Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelu eronneen miehen kanssa, mitähän tässä nyt pitäisi tehdä..?

Vierailija
23.07.2018 |

Olen seurustellut muutaman kuukauden miehen kanssa, joka oli eronnut vuodenvaihteessa ex-avovaimostaan. Kaikki on muuten ihanaa ja ollaan onnellisia ja rakastuneita mutta mutta... Kun ei tuo mies saa aikaiseksi hoitaa eroaan loppuun. Kaikki yhteinen omaisuus on jakamatta, ex-avokki asuu edelleen heidän yhdessä omistamassaan asunnossa ja miehen tavaratkin ovat edelleen siellä. Omaan pikku boksiinsa oli ottanut mukaansa vain välttämättömimmät. Tilanne alkaa vähän risoa, kun olisi ihanaa suunnitella yhteistä tulevaisuutta mutta eihän sitä voi tällaisessa tilanteessa tehdä kun mies ei oikeasti ole edes eronnut.
Vähän alkaa mietityttää, että eteneekö asiat koskaan yhtään mihinkään. Kuinkahan kauan tässä kannattaa odotella? Kokemuksia vastaavasta, spekulaatioita, keittiöpsykologiaa tai muita vinkkejä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo 0/5 heh

Mulla on muuten sun mieheen suhde ja se sano, että sä olet sen äxä. Mitäs siihen sanot? Ootko sä edes tietoinen tästä, että oot jo sen äxä? Olit pikapa nolaastari, sano mulle. Hih.

Vierailija
42/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo uuden suhteen salaileminen ei tunnu hyvältä.

Jos kerran ovat jo eronneet, niin selailuun ei pitäisi olla tarvetta.

Kysy suoraan mieheltä miksi sinua ja suhdettanne pitää salata.

Olisi selventävää tietää mitä mies siitä selittää.

Liikutteko yhdessä julkisesti?

Asuuko exä samalla paikkakunnalla?

Liikutaan kyllä julkisesti yhdessä, miehen äidin olen kyllä tavannut mutta muita tuttavia en. Ei minua siis kovin innokkaasti ole kenellekään esitelty ;) Keväällä tästä tapaus exästä keskusteltiin, ja silloin mies ei halunnut exän tietävän meistä siksi, että erosta oli niin vähän aikaa ja tuo asuntoasiakin vähän arka. Pelkäsi siis, että exä suuttuu ja asiat menevät hankalammaksi. Pitää varmaan kysyä uudestaan kun itseänikin kiinnostaa että kuinkahan kauan tämä pitää vielä pitää salaisuutena.

Ap

Sulla ei ole soineet hälyytyskellot yhtään? Ei edes silloin kun sinua ei ole esitelty ystäville/perheelle?

Kaikkeen sitä ihmiset suostuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tavannut miehen perhettä? Ystäviä?

Äidin olen tavannut kerran ohimennen, muita en.

Ap

Vierailija
44/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos mies ei ole vielä valmis uuteen suhteeseen? Hänelle kelpaa seurustelusuhteen edut - kellepä ei, mutta ei halua mitään vakavaa. On kuitenkin vaikeaa sanoa toiselle, etten halua tulevaisuutta kanssasi, koska miksi kukaan jäisi tietoisesti hyväksikäytettäväksi. Helpompi antaa selityksiä jakamattomasta omaisuudesta kuin alkaa riidellä jo taas seuraavan kumppanin kanssa. Anna toiselle AP tilaa käydä vanha suhde ja siitä toipuminen omassa tahdissa. Et voi hänen puolestaan päättää, miten haluaa edetä elämässään.

Ukosta en vaaaan tajua, miksi, siis miksi pitää rynnätä seurustelusuhteeseen, jos siihen ei vielä missään nimessä ole valmis! Sooloseksiä siihen asti, että tunnepuoli on tasapainossa.

Vierailija
45/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos mies ei ole vielä valmis uuteen suhteeseen? Hänelle kelpaa seurustelusuhteen edut - kellepä ei, mutta ei halua mitään vakavaa. On kuitenkin vaikeaa sanoa toiselle, etten halua tulevaisuutta kanssasi, koska miksi kukaan jäisi tietoisesti hyväksikäytettäväksi. Helpompi antaa selityksiä jakamattomasta omaisuudesta kuin alkaa riidellä jo taas seuraavan kumppanin kanssa. Anna toiselle AP tilaa käydä vanha suhde ja siitä toipuminen omassa tahdissa. Et voi hänen puolestaan päättää, miten haluaa edetä elämässään.

Ukosta en vaaaan tajua, miksi, siis miksi pitää rynnätä seurustelusuhteeseen, jos siihen ei vielä missään nimessä ole valmis! Sooloseksiä siihen asti, että tunnepuoli on tasapainossa.

Aamen. Mies ei ole millään tavoin teidän suhteeseen valmis, senhän huomaa jo sokea lepakkokin. Tottakai hän sanoo rakastavansa, on mairea ja mukava kaikin puolin, mutta siinäpä se sitten onkin. Miehen ajatukset ovat muualla ja asiat täydellisen levällään. Jos mies olisi oikeasti halunnut erota, niin siinä olisi ollut maksimissaan muutaman päivän työ ja kaikki olisi valmista. Silloin exä olisi oikeasti exä, tavarat jaettu ja ajatukset tulevaisuudessa.

Nyt tilanne on mitä on toistaiseksi ja jos miehen kanssa ei ole kevään jälkeen asiasta edes yritetty jutella, niin on typeryyttä roikkua tuollaisessa mammanpojassa. Hänestä ei tule ikinä reipasta ja tekevää, vaan hän on aina samanlainen löysä ja saamaton hyypiö, joka ottaa kyllä rusinat pullasta mielellään, mutta vastinetta ei tule.

Jos ap pistää tuulemaan ja "auttaa", niin olen varma, että se on miehen mielestä ikävää asioihin sotkeentumista, kyllä Hän tietää mitä tekee ja kyllä Hän tekee kun aika on oikea!!

Vierailija
46/50 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Eilen otin asian taas miehen kanssa esille, kysyin miten hän näkee tämän meidän suhteen tulevaisuudessa. Sanoi, että hänen pitäisi saada asiat exän kanssa järjestettyä ja asunto myyntiin, ja että haluaa että meillä on yhteinen elämä vielä joskus. Eli samat tarinat kuin aina aikaisemminkin, mikään ei vaan ikinä tunnu etenevän mihinkään. En halua alkaa tivaamaan ja toisten omaisuusasioista utelemaan, niin aiheesta on vähän hankala keskustella kun asia ei kuitenkaan minulle kuulu, paitsi siinä mielessä että olisi kiva seurustella OIKEASTI vapaan miehen kanssa eikä sellaisen joka on exänsä tossun alla. Niinkuin on aina tainnut olla.

Tuntuu kiristykseltä alkaa ladella jotain ehtoja, että tämä juttu oli tässä jos ei kämppä lähde myyntiin tms. Enkä usko että siitä on mitään hyötyä edes, mies vaan ahdistuu. Jos ei asiat ala pikkuhiljaa edetä niin sit kai se on vaan lopetettava tällaisessa suhteessa roikkuminen ja siirryttävä eteenpäin.

Vierailija
47/50 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on nyt selvää ettei asiat etene yhtään mihinkään kun kaveri on tollane vellihousu. Ei se oikeasti edes halua edistää asioita, ihme vempula. Mä marssin pankkiin ja ostin eksän ulos talosta, tilattiin muuttoauto ja homma oli kahdessa päivässä ohi, ja sovittiin samassa myös lapsiin liittyvät asiat. Mä en katselisi tollasta menoa yhtään. Mies43

Vierailija
48/50 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, valitettavasti edelliset kommentoijat ovat oikeassa. Miehesi ei ole valmis uuteen suhteeseen, sinä toimit ns. laastarina. En tosin usko, että miehesi valehtelee sanoessaan, että toivoisi yhteistä tulevaisuutta kanssasi, mutta olette kohdanneet toisen erän väärään aikaan eikä hän ole nyt kykeneväinen rakentamaan yhtään mitään. Asuuko mies siis luonasi? Neuvoisin sinua ottamaan etäisyyttä niin miehen kuin itsesikin vuoksi.

Vierailija
49/50 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on nyt selvää ettei asiat etene yhtään mihinkään kun kaveri on tollane vellihousu. Ei se oikeasti edes halua edistää asioita, ihme vempula. Mä marssin pankkiin ja ostin eksän ulos talosta, tilattiin muuttoauto ja homma oli kahdessa päivässä ohi, ja sovittiin samassa myös lapsiin liittyvät asiat. Mä en katselisi tollasta menoa yhtään. Mies43

Näin se oma eronikin hoitui, mut tyylejä on näköjään monia...

Ap

Vierailija
50/50 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, valitettavasti edelliset kommentoijat ovat oikeassa. Miehesi ei ole valmis uuteen suhteeseen, sinä toimit ns. laastarina. En tosin usko, että miehesi valehtelee sanoessaan, että toivoisi yhteistä tulevaisuutta kanssasi, mutta olette kohdanneet toisen erän väärään aikaan eikä hän ole nyt kykeneväinen rakentamaan yhtään mitään. Asuuko mies siis luonasi? Neuvoisin sinua ottamaan etäisyyttä niin miehen kuin itsesikin vuoksi.

Ei asu luonani, mutta haluaisi jossain vaiheessa muuttaa yhteen. Siihen kyllä olen sanonut, että asiat pitää olla hoidettu exän kanssa selviksi ennen sitä, en ala mihinkään ihme kimppakuvioon. Tästä keskustelusta on pari kuukautta, mut asiat ei ole silti edenneet yhtään mihinkään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi