Minkälainen sadisti vie lapset Mcdonaldsiin ja sitten tilaa ranskalaisten ja limun tilalle omenalohkot/miniporkkanat ja mehun?
Lapsi luulee että pääsee herkuttelemaan mutta saakin hedelmän/vihanneksen paloja ja mehua, mitä varmaan on kotonakin aina tarjolla.
Kommentit (34)
Minun tyttö 8v haluaa itse aina miniporkkanat koska ei tykkää ranskalaisista ja mehun limun tilalle kun hiilihapot tuntuvat hänestä ikävältä suussa.
Vierailija kirjoitti:
Minun tyttö 8v haluaa itse aina miniporkkanat koska ei tykkää ranskalaisista ja mehun limun tilalle kun hiilihapot tuntuvat hänestä ikävältä suussa.
Näin myös meillä. Ja siis saa toki miniporkkanoita ja mehua myös kotona.
Minä vanha piaru otan aina mieluummin omenamehun kuin limpparin, makusyistä. Lapset on saaneet ottaa mitä tykkäävät. ja syövät välillä salaattia
Eikös mäkkäri muutenkin ole vähän sellanen wt-paikka nykyään?
Meillä tulee pikaruokaravintoloissa käytyä ehkä viisi kertaa vuodessa jos sitäkään, joten sallin kyllä lasten syödä silloin niissä mitä haluavat. Kotona kuitenkin syödään enimmäkseen, joten "kunnon" ruokaa on pääasiallisena ruokavaliona.
Minkälainen sadisti noin yleensäkään vie lapsia epäterveellistä roskaruokaa tarjoavaan pikaruokaravintolaan?
Mun teinitkin juovat mieluummin mehua kuin limsaa, vaikkei koskaan ole oikeastaan rajoitettu limuja.
Oikeastaan nytkin hakevat jatkuvasti vettä, vaikka mehua ja limsaa on kaapissa, mehuakaan ei oikeastaan säännöllisesti meillä ole ollut eikä kaivattu, limsaa vetävät vanhemmat.
Eivät myöskään erityisemmin rakasta ranskalaisia, syö kai ne toki jonkun verran silloin kun ei muuta ole tarjolla. Hampparit ne kyllä vetää hyvällä halulla, mutta niin ne syö kasviksiakin, ovat aina syöneet vaikken mikään terveysterroristi ole koskaan ollut, ja itselle kyllä kaikki roskaruoka maistuu.
Itse asiassa toisella oli parivuotiaana vaihe jolloin ei oikein muuta syönytkään kuin miniporkkanoita.
Oli juuri hirvittävän helteinen kesäkin, ja olin huolissani kun ei mikään mene alas, tarjosin jopa suklaapatukoita, jostain syystä sitten nuo porkkanat maistuivat.
Että makuja on moneen lähtöön.
Yleensä meidän lapset pyytää itse porkkanoita tai omenoita. Ei se ole niille mikään juttu saada ranskalaisia, niin kuin itselle lapsena, kun niitä sai ehkä kerran vuodessa. En itsekkään ole välittänyt niistä enää vuosiin. Kaikkeen kyllästyy.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen sadisti noin yleensäkään vie lapsia epäterveellistä roskaruokaa tarjoavaan pikaruokaravintolaan?
Sellainen joka tietää että kaikkea voi syödä kohtuudella.
Meillä lapsi saa limun tilalle soodaveden.Ei ole ikinä maistanut limua ja on 7-vuotias.
Vitsi mua naurattaa nää "meidän jaska ei ole koskaan limua maistanutkaan, ja on jo kuitenkin 7vee!! Eikä meillä Minna-Katariina myöskään, on kohta 15v" :D ihan kuin se nyt olisi sellainen asia, mitä pitäisi hienona pitää. Kyllä täysin kielletty hedelmä (huom KIELLETTY, eri asia jos lapsi on joskus maistanut muttei pidäkään mausta) maittaa lapsuudenkin edestä kun ei sokerinatsi-mamma ole kyttäämässä jokaista suupalaa.
Enemmän ihmettelen miniporkkanoita. Jotkut luulevat että ne ovat jokin oma lajinsa tai vasta kasvaneita porkkanoita, mutta ne ovat ihan tavallista porkkanaa joka on vain paloiteltu ja muotoiltu :D Moninkertaisella kilohinnalla tietenkin ja lisäaineet vielä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi mua naurattaa nää "meidän jaska ei ole koskaan limua maistanutkaan, ja on jo kuitenkin 7vee!! Eikä meillä Minna-Katariina myöskään, on kohta 15v" :D ihan kuin se nyt olisi sellainen asia, mitä pitäisi hienona pitää. Kyllä täysin kielletty hedelmä (huom KIELLETTY, eri asia jos lapsi on joskus maistanut muttei pidäkään mausta) maittaa lapsuudenkin edestä kun ei sokerinatsi-mamma ole kyttäämässä jokaista suupalaa.
No ei ole ikinä tullut sellaista tilaisuutta että sitä pitäisi väkisin maistaa. Ei ole kukaan tarjonnut eikä me vanhemmat ikinä juoda joten ei sitä osteta. Vai pitäisikö tästä nyt lähteä kauppaan ja ostaa limu pullo ja pistää lapsi juomaan sitä? Minkä takia lapsen pitää maistaa/juoda limua? Kuinka moni tuon ikäinen lapsi on maistanut/juo vaikka teetä? Eiku kukaan ihmettele tai kritisoi jos sanot että lapsi ei ole ikinä juonut teetä.
Vierailija kirjoitti:
Niin että tupakkakin on sitten sellainen, että jos sitä ei koskaan maistanut, johtuu se vain ankarista kielloista mutta haluttu on koko ajan ja heti kun äippä ei näe, mennään kiskomaan röökiä kun se on kiellettyä.
Jepjep, niin varmaan. Jos on niitä ihmisiä, joiden on pakko olla niinkuin muutkin. Sehän ei ole mahdollista, että joku ei halua tehdä jotakin siksi, ettei itse halua. Ei, kyllä lupa ja hyväksyntä on saatava muilta.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla huoletta. Kyllä sokerijuomat maistuu suurimmalle osalle lapsista niin että röllykät tursuilee, mahat roikkuu ja painoindeksit on ylipainon puolella jo ala-asteiässä.
Sama se sokerin ja lihomisen kannalta on, juoko sokerilimua vai sokerimehua. Tuoremehua pidetään niin terveellisenä, no onhan se tietenkin parempi vaihtoehto kuin limut, mutta yhtä paljon siinä sokeria on.
Otsikon kanssa siinä mielessä samaa mieltä, että jos lapsi tosiaan haluaisi ranskalaisia ja hampparin niin tyhmää viedä porkkana- tai omenalohkojen takia mäkkäriin. Sitä paitsi uskon, että suoraan kaupasta ostettuna ovat nämäkin vihannekset parempia.
Miten ihmeessä kukaan, edes aikuinen, jaksaa hampparin jälkeen syödä vielä ranskalaisia ja limsaa? Ettekö te poksahda sellaisesta määrästä kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ikinä tullut sellaista tilaisuutta että sitä pitäisi väkisin maistaa. Ei ole kukaan tarjonnut eikä me vanhemmat ikinä juoda joten ei sitä osteta. Vai pitäisikö tästä nyt lähteä kauppaan ja ostaa limu pullo ja pistää lapsi juomaan sitä? Minkä takia lapsen pitää maistaa/juoda limua? Kuinka moni tuon ikäinen lapsi on maistanut/juo vaikka teetä? Eiku kukaan ihmettele tai kritisoi jos sanot että lapsi ei ole ikinä juonut teetä.
Käykö sun lapsi koskaan missään vierailulla, synttäreillä, kavereilla? Miten voi välttyä tilanteelta että limsaa tarjotaan? Oma tyttäreni ei pidä limsasta ja vähän väliä on tilanteita että sitä yritetään tarjota.
...Joskus ne lapset ihan itse haluaa nuo :D