Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyisitkö seurustelemaan miehen kanssa joka on hylännyt lapsensa?

Vierailija
24.07.2018 |

Itse en todellakaan. Mua ei haittaa vaikka miehellä ois lapsi, jos siis huolehtii siitä mutta "mies" joka ei ole missään yhteyksissä lapseensa koska "ei kiinnosta, ei huvita" lentäis kyllä mäkeen

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja olenkin. Miehellä lapsia ennestään, yhteen ei pidä nykyisin yhteyttä. Oli siis normaalisti lapsen elämässä mukana, kun lapsi oli pienempi, mutta isompana (puhutaan siis lähes täysi-ikäisestä ja siitä eteenpäin) lapsi alkoi vain haukkua ja arvostella isäänsä, tämän persoonaa, tapoja toimia, isänsä vanhempia ja kaikkea muuta mahdollista. Mistään ei ollut kiitollinen, kaikki mitä hänen eteen teki, sai aikaan vain haukkumista. Mikään ei auttanut, joten lopulta miehellä meni hermo ja lopetti yhteydenpidon.

Kahdelle muulle lapselle (jotka käyttäytyvät inhimillisesti) on ihan loistava isä. En koe, että mies olisi tuon takia kelvoton ihminen. En olisi itsekään katsellut sellaista käytöstä.

Vierailija
42/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. En itse halua lapsia enkä koe isyyttä minään hirveänä turn offina. Ainoa kriteeri kyllä on että niitä lapsia ei ole 4 eri naisen kanssa vaan sen saman kanssa on sitten kasvettu erilleen yms järkevässä yhteisymmärryksessä erottu, en jaksaisi olla perheriidan keskellä ulkopuolisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN. Vaikka toki tuo "hylännyt" voi tarkoittaa montaakin asiaa, esim. sitä ettei lapsen äiti uusine perheineen anna tavata...ja jo esim. tosiaan lapsen viralliseksi isäksi merkitty naisen aviomies  niin isällä ei mitään oikeuksia. (ainakin joskus ollut näin, se case jääkiekkoilija)

Minun ex mieheni kanssa jotkut seurustelevat, koska hän valehtelee juuri noin että haluaisi nähdä lapsiaan, mutta minä en muka anna. Totuus on ettei häntä yhtään kiinnosta.

Milläs uutena puolisona tarkistat puhuuko mies totta vai valehtelee?

Siksipä en ottaisi miestä joka ei pidä yhteyttä lapsiinsa, sanoi syyksi mitä hyvänsä. Normaali ihminen ottaisi elämäntehtäväkseen huolehtia siitä että saa viettää aikaa lastensa kanssa ja osallistua heidän elämäänsä. Vaikka lakiteitse jos muu ei auta. Siinä ei paina mikään "exä ei anna nähdä lapsia". Kyllä antaa jos ei oikeus toisin määrää, ja jotta määrää on mies tehnyt jotain todella pahaa!

Vierailija
44/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin epäluotettavan kanssa voisi olla missään tekemisissä. On sitten tietysti naisia, jotka väkisin tekevät lapsen kenelle tahansa panolle tai ainakin miehelle, jonka kanssa EI OLE SOVITTU lapsen tekemisestä ja vanhemmuudesta. Tuollaisia hirviöitä on paljon. 

Vierailija
45/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon kysymykseen voi vastata yksioikoisesta kyllä tai ei. Täytyy ensin tietää asioiden taustat eli miksi mies ei ole tekemisissä lapsensa kanssa. Se ei ole läheskään aina miehen oma valinta. Yllättävän usein ratkaisun on tehnytkin lapsen äiti eikä tarvitse olla edes nro 14:n kuvailema yhden illan juttu, vaan lapsi on saanut alkunsa seurustelusuhteessa. Minä olen sellainen avioton lapsi, jolla ei ollut mitään yhteyttä isäänsä, koska äkkipikainen äitini kielsi sen. Minä en edes tiedä, maksoiko isä elatusmaksuja. Se mitä olen vuosien päästä kuullut tapahtumasta ja sen seurauksista, osoittaa, että päätös ei ollut isäni. Tiedän, että välien katkaiseminen oli isälle niin kipeä juttu, että siitä seurasi yhtä jos toistakin, joita en halua tässä avata, ja että vaimolleen isä ei ollut edes kertonut, että hänellä oli jo lapsi. Koska isä oli jo kuollut siinä vaiheessa, kun sain selville kenen lapsi olen, en voinut kysyä, oliko hän mahdollisesti seurannut kauempaa elämääni. Tiedän nimittäin, että moni isä, jolta on kielletty yhteys lapseensa, seuraa tämän elämää kaikessa hiljaisuudessa. Minusta on äidiltä erittäin itsekäs teko kieltää isää pitämästä yhteyttä, sillä samalla äiti kieltää lapseltaan puolet hänen identiteetistään. 

Vierailija
46/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne vaikka olisi se, että miehelle olisi lasta kasvatettuaan ja rahaa siihen käytettyään selvinnyt ettei lapsi ollutkaan biologisesti hänen omansa, ei "hylkääminen" haittaisi lainkaan. Mielestäni ihan oikein tehty, lapsen isyydestä valehtelu on yksi röyhkeimmistä asioista mitä tiedän. Sääliksi käy miehiä jotka tälläiseen tilanteeseen ovat tulleet huijatuiksi. Suomen laki ei ole suopea isyyden poistamisen suhteen huijaustilanteissa.

Muuten lapsensa hylännyt mies kyllä epäilyttäisi.

Vierailija
47/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä. En tässä elämäntilanteessa olisi voinut edes kuvitella seurustelevani miehen kanssa jolla on tai on ollut lapsia, oli tekemisissä tai ei.

Vierailija
48/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ja olenkin, vaikka itselläni on lapsi. Miehellä on syynsä ja ymmärrän ne hyvin. Minun lapselleni hän ei ole isän roolissa vaan kaveri. (Lapsellani on osallistuva isä, jos se nyt jotakuta kiinnostaa.) Yhteistä lasta emme tee. Mieheni ei ole sydämetön tai kylmä.

Jaa että oikein "syynsä". Haluaisin kyllä kuulla nämä"syyt" pani jotain akkaa paljaalla eikä sitten kiinnostanutkaan alkaa isäksi? ja sinulle selittelee jotain hullusta äidistä ja blahblah. Mutta hyvä kuitenkin että sinä olet tuollaiseen parisuhteeseen vässykkämiehen kanssa alentunut, suurinosa naisista kun kuulis tollasesta "miehestä" niin juoksisivat karkuun

Mistä keksit tuon "hullun äidin"?! Ei, ei ole mustamaalausta eikä oman nahkan pelastamista. Ihan on rehellisesti kertonut kuinka asia on. Suurin osa ehkä ei hyväksyisi tätä, mutta minua ei haittaa. Miksi haittaisi? Minä olen suhteessa häneen enkä olisi edes kiinnostunut toisen lapsen äitipuoleksi alkamaan. Ehkä epäreilua minulta, koska olen itse äiti. Mutta sanon kuten asia on.

Kyllä me tiedämme ettei tätä sulata ihmiset, mutta siinäpä ei sulata. Meidän elämä, meidän säännöt. Ihmiset ovat niin kovin ehdottomia ja kuvittelevat aina jotain stereotyyppistä.

Hmmm... taidatpa itsekinolla kovin ehdoton..

Vierailija
49/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettiny kans joskus tota ja todennut etten todellakaan pystyisi. Jos olis ihan täysin hylännyt lapsensa niin kyllä se kertoo siitä miten sydämetön ihminen on ja tuskin kykenee rakastamaan ketään muutakaan paitsi ehkä itseään.

Usein se on niin, että jos on hylänny sen lapsen, niin eipä siitä kerro et on edes lapsi jossain. Ei sitä kukaan saa tietää. Olen elävä esimerkki. Biologinen faija kuoli ja tuli perinnöt pöytään, niin hetkinen kukas tää tyyppi on??? Ei ne kolme ns sisarusta tienny musta yhtään mitään eikä niiden äitikään. Ne ties mut vasta sillon. Ei ollu naimisissa, niin oli vähän nihkee sen naisen puolesta, kun se jako ei osunutkaan kohdillee.

Vierailija
50/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni jätti naisen lapsen kanssa yksin eikä nää lastaan.

Sitten huutelee miten on vastuuntuntoinen ja suoraselkäinen.

Ottaa vain vastuuta töissä eli jos joku maksaa rahaa siitä, mutta ei ota vastuuta jos ei saakkaan rahaa tai jos peräti joutuu itse maksamaan töppäilyistään.

Kuvottava mies se on ja sukulaiset palvoo hahahahahahahah!!!!!!!

Vierailija
51/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei alunperin olisi lasta halunnutkaan, periaatteessa voisin. En tosin ottaisi riskiä, että joku päivä se lapsi olisikin osa miehen elämää.

Vierailija
52/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. En itsekään varsinaisesti lapsista tykkää enkä niitä halua, mutta kyllä ottaisin tuota mieluummin vaikka miehen, joka ei enää halua lapsia ja jolla on eksän kanssa lapsi, jota huoltaa yhdessä tai yksin. Ei riitä mitään sympatiaa miehelle, joka ei kykene kantamaan paneskelunsa seuraamuksia, ties millä muilla tavoilla se on naiivi ja vastuuton.

Vierailija
53/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi käydä niin että äiti valehtelee miehen olevan väkivaltainen yms. Ja oikeus uskoo eikä isä saa tavata lastaan.

Surullisia asioita, kaikenlaisia ihmisiä maailmaan mahtuu.

Vierailija
54/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin epäluotettavan kanssa voisi olla missään tekemisissä. On sitten tietysti naisia, jotka väkisin tekevät lapsen kenelle tahansa panolle tai ainakin miehelle, jonka kanssa EI OLE SOVITTU lapsen tekemisestä ja vanhemmuudesta. Tuollaisia hirviöitä on paljon. 

No ei kai se sen lapsen vika ole, vaikka tämä olisikin "väkisin" tehty "hirviön" kanssa? Lapsella pitäisi olla oikeus molempiin vanhempiin, oli alku sitten vaikka yhden yön juttu. Sitä paitsi mistä uusi kumppani tietää, mitä on sovittu? Oman lapseni huithaipeli isä ei pidä yhteyttä, koko suvulleen kertoo, etten anna tavata, vaikka totuus on päinvastainen. Ja, ei, kyseessä ei ollut satunnainen suhde, löysi uuden kumppanin, jolloin unohtui kaikki, mitä SOVITTIIN.

Vierailija
55/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Olin sellainen lapsi.

Isäni on älykäs, mukava ja ystävällinen mies, mutta hän näkee vain itsensä ja satunnaisesti vaimonsa.

Vierailija
56/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mikään selitys ei auta.

Vierailija
57/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyisin. Tunnen muutaman miehen jotka eivät ole missään tekemisissä lapsensa kanssa.

1) Joku baaripano, jonka kanssa nussi ilman kumia. Nainen otti myöhemmin yhteyttä ja sanoi että pitää lapsen eikä halua että mies on missään tekemisissä. Sopi miehelle mainiosti. En tiedä miksi tuo nainen edes kertoi asiasta kun eivät todellakaan olleet mitään kavereita tai tuttuja.

2) Olivat parisuhteessa, erosivat, nainen huomasi olevansa raskaana. Jatkoivat yhdessä, ristiäiset pidettiin, kaikki olivat onnellisia lapsesta, miehen siskosta tuli lapselle kummi. Parin kuukauden päästä nainen yhtäkkiä hävisi lapsen kanssa, häneen ei saatu mitään yhteyttä. Kukaan ei tiedä missä hän on. Tai ainakaan eivät kerro.

3) Kaveri kyllä haluaisi olla lapsensa kanssa tekemisissä, mutta eksä on niin hankala että omaa elämäänsä helpottaakseen on katkaissut välit eksään ja lapseen. Se nainen oli niin hullu että kaikki kaverinsakin ovat hylänneet, teki oikeasti miehen ja tämän perheen elämästä helvettiä ja kiristi ja uhkaili lapsella. Ei tuollaisen äidin lapselle voi olla isä. Elarit kyllä kelpaa...

Eipä noista miehistä kukaan ole sellainen, että jättäisin parisuhteen välistä lapsen kanssa olemattomuuden vuoksi. Eivät muuten vain sytytä.

Voisin, koska mulla samankaltainen tarina kuin tuo viimeinen, mutta olen päättänyt, että jos perheen taas hankin, niin miehellä ei saa olla yhtään exiä ja lapsia roikkumassa.

Olen nainen, joten se siitä.

Vierailija
58/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin vastuuttomana enkä luottaisi pätkääkään.

Vierailija
59/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin ja elän. Hylkääminen vahva sana, elatusmaksut hoidettu...nuoruudessa hölmöilty.

Nanna ..ihana kun oot Jeren tukena!

Lapsellinen. Jerekö se pitää tikun nokkaan nostaa, valtakunnan ainoa tällä saralla? Sitä kun ihminen elää julkkisten kautta ja niiden mokia seuraillen nii ei voi muuta odottaa.

Vierailija
60/69 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä tekopyhyys täällä paistaa!