Miten tuunaisin hautajaisiin hommatun mustan juhlamekon iloisempiin juhliin sopivaksi?
En osaa ommella mitään monimutkaista, mutta jotain yksinkertaista kyllä. Mutta ajattelin lähinnä asusteita, jos jotenkin niillä voisi tuunata. Mekko on ostettu hellekelin hautajaisiin toissa vuonna, se on polvipituinen ja hihaton, mutta olkanauhat on. Hautajaisissa minulla oli lisäksi musta ohut jakku sen päällä.
Kommentit (11)
Tuubimekko, kuminauha yläosaan että pysyy ylhäällä?
Helmaan voi ommella esim. pitsiä. Tyllillä saa kuohkeutta ja sifonkia jne pituutta hameen alle.
Jos ihan hurjaksi haluat, niin kloorilla lähtee väriä ja voi tehdä batiikkikuvioita.
En tekis mitään sille mekolle, koska hautajaisvaatteita tarvii aina. Mitä vanhemmaksi tulee sitä useammin.
Mutta isoilla värikkäillä koruilla, huivilla, vaalealla tai värikkäällä jakulla tai neuletakilla sekä erivärisillä kengillä ja laukulla musta kuvailemasi kaltainen mekko on tosi monikäyttöinen.
Riippuu ihan juhlista ja vähän kai mekon materiaalistakin.
Mulla tuli ekana mieleen jotkut värikkäät applikaatiot, vaikka vanhoja pitsiliinoja (värjättyinä) tai virkattuja kukkasia. Meillä onkin 1v-synttärit seuraavana vieraslistalla :D.
Eikö tuohon voisi päälle pukea lähes minkä värisen ohuen boleron, pitsineuleen tai sopisiko joku värikäs (ei siis musta tai ruskea) vyö? Mites laukku, huivi, korut, hiussoljet, kengät?
Jätä hyvä mekko rauhaan ja ota sen seuraksi jotkut tosi herkut kengät.
Mää sanoisin kanssa, että värikkäillä kengillä, käsilaukulla, huivilla, isoilla koruilla ja/tai neuletakilla teet ihmeitä.
Jätesäkki, voi helposti pyyhkiä jatkojen aiheuttamat oksennukset pois.
Tosiaan - mitä enemmän ikää itsellä, sitä enemmän on tarvetta hautajaisvaatteelle eli siinä mielessä kannattaa olla sopiva vaate jemmassa.
Tuohon koristeluun: itse olen koristellut kirppismekon ostamalla ompelutarvikekaupasta semmoista valmista nauhaa, jossa oli rypytettyä kangashörselöä. Siinä oli reunassa kangas, josta sen saattoi ommella kiinni, käsin ompelin harvoilla pistoilla. Vaikea kuvata, mutta se oli semmoista, kun vaikka jossakin samnahameen helmassa on kerroksittain ommeltuna.
Ompelin nauhan mekon eteen toiselta olalta kaula-aukkoa myötäillen ja siitä vähän vinosti hieman alaspäin ja siitä suoraan helmaan eli koristus on epäsymmetrinen. On myös helposti ratkottavissa pois.
Käy hyvin varustellussa ompelutarvikeliikkeessä - niin minä tein - katsele ja kysele vinkkiä.
Älä tuunaa mekkoa, tuollaiselle tulee aina käyttöä. Huivi muiden värikkäiden asusteiden lisäksi.
Vaaleanpunainen pitsi näkymään helman alta😁. Minkä tyyppinen olet? Pellavaa vai ketjuja vai mitä?