Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Suomessa on hyvä terveydenhuolto” ei todellakaan...

Vierailija
24.07.2018 |

Minulla on diagnosoitu eräs sairaus yli kaksi vuotta sitten. Meni 1,5 vuotta että tutkimukset saatiin vitkuteltua, leikkausjonossa olen ollut yli puoli vuotta, valituksen voi kirjoitella hoitotakuun toteutumattomuudesta, mutta eipä se mitään auta ellei halua ulkomaille hakeutua kustantaen itse matkat, käännöstyön jne.
Hoito vois olla hyvää, mutta ei sinne pääse.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut. Suomessa periaatteessa monet palvelut ovat huippuluokkaa, mutta joko niitä ei saa (terveydenhuolto) tai niitä tarkoituksella huononnetaan (peruskoulu)

Vierailija
2/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se on. Hoito tosiaan on hyvää, jos siihen pääsee, mutta ainakaan täällä meidän pohjoishelsinkiläisellä terveysasemalla on enimmäkseen tarjolla ei-oota ja tutkimuksia määrätään todella vastentahtoisesti.

Onneksi mulla on työterveyshuolto, mutta harmittaa niiden puolesta, jotka on tuon julkisen puolen armoilla.

Jos vaan on yhtään rahaa, kannattaa alkupäässä oikaista ja varata yksityispuolelle erikoislääkärille aika. Kyllä sieltäkin saa tarvittaessa lähetteen julkiselle puolelle, jos tarvitaan jotain mittavampaa operaatiota. Mutta säästää jopa kuukausia alkuvaiheen jonoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen terveydenhuolto on rankattu euroopan huonoimmaksi brittilehdessä. Tämä johtuu äärettömän pitkistä odottamisesta että edes tapaa peruslääkärin. Toinen syy se, että erikoislääkärille on kuukausien ja pahimmassa tapauksessa vuosien jonot. 

Ei ole suomessa terveydenhuoltoa enää.

Vierailija
4/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen terveydenhuolto menee ihan tasan näin:

perusterveydenhuolto= kuraa

erikoissairaanhoito= ERITTÄIN HYVÄÄ!

Vierailija
5/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on keskimäärin hyvä terveydenhuolto. Vai väitätkö tutkimukisa valheeksi? Ja hyvää hoitoa saaneet valehtelijoiksi?

Mulla ei ole ikinä ollut mitään vaikeutta saada hoitoa. Kaikki on hoitunut nopeasti ja vaivattomasti. Kotiinkin soitellaan ja kysytään vointia. Ja pyydetään käymään vastaanotolla kertomassa kuulumiset.

Vierailija
6/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on puppua!

Jos oikeasti on tarve kiireelliseen hoitoon niin pääsee mihin tahansa leikkaukseen samana päivänä.

Vierailija
7/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vakavan sairauden sairastaneet ja siitä tervehtyneet voivat taatusti todeta, että Suomessa on hyvä ja toimiva terveydenhuolto. Äitillä oli syöpä ja heti kun se selvisi, niin homma lähti toimimaan todella tehokkaasti. Todella hyviä lääkäreitä, hyviä hoitajia ja nopeaa toimintaa. Äiti toipui täysin terveeksi ja on taas elämän iloinen ihminen. Kyllä saa olla kiitollinen. Ja äiti nimenomaan itse on kertonut, että hoito oli todella hyvää ja on erittäin tyytyväinen kaikkeen saamaansa apuun ja kiitollinen terveydenhuollosta. Empatiaa oli myös todella paljon lääkäreillä ja hoitajilla molemmilla. Olivat halanneetkin äitiä jos hän oli herkistynyt. Todella ihanaa hoitoa, olen itse erittäin tyytyväinen kaikkeen kuulemaani myöskin.

Vierailija
8/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tainnut olla hengenhätä? Akuutit ja kriittiset asiat ainakin mun kokemuksella hoituvat erinomaisesti, mutta ennaltaehkäisy ja ei-kiireelliset saavat sitten odottaa.

Vierailija
9/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes kehdataan marista? Olen itse ollut Espanjassa sairaalassa ja voin kertoa, että laatu ja hygienia ja ihan kaikki hoitajien tietämys yms on Suomessa TODELLA paljon laadukkaampaa!!!

Vierailija
10/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti on tosi paha hätä niin kyllä hoidetaan ihan saman tien. Esim. juuri ammuttu tai puukotettu, ollut pahassa kolarissa, todettu syöpä jne..... Kyllä sillon lähtee homma toimimaan ja lujaa.

Vierailija
11/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki kaikille: ottakaa kattava terveysvakuutus mahdollisimman nuorina niin pääsette heti yksityiselle, missä hoito on erinomaista. Julkiseen puoleen en luota enää YHTÄÄN.

Vierailija
12/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen hoito toimii ja lapset etenkin saavat hyvää hoitoa nopeasti. Minulla taas olisi päänahassa ongelmana toistuva ihottuma. Ei sen vakavampaa. Sain ajan lokakuun loppuun. Kortisoniliusta saa käyttää vain 3 viikkoa, mutta minä joudun nyt käyttämään sitä jo toista kuukautta. Apteekin shampoon kanssa pärjään, mutta ihottuma lehahtaa jos kortisoni loppuu. Yksityiselle tietysti voisi mennä, mutta se on kallista.

Vierailija
13/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olkaa sitte kokonaan menemättä tai käykää yksityisellä jos pitää marista kokoajan. Tämmönen valittaminen on törkeää terveydenhuollossa työskenteleviä kohtaan.. parhaansa he yrittävät ja todella paljon saavat hyvää aikaiseksi. Ei se ole heidän vika, ettei terveydenhuoltoon satsata tarpeeksi.

Vierailija
14/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on puppua!

Jos oikeasti on tarve kiireelliseen hoitoon niin pääsee mihin tahansa leikkaukseen samana päivänä.

Noinhan se ei kyllä ole kuin ns. "pää kainalossa" -tilanteissa. Jos sinulla on jokin elämää haittaava, MAHDOLLISESTI vaarallinen vaiva - jonka syytä ei kuitenkaan tiedetä - sitä ei meinaa saada tutkituksi ja hoidetuksi sitten niin millään. Ei-akuutti aika voi mennä ainakin täällä pk-seudulla parin kuukauden päähän, ja sieltä kun annetaan - jos annetaan - lähete tutkimuksiin, niihin pääseminenkin voi viedä kuukausia. Ja taas odotellaan tuloksia ja jos ekat tutkimukset eivät antaneet vastausta vaivan syyhyn, voi taas mennä kuukausia, kun kierretään uusi rumba.

Yksikin kuoli, kun selkävaivaa ei tutkittu kunnolla, vaikka hänellä oli hoidettu pari vuotta aiemmin rintasyöpä ja hän oli moneen otteeseen toivonut lääkäreiltä pääsyä kuvaukseen ja kertonut rintasyövästä. Metastaasit ehtivät velloa selkärangassa puolisen vuotta ennen kuin selkä vasta suostuttiin kuvaamaan. Mut kato kun "kaikillahan selkä vihoittelee" ja "magneettikuvaus on niin kallista, ota nyt vaan buranaa ja koeta liikkua enemmän".

Vierailija
15/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä julkisessa hammashuollossa on pahoja ongelmia.. ajan saattaa saada puolen vuoden päähän :D Terveydenhuolto muuten on toiminut omalla kohdallani ihan jees.. ajan saa lääkärille ihan parin päivän sisään julkisella. Erikoissairaanhoitoon olen päässyt jos ollut tarvetta. Tutkimuksissa nyt ollaan ehkä vähän nihkeitä joo.. yhden tutkimuksen kerran maksatin yksityisellä, se kyllä olikin sitten jälkikäteen "turha", mutta omaan mielenterveyteeni se vaikutti positiivisesti kun sai vihdoin ultrautettua yhden patin.

Vierailija
16/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vakavan sairauden sairastaneet ja siitä tervehtyneet voivat taatusti todeta, että Suomessa on hyvä ja toimiva terveydenhuolto. Äitillä oli syöpä ja heti kun se selvisi, niin homma lähti toimimaan todella tehokkaasti. Todella hyviä lääkäreitä, hyviä hoitajia ja nopeaa toimintaa. Äiti toipui täysin terveeksi ja on taas elämän iloinen ihminen. Kyllä saa olla kiitollinen. Ja äiti nimenomaan itse on kertonut, että hoito oli todella hyvää ja on erittäin tyytyväinen kaikkeen saamaansa apuun ja kiitollinen terveydenhuollosta. Empatiaa oli myös todella paljon lääkäreillä ja hoitajilla molemmilla. Olivat halanneetkin äitiä jos hän oli herkistynyt. Todella ihanaa hoitoa, olen itse erittäin tyytyväinen kaikkeen kuulemaani myöskin.

Juu....kolmikymppinen ystäväni, kahden alle kouluikäisen äiti, kuoli syöpään jokin aika sitten. Julkinen puoli kyseessä, ensin viivyteltiin yli puoli vuotta eikä mitään hoitoja annettu. Oikeasti odoteltiin, että paranee itsestään - siis syöpä! Kun vihdoin pääsi leikkauksiin, niistä ei ollut enää paljoa apua ja hän menehtyi.

Siinä teille julkisen puolen laadukkuutta.

Vierailija
17/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää tutustumassa muiden maiden terveydenhuoltoon ja tulkaa sitten takaisin. Loppuu varmaan toi itkeminen :'D

Vierailija
18/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olkaa sitte kokonaan menemättä tai käykää yksityisellä jos pitää marista kokoajan. Tämmönen valittaminen on törkeää terveydenhuollossa työskenteleviä kohtaan.. parhaansa he yrittävät ja todella paljon saavat hyvää aikaiseksi. Ei se ole heidän vika, ettei terveydenhuoltoon satsata tarpeeksi.

Kuulehan, ei tässä ketjussa tietääkseni ole heitä syyttänytkään. Onko sinulla vähän ongelmia luetun ymmärryksessä? Kun nimenomaan on sanottu, että julkinen terveydenhoito on laadullisesti hyvää, mutta kun sinne ei PÄÄSE.

Eli juu, nimenomaan on kyse onnettomista resursseista. Mutta se se juurikin laskee yleisarvosanaa.

Toinen esimerkki. Jos kaupungin asuntojonossa on kymmenen tuhatta ihmistä vuosikausia, eivätkä saa vuokra-asuntoa, mutta kymmenelle annetaan ihan loistoluokan lukaali hiton huokealla, niin miten sinä arvioisit ko. kaupungin vuokra-asuntopalveluita? Hyviksi vai huonoiksi? No sitähän minäkin.

2

Vierailija
19/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten edes kehdataan marista? Olen itse ollut Espanjassa sairaalassa ja voin kertoa, että laatu ja hygienia ja ihan kaikki hoitajien tietämys yms on Suomessa TODELLA paljon laadukkaampaa!!!

Tässä ei nyt ole laatua moitittukaan, vaan saatavuutta. Eli sinne hoitoon ei pääse.

2

Vierailija
20/47 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näitä ongelmia vain pääkaupunkiseudulla? Koska aina olen lääkäriin ja hoitoon päässyt verrattaen lyhyellä odotuksella asuessani niin itä-Suomen pikkukaupungeissa kuin Turussakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän