Nykyteinit!!! Ihan järkyttävää!!
Kutsuimme avomieheni kanssa tuttavaperheemme mökillemme pariksi päiväksi. Perheeseen kuuluu vanhempien lisäksi kaksi teinityttöä, en sano tarkkaa ikää tunnistusvaaran vuoksi mutta yli 13v ja alle 17v. Tytöt käyttäytyivät koko mökkireissun ajan sopimattomasti. Eivät kiittäneet ruoasta, valvoivat ja puhuivat ääneen aamuyöhön saakka, olivat puhelimella monta tuntia päivässä (mielestäni mökille puhelimen näpräys ei kuulu), joivat Red Bullia ja Mega Forcea, jättivät roskia ja tyhjiä energiajuomatölkkejä kuistille ja ruokapöydälle, söivät paljon karkkia ja sipsiä vaikka oikeaa ruokaakin oli tarjolla ja toinen teineistä kutsui luvatta poikaystävänsä päiväksi kylään.
Tytöt kulkivat päivät pienissä narubikineissä (oli kuuma, mutta olisivat nyt jotain peittävämpää laittanut päälleen). Kun kehotin laittamaan edes shortsit päälleen, tytöt vain pyörittelivät silmiään minulle. Järkytyin myös, kun näin heillä meikkiä naamassa mökillä!! Siis eihän nyt herran tähden mökillä kuulu meikata!
Ylireagoinko vaan? Mitä itse olisitte mieltä?
Kommentit (16)
Teininä meikkaus ja nätti pukeutuminen on vain tärkeää, mökilläkin. Mitä rentoutumiseen tulee, niin tuotahan tuo valvominen jne. on. Sitä paitsi, kaikkia ei ole opetettu kotona kiittämään ruoasta, eikä mielestäni tarvitsekaan. Ja oletko edes huomauttanut heille tuosta yöllä meluamisesta? Kuulostat jo ihan ikälopulta, joka keksimällä keksii vikoja nykynuorista joista voi valittaa.
Roskaamista en hyväksyisi, mutta eiköhän kaikki muu kuvailemasi ole normaaliin teini-ikään kuuluvaa. Omani toimisi varmaan aikalailla samoin, mutta kiittäisi ruuasta, ei jättäisi roskia tai tölkkejä lojumaan eikä olisi puhelimella koska päätä alkaa hänellä särkeä pientä näyttöä tihrustaessa.
Ps. Jos he eivät syöneet sitä ruokaa, miksi siitä olisi pitänyt kiittää? Mainitsit että he söivät karkkia ja sipsejä eivätkä ruokaa.
Osasta ylireagoit ja osa oli huonoa käytöstä. Jokainen pukeutuu ja meikkaa tyylillään. Omien jälkien siivoaminen kuuluu sivistykseen. En ymmärrä miksi jossain olisi rajoitteita puhelimen käyttöön. Tietysti normaali ihminen kommunikoi myös paikallaolijat kanssa. Toisten mökille ei kutsuta kysymättä. Teinit elää omassa kuplassaan. Näin on aina ollut ja se kuuluu kehitykseen. Näin tehtiin myös me, vaikka emme sitä muista.
No ehkä huonoa käytöstä noista olivat tuo ettei kiitetä ja sotketaan ja ettei kysytä lupaa ylimääräisille vierailuille.
Siinä menet yli kun valitat siitä miten mökillä sinusta pitää olla (ei saa olla bikineissä, ei saa meikata, ei saa käyttää kännykkää jne.) Sinun tapasi rentoutua ei ole kaikkien tapa.
Yöllä puhuminen voi olla vain huomaamattomuutta, tuskin tahallaan mesoavat.
Miksi ei saa lomalla syödä herkkuja ja juoda energiajuomaa? Olet kyllä skitso. Jäljet toki pitää siivota.
Oikein meikattiin mökillä herramunvereni!
Ap liittyi ikiaikaiseen filosofien ketjuun, aina Platonista lähtien se nykynuoriso on ollut ihan pilalla ja mahdotonta.
Ota nyt se pää persiistäs ja huomaa, että niin se olit pilallista nuorisoa sinäkin aikoinasi. Nyttemmin olet homehtunut massaan.
Kuulostaahan tuo vähän hassulta, meikata nyt mökille. Mutta sellaisia teinit ovat, jos vanhemmat eivät yhtään reagoineet käytökseen, niin teinithän tekevät mitä tykkäävät. Tuosta poikaystävän kutsumisesta olsin kyllä älähtänyt, etenkin jos tilat ovat rajalliset. En itse pidä ainakaan siitä että mökille änkeää vieraita ihmisiä kutsumatta.
Katsoitko heidän suloisia teinivartaloitaan sillä silmällä?
Heidän pukeutumisensa ja puhelimen käyttönsä ei kuulu sulle yhtään. Kuulostaa aivan tavallisilta teineiltä.
Odotas, kun itse saat sellaisen.
Osa tosiaan kuulostaa ihan normaalille teinien käytökselle. en tosiaan ole mikään mallikasvattaja, mutta sen olen kuitenkin onnistunut teinille opettamaan, että huomaavaisuudella kanssa ihmisiä kohtaan pääsee jo pitkälle.
Kaikki muut asiat on kyllä ihan mökille ja kesään sopivia asioita, paitsi roskaus ja muiden valvottaminen yöllä. Mutta niistäkin olisi selvinnyt antamalla roskapussin ja pyytämällä siivoamaan. Yöllä olisit voinut sanoa, ettet saa puheensorinan vuoksi nukuttua. Mutta mitä teit, kirosit vain mielessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse olisitte mieltä?
Olen sitä mieltä että totaalisen pska provoyritys.
90% teineistä on tylsiä.
Etpä kutsu niitä toiste mökillesi notkumaan.
Tottakai, provo tämä oli.
Totta on kuitenkin se, että teinit ovat äärettömän tympäisevää porukkaa.
Ei kaikki, mutta valtaosa.
Nykyteinit ovat ymmärtäneet väärin lomailun ja mökkeilyn olemuksen. Sen kuuluu olla suorittamista, ei rentoutumista ja rauhassa oloa!