Vaihdan vanhan nimeni kauniimmaksi! Mitä mieltä näistä nimistä?
Olen 22-vuotias opiskelija. Minun nimeni on lyhyt suomalainen naisen nimi. Toinen nimi on pidempi ja myös suomalainen. En pidä yhtään nimistäni. Itseasiassa inhoan niitä. Nimeni kuullostaa rumalta ja oudolta. Ulkomailla kukaan ei ymmärrä että nimeni on edes nimi. Tai että se on naisen nimi. Tai tiedä miten se äännetään. Olen päättänyt vaihtaa nimeni ennen kuin valmistun ja lähden työelämään, luultavasti ulkomaille.
Sukunimeni on lyhyt, viisikirjaiminen, ei ääkkösiä ja se ei kai tarkoita mitään.
Tässä on viisi suosikkinimiyhdistelmääni. Kahdesta pidän vähän muita enemmän. Olisi kuitenkin kiva kuulla mitä te näistä ajattelette.
Ebba Louise Charlotta
Henrietta Louise
Marie-Agnes Matilde
Agnes Marie Eleonor
Eleonor Louise
Kommentit (33)
Taidat olla Marjo, jos kuullostaa (sic) miehen nimeltä.
Ystäväni on Marjo ja kovasti joutuu selittelemään tätä. Kansainvälisesti aivan ehdottmasti miehen nimi.
Ei se uusi nimi tee sinusta sen parempaa ihmistä. Hanki itsetunto muulla tavoin. Ulkomaille muuttokin taitaa olla pelkkää haaveilua.
Ulkomailla eläessä on joskus käytännön syistä parempi muuttaa nimeänsä hiukan jos nimi antaa väärän viestin. Mutta etukäteen et voi tietää.
Vaikuttaa siltä että haaveilet isosta elämänmuutoksesta. Nimi on pikkujuttu, mieti konkreettisempia toimia.
Tiedä ap., että maistraatissa joutuu perustelemaan nimen vaihdon ja antamaan järkevät syyt esim. sille että ottaa haluaa ulkomaalaisperäisen etunimen. Edes se että sukunimeni on ulkomaalaisperäinen ei riittänyt perusteeksi eräälle ulkomaalaiselle naisen nimelle jota halusin keskinimekseni. Ei ollut samassa valtiossa yleisesti käytössä.
Ottaisit edes jonkun tavallisemman kuuloisen kansainvälisen nimen.
Kaiken maailman Ellat ja Mariatkin on kansainvälisisesti tunnettuja nimiä. Ei tartte olla mikään prinsenssa katherine isabella abdullah että on tarpeeks hianoo
Mulla loppui rinsessaleikit noin 6-vuotiaana...
No tavallisia kansainvälisiä nimiä on mm. Sara, Laura, Emma, Sandra, Maria, Sofia..
En ymmärrä miksi haluat ikivanhan brittinimen itsellesi.. :D Vanhempasi varmaan nauravat sinut pihalle.. :D
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hirveen teennäisiä.
Kaikki nimet ovat teennäisiä. Yritetään valita almanakasta nimiyhdistelmiä, joita ei olisi muilla. Mitäs luonnollista siinä sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hirveen teennäisiä.
Kaikki nimet ovat teennäisiä. Yritetään valita almanakasta nimiyhdistelmiä, joita ei olisi muilla. Mitäs luonnollista siinä sitten on?
Ilmi-Reeta
Essi-Liina
Ilma-Katja
Eikös nykään saa laittaa miehenkin nimen naiselle ja päinvaston? Vai onko laki vasta tulossa?
Aamu-Panu olisi silloin ehdoton valinta.
Vierailija kirjoitti:
Normi wt-nimiä.
Olisit ylpeä suomalaisesta nimestäsi. Se on ulkomailla eksoottinen ja lyhyenä mieleenjäävä.
Olen kansainvälisessä yrityksesdä työssä. Minun oli pakko ottaa käyttöön nimi "Maria" koska kukaan ei ymmärtänyt tai osannut kirjoittaa suomalaista nimeäni. Oli hyvin noloa asiakaskontakteissa, kun toinen osapuoli ei osannut lausua nimeäni tai usein luuli minua mieheksi (nimeni on o-loppuinen, mikä Etelä-Euroopassa tarkoittaa miestä). Näin vaikka paperilla oli aina se Ms, Mme, Sig.ra tms.
Ja surullisinta oli se, ettei kuulunut joukkoon vaan oli jo nimen perusteella se outo ja erikoinen "marsilainen".
Nyt olen virallisestikin Maria.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä ap., että maistraatissa joutuu perustelemaan nimen vaihdon ja antamaan järkevät syyt esim. sille että ottaa haluaa ulkomaalaisperäisen etunimen. Edes se että sukunimeni on ulkomaalaisperäinen ei riittänyt perusteeksi eräälle ulkomaalaiselle naisen nimelle jota halusin keskinimekseni. Ei ollut samassa valtiossa yleisesti käytössä.
Höpön löpön! Nuo kaikki ovat yleisiä etunimiä ja löytyvät myös Suomen ruotsinkielisestä kalenterista. Kyllä sellaisen voi Suomessa ottaa.
Kaveri asuu ulkomailla ja otti nimenomaan suomalaisen nimen käyttöön, hänen toinen nimensä on Maria, mutta samannimisiä on useita ja kun sukunimikin on siellä yleinen, niin hän erottuu.
Ihan vtun kauheita nimiä, sori vaan.
Voi luoja :D
Ala nyt leikkimään jotain ruotsinsuomalaista hienompaa väkeä
nimi ei tee ihmistä
tosin tää tulee ihmiseltä jolla kaunis kansainvälinen nimi. lol kärsi