Julkinen imetys
Olen jokin aika sitten liittynyt fb:ssä imetystukiryhmään, ihan mielenkiinnon ja nykyisen työni takia. Myös itsellä on lapsia joita olen imettänyt, ja lisää tulossa. Mutta jonkun aikaa sitä ryhmää seurattuani olen aivan kauhistunut siitä miten yleistä on kieltää tai paheksua julkista imettämistä! Luulin että suuren huomion saanut teriniitti-case muutaman vuoden takaa oli joku yksittäistapaus jossa yksi asioista mitään ymmärtämätön mielensäpahoittaja oli yksin omituisen mielipiteensä kanssa mutta ilmeisesti tällaista tapahtuu aika useinkin?? Ihan oudot ihmiset tulevat kommentoimaan imetystilannetta esimerkiksi kaupoissa, kahviloissa tai jopa parkkipaikoilla. Mitä ihmettä??
Itse en ole koskaan törmännyt tällaiseen, mutta aiemmat lapseni olenkin saanut pienillä paikkakunnalla jossa kaikki tuntevat toisensa eikä mitään ihmettelyjä imetysten paikasta ole koskaan tullut. Nyt odotan kuitenkin seuraavaa lasta Helsingissä, pitääkö minun tosiaan varautua siihen että tällaisia ihmisiä on ihan aikuisten oikeasti olemassa jotka jostain syystä paheksuvat imetystä muualla kuin piilossa ja tulevat siitä vielä oikein kommentoimaan?? Siis imetystä! Olen hämmentynyt.
Isommalla paikkakunnalla on tietenkin enemmän mielenterveyspotilaita.