Seurustelu eronneen miehen kanssa, mitähän tässä nyt pitäisi tehdä..?
Olen seurustellut muutaman kuukauden miehen kanssa, joka oli eronnut vuodenvaihteessa ex-avovaimostaan. Kaikki on muuten ihanaa ja ollaan onnellisia ja rakastuneita mutta mutta... Kun ei tuo mies saa aikaiseksi hoitaa eroaan loppuun. Kaikki yhteinen omaisuus on jakamatta, ex-avokki asuu edelleen heidän yhdessä omistamassaan asunnossa ja miehen tavaratkin ovat edelleen siellä. Omaan pikku boksiinsa oli ottanut mukaansa vain välttämättömimmät. Tilanne alkaa vähän risoa, kun olisi ihanaa suunnitella yhteistä tulevaisuutta mutta eihän sitä voi tällaisessa tilanteessa tehdä kun mies ei oikeasti ole edes eronnut.
Vähän alkaa mietityttää, että eteneekö asiat koskaan yhtään mihinkään. Kuinkahan kauan tässä kannattaa odotella? Kokemuksia vastaavasta, spekulaatioita, keittiöpsykologiaa tai muita vinkkejä?
Kommentit (50)
En todellakaan hoputtaisi mitään ennen ensi kesää. Eron prosessointi kestää noin vuoden, helposti ylikin. Jos et ole laastari, asiat loksahtavat paikalleen kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies sanoi kun keskustelitte asiasta?
Että pitäisi puhua exän kanssa asunnon myynnistä. Ex on kuulemma sitä mieltä, että ”kaikki voi olla yhteistä” hamaan tulevaisuuteen...
Ap
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan hoputtaisi mitään ennen ensi kesää. Eron prosessointi kestää noin vuoden, helposti ylikin. Jos et ole laastari, asiat loksahtavat paikalleen kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.
Joo en missään tapauksessa halua miestä painostaa enkä puuttua asioihin. Oma avioeroni aikoinaan hoitui muuttoineen ja osituksineen kuukaudessa, niin olen kai tottunut vähän nopeampaan toimintaan ;) Käräjäoikeuden lopullista tuomiota tietysti piti odotella sen puoli vuotta. Mut avoero ei taida olla niin selkeä juttu.
Ap
Oman kokemukseni mukaan teidän suhteen tulevaisuus nähdään vasta, kun ero viedään loppuun ja tunteet ottavat vallan molemmin puolin :( Nyt tunteet on vielä helpompi jättää käsittelemättä ja ne kohdataan "tosi paikan tullen". Jaksamista siihen. Vaikkei mies enää haluaisikaan palata entiseen, on eron tuoma pettymys aina käsiteltävä jossain vaiheessa ja sitä on vaikea seurata seurustelukumppanina vierestä rikkoutumatta itsekin. Tosiaan toivon, että tapauksessanne se olisi kuitenkin jo takana :)
Onhan tuosta jo sen verran aikaa että luulisi edes tavaransa siirtävän pois yhteisestä asunnosta.
Onko mies muissakin asioissa saamaton?
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Mä olen kyllä vähän eri linjoilla. Ap kertoi, että mies on eronnut (avo)vaimostaan vuoden vaihteessa. Kyllä seitsemässä kuukaudessa pitäisi eroaan sen verran prosessoida, että edes yhteisen omaisuuden jaossa saadaan jotain konkreettista aikaiseksi.
Vähän nyt haiskahtaa siltä, että mies tarkoituksella tai ehkä tiedostamattaan elättelee vielä jotain toiveita paluusta yhteen exän kanssa ja tämä exä puolestaan nauttii siitä, kun mies roikkuu tilanteessa osaamatta irrottautua. Varsinkin exän kommentti siitä, että kaikki voi olla yhteistä vielä kauankin, ei ennustele mitään kovin pikaista eroa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuosta jo sen verran aikaa että luulisi edes tavaransa siirtävän pois yhteisestä asunnosta.
Onko mies muissakin asioissa saamaton?
Niinpä... Ei niin saamaton mutta varmaan liian kiltti. Eikä ole kertonut minusta exälleen. Olen sanonut, että voi tuoda tavaroitaan minun asuntooni koska tilaa on, jotain puentä on tuonutkin mutta luulen ettei enempää uskalla koska sitten joutuisi exälleen selittämään, mihin on tavaroita viemässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että pitäisi puhua exän kanssa asunnon myynnistä. Ex on kuulemma sitä mieltä, että ”kaikki voi olla yhteistä” hamaan tulevaisuuteen...
Ap
Mutta mikähän on miehen oma todellinen mielipide omaisuus-asiaan? Jos tuo exän tapa suhtautua yhteiseen omaisuuteen on miehelle ok, eikä hänellä vaikuta olevan tarvetta toimia, niin kumpikaan heistä ei ole vielä tosissaan katkomassa sidettä toisiinsa. Voi olla, että heidän suhteessaan on ollut niin paha kriisi, etteivät saaneet sitä selvitettyä eroamatta, mutta ero itsessään voi olla vain osa kriisin läpikäymistä ja yhteenpaluu on vielä mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies muissakin asioissa saamaton?Niinpä... Ei niin saamaton mutta varmaan liian kiltti. Eikä ole kertonut minusta exälleen. Olen sanonut, että voi tuoda tavaroitaan minun asuntooni koska tilaa on, jotain puentä on tuonutkin mutta luulen ettei enempää uskalla koska sitten joutuisi exälleen selittämään, mihin on tavaroita viemässä.
Ap
Oikeesti!?? Asia selvä, äijä haaveilee vielä yhteiselosta exän kanssa. Enpä tiedä, onko hommassa mitään järkeä ap:n kannalta. On loukkaavaa olla vain 'suunnitelma b'.
Pitäisiköhän tuon otsikon olla pikemminkin "Seurustelu varatun miehen kanssa" 🤔
Nosta kytkintä. Satutat itsesi tuossa suhteessa.
Miten pitkään edellinen liitto kesti? Onko heillä yhteisiä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän tuon otsikon olla pikemminkin "Seurustelu varatun miehen kanssa" 🤔
Jep, ap on nyt niin höynäytetty, että enempää ei voi ollakaan! Pistäisin tuollaisen miehen kaaressa lentoon ja sanoisin, että katsellaan sitten kun asiat ovat taas hallinnassa. Tosin mies kyllä löytänee sillä välin uuden laastarin ja säteilee tälle samat löpinät. Mutta juu, en huoltosi tuollaista peiaatteessa vastaeronnutta, mutta silti henkisesti täysin varattua äijää, niin epätoivoinen en olisi.
Miksi pariskunta erosi? Kuinka kauan olivat yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sillä lailla. Mies on kahden naisen loukussa: suo siellä, vetelä täällä.
Oma kokemukseni: seurustelin naimisissa olevan miehen kanssa. Vaimo toki asutti jo uutta taloaan esikoisensa isän kanssa, mutta ero nyt oli minun avokkini osalta vaan "jäänyt hoitamatta", kämpät myymättä jne. Oli muuten kiva tajuta, että oikeasti haikaili edelleen exänsä perään. Ja kun meidän suhteemme päätyttyä ynnäilin vähän somen (kyllä) perusteella aikajanaa, niin huomasin, että miehen tarina erosta sun muusta heitti vain vaivaisella vuodella.
Eli jos olisin sinä, niin en kyllä kovin luottavainen olisi.
Äh, sinäpä nappasit oikein kunnon miehen. Edellinen ei enää jaksanut, joten nyt sinä saat vetää miestä eteenpäin. Saat ihan taatusti tehdä ihan kaiken, eikä mies tee muuta kuin hiippaa perässä ja sanoo rakastavansa. Minkälainen äitisuhde miehellä on? Onko hän lellitty ja passattu ainoa poika, ehkä hieman iäkkäiden vanhempien tulevaisuudentoivo ja hellanterttu, jonka ei ole oikeastaan ikänä tarvinnut muuta kuin olla mukava?
Siinäpä siis vasta urosten uros, luomakunnan kruunu ja Äijä. Juokse ap, juokse lujaa ja polta sillat takanasi!
Vierailija kirjoitti:
Äh, sinäpä nappasit oikein kunnon miehen. Edellinen ei enää jaksanut, joten nyt sinä saat vetää miestä eteenpäin. Saat ihan taatusti tehdä ihan kaiken, eikä mies tee muuta kuin hiippaa perässä ja sanoo rakastavansa. Minkälainen äitisuhde miehellä on? Onko hän lellitty ja passattu ainoa poika, ehkä hieman iäkkäiden vanhempien tulevaisuudentoivo ja hellanterttu, jonka ei ole oikeastaan ikänä tarvinnut muuta kuin olla mukava?
Ei hitsi, tää osui kyllä ihan nappiin :D Ainoa lapsi on tosiaan. Ja kun joku kysyi että miksi erosivat, niin syynä perinteinen molemminpuolinen kyllästyminen, suhde ollut pelkkää kämppismeininkiä vuosikausia. En usko että mies exänsä perään haikailee, mutta taitaa vaan nuo omaisuusasiat olla vähän vaikeita. Kaipa tässä pitää etsiä oikeasti vapaa mies, vaikka tuo muuten niin ihana onkin.
Ap
Suomi on pullollaan äitiensä herranterttuja, jotka etsii naisistaan äitiensä jatkeita. Loputonta palvontaa herrain jalkain alla ja jos naiset eivät vastaa näihin tarpeisiin, mammat saa mennä. Uutta putkeen vaan.. Click click click..
On nähty suomalaisen miehen peruslaatu. Tylsä, itsekeskeinen, egoisti, mustasukkainen, kaksinaamainen, lapsellinen - ei kypsä -/naisen tulisi olla lähinnä äiti, terapeutti, kodinhoitaja ja tarvittaessq pårnostara. Suomalainen mies on yksi väkivaltaisimmista maailmassa. Miten nämä kaikki menee yksiin.