylissä.
Mä en ole, olen 43 v nainen. Enkä usko että olisi kauhean harvinaista edes tällainen. Itse en ole yhtään sen luontoinen että haluaisin toisten vauvoja sylitellä, ja omassa lapsuudenkodissa ei ollut enää vauvaikäisiä sisaruksia kun olin sen ikäinen että olisin voinut sylissä pitää.