Lue keskustelun säännöt.
Onko joku saanut kandista/opinnäytetyöstä arvosanaksi vitosen, onko antaa vinkkejä?
24.07.2018 |
Haluaisin kandista (kauppatieteet) vitosen mutta vähintään nelosen, jotta olisi paremmat mahdollisuudet päästä haluamaani opinahjoon maisteriopintoihin.
En ole mikään kummoinen opiskelija mutta panostaessa ja motivoituneena olen ihan hyviä tuloksia saanut.
Te jotka olette saanet erinomaisen arvosanan kandista tai AMK:n lopputyöstä niin onko antaa jotakin vinkkejä työhön tai työskentelyyn? En ole siis vielä edes päättänyt aihettani.
Kommentit (22)
Mikä kirjallisuuskatsaus kandi on? Moni tekee sen ihan omalla aineistolla.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kandi on kirjallisuuskatsaus, joten mitään uutta ja ihmeellistä sillä ei saavuteta.
Itse kirjoitin 4 kandin ja gradun aiheesta, josta on tehty paljon tutkimusta, jotta materiaalia oli helppo löytää.
Se, mistä sain molemmissa paljon kiitosta oli, että suhtauduin aiheeseen hyvin neutraalisti eikä työstä kuulemma nähnyt, mitä mieltä itse hlökohtaisesti asiasta olin.
Tämä johtui siitä, että pidin sekä kandini että graduni aihetta täytenä huuhaapelleilynä, joten neutraalisti kirjoittaminen oli äärimmäisen helppoa 😊
Lisäksi kannattaa käydä ohjaajan väitöskirjaa läpi, jos se yhtään on lähellä omaa aihetta ja ottaa sieltä lähteitä 👍
Itseohjautuvuus on myös tärkeää, älä pommita ohjaajaa viesteillä vaan tee se työsi ihan itse ja palauta ohjaajalle vain sellaista materiaalia, joka pitää arvioida, ei välikysymyksiä.
Muista myös, että sekä kandi että gradu ovat vain esseitä muiden joukossa, joten älä ajattele sitä jonain erityisenä suorituksena vaan yhtenä työnä muiden joukossa.