Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelu eronneen miehen kanssa, mitähän tässä nyt pitäisi tehdä..?

Vierailija
23.07.2018 |

Olen seurustellut muutaman kuukauden miehen kanssa, joka oli eronnut vuodenvaihteessa ex-avovaimostaan. Kaikki on muuten ihanaa ja ollaan onnellisia ja rakastuneita mutta mutta... Kun ei tuo mies saa aikaiseksi hoitaa eroaan loppuun. Kaikki yhteinen omaisuus on jakamatta, ex-avokki asuu edelleen heidän yhdessä omistamassaan asunnossa ja miehen tavaratkin ovat edelleen siellä. Omaan pikku boksiinsa oli ottanut mukaansa vain välttämättömimmät. Tilanne alkaa vähän risoa, kun olisi ihanaa suunnitella yhteistä tulevaisuutta mutta eihän sitä voi tällaisessa tilanteessa tehdä kun mies ei oikeasti ole edes eronnut.
Vähän alkaa mietityttää, että eteneekö asiat koskaan yhtään mihinkään. Kuinkahan kauan tässä kannattaa odotella? Kokemuksia vastaavasta, spekulaatioita, keittiöpsykologiaa tai muita vinkkejä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku mä erosin nii omaisuus oli jaettu jo yhdessä päivässä.

Muuttofirma kantoi kaiken pois ja vei ne uuteen kotiini.

Kun asunto saatiin myytyä sain lopun "omaisuuteni".

Vierailija
22/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulostaa siltä, etät mies on joko saamaton tai ajattelee, että ehkä sittenkin palaan exän luo, ainakin, jos tästä nykyisestä suhteesta ei tulekaan mitään. jos se exäkään ei näe tarpeellisena jakaa omaisuutta, niin sitä ihmettelen vielä enemmän. Elätteleekö hänkin toiveita miehen paluusta? Miksi kukaan nainen muuten haluaisi pitää yhteistä asuntoa exänsä kanssa? Vai onko se joku miehen kustantama luksuslukaali, johon naisella ei yksin olisi mitenkään varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurustellut muutaman kuukauden miehen kanssa, joka oli eronnut vuodenvaihteessa ex-avovaimostaan. Kaikki on muuten ihanaa ja ollaan onnellisia ja rakastuneita mutta mutta... Kun ei tuo mies saa aikaiseksi hoitaa eroaan loppuun. Kaikki yhteinen omaisuus on jakamatta, ex-avokki asuu edelleen heidän yhdessä omistamassaan asunnossa ja miehen tavaratkin ovat edelleen siellä. Omaan pikku boksiinsa oli ottanut mukaansa vain välttämättömimmät. Tilanne alkaa vähän risoa, kun olisi ihanaa suunnitella yhteistä tulevaisuutta mutta eihän sitä voi tällaisessa tilanteessa tehdä kun mies ei oikeasti ole edes eronnut.

Vähän alkaa mietityttää, että eteneekö asiat koskaan yhtään mihinkään. Kuinkahan kauan tässä kannattaa odotella? Kokemuksia vastaavasta, spekulaatioita, keittiöpsykologiaa tai muita vinkkejä?

kunnon mies sentää jätti vaimolle huonekaluja, tuttuva vei kaiken nojoo jätti se sentää sängyn naiselle

Vierailija
24/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan hoputtaisi mitään ennen ensi kesää. Eron prosessointi kestää noin vuoden, helposti ylikin. Jos et ole laastari, asiat loksahtavat paikalleen kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. 

Joo en missään tapauksessa halua miestä painostaa enkä puuttua asioihin. Oma avioeroni aikoinaan hoitui muuttoineen ja osituksineen kuukaudessa, niin olen kai tottunut vähän nopeampaan toimintaan ;) Käräjäoikeuden lopullista tuomiota tietysti piti odotella sen puoli vuotta. Mut avoero ei taida olla niin selkeä juttu.

Ap

Kyllä nyt kannattaa jo vähän painostaa, mieshän kelluu välitilassa ties kuinka kauan, kun kerran eksäkin on samaa mieltä. 

Vierailija
25/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä sanoisin, että palataan asiaan sitten, kun olet hoitanut erosi loppuun

Vierailija
26/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan nainen muuten haluaisi pitää yhteistä asuntoa exänsä kanssa? Vai onko se joku miehen kustantama luksuslukaali, johon naisella ei yksin olisi mitenkään varaa.

Juuri tämä... Ex-avokki ei halua muuttaa mihinkään, ja mies pelkää joutuvansa riitoihin, jolloin omaisuuden jakaminen menisi vielä hankalammaksi. Liian kiltti ja saamatonkin sitten kai.

Ap

Vierailija
27/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljosta lyödään vetoa, että jos sanot hoida ero tai lähden, se menee eksänsä luo takaisin?

Vierailija
28/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans näiden nopeiden liikkeiden kannattaja. Eli jos kerran erotaan niin sitten erotaan, jaetaan omaisuus ja muutetaan erilleen. Ikävää se tietysti on mutta ei se parane ainakaan pitkittämällä.

Tuo nyt vaan haiskahtaa siltä että siinä ainakin toinen osapuoli elättelee toivetta yhteenpaluusta.

Vierailija
29/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan nainen muuten haluaisi pitää yhteistä asuntoa exänsä kanssa? Vai onko se joku miehen kustantama luksuslukaali, johon naisella ei yksin olisi mitenkään varaa.

Juuri tämä... Ex-avokki ei halua muuttaa mihinkään, ja mies pelkää joutuvansa riitoihin, jolloin omaisuuden jakaminen menisi vielä hankalammaksi. Liian kiltti ja saamatonkin sitten kai.

Ap

eksä on roikuttaja koska mies on saamaton. miksi roikuttaa? samasta syystä kuin koira nuolee muniaan: koska voi.

se varmaan käy kämpillä vielä tekemässä pikku huoltotöitä ja vaihtaa lamppuja, koska EI HALUA RIITAA :D :D

no arvaa mikä meteli siitä jokatapauksessa syntyy kun roikuttaja kuulee että miehellä on uusi.

jos et jaksa vuosien vääntöä ja eksän pikku tehtävänantoja yms ja vaatimuksia niin lähe menee. ei voi olla niin ihana.

Vierailija
30/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille eksälle, että pankaa nyt vauhtia siihen eroon, että pääsette miehen kanssa eteenpäin. Tulee  samalla eksäkin tietoiseksi sinun olemassaolosta. Jonka salailu on minusta törkeää sinua kohtaan.

Vierailija
31/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

eksä on roikuttaja koska mies on saamaton. miksi roikuttaa? samasta syystä kuin koira nuolee muniaan: koska voi.

se varmaan käy kämpillä vielä tekemässä pikku huoltotöitä ja vaihtaa lamppuja, koska EI HALUA RIITAA :D :D

Tämähän siinä on riskinä ja sitä olen odotellutkin, että mies alkaa käydä asuntoa fiksailemassa kun pitäähän se pitää myyntikunnossa. Huoh mikä tilanne...

Ap

Vierailija
32/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ero vuodenvaihteessa siis virallinen vai onko silloin vasta laitettu eropaperit?

Riippuu myös kuinka kauan olivat yhdessä. Pitempi suhde exään on vaikeampi katkaista.

Tässä voi tosiaan olla kyse *kiltistä* miehestä. Ei halua loukata entistä eikä sinua joten ei saa hoidettua eroa loppuun mutta ei aloitettua uuttakaan suhdetta kunnolla.

Jos entinen asunto on yhteinen, viihtyisä ja sellainen, ettei entinen pysty vastaavaa hankkimaan, niin tottakai hän silloin haluaa pitää asunnon jakamatta mahdollisimman pitkään.

Lisäksi tulee mieleeni, että koska asunto on jakamaton, niin mies saattaa vieläkin osallistua asumiskustannuksiin, joka tietenkin entiselle on eduksi.

Paljon riippuu mikä on entisen kumppanin taloudellinen tilanne. Jos haluaa elää leveämmin kuin yksin on varaa, niin pitää miehestä kiinni taloudellisen tason vuoksi. Poissulkea ei voi kummankaan vielä kesken olevaa eroprosessia, ehkä eivät vain tunnusta edes itselleen.

Kysy mieheltä tunteeko syyllisyyttä tai huonoa mieltä erostaan. Ja miksi. Kysy myös noista asumiskustannusten jakamisesta.

Jos myöntää huonon omantunnon tai säälin, niin se teettää juuri tuonkaltaisen tilanteen.

Itse voit vastauksista päätellä missä vaiheessa heidän eronsa on.

Mutta ota huomioon, että mies saattaa kaunistella, vähätellä tai kierrellä asioita, lue myös rivien välit.

Vierailija
33/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sille eksälle, että pankaa nyt vauhtia siihen eroon, että pääsette miehen kanssa eteenpäin. Tulee  samalla eksäkin tietoiseksi sinun olemassaolosta. Jonka salailu on minusta törkeää sinua kohtaan.

Oon kyllä miettinyt, että mitenhän tämän meidän suhteen saisi exän tietoon ;)

Ap

Vierailija
34/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo juridisista syistä luulisi miehen haluavan eroon kämpästä, jossa ei asu. Muuten on vastuussa myös yhtiövastikkeista ja mahdollisista tulevista remonteista yms.

Vierailija
35/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta kytkintä. Satutat itsesi tuossa suhteessa.

JSSAP tuli vasta viestissä 12. Nyt hieman skarppausta miesvihaajat. Helle ei ole mikään syy lusmuilla.

Vierailija
36/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Avoerossa omaisuuden jakaminen on helppoa. Molemmat ottavat omaisuutensa. Nyt vain paperille tiedot siitä, minkä mies virallisesti omistaa. Onko suurimmista hankinnoista kuitit tai näkyvätkö pankin tiliotteista.

Vierailija
37/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuosta jo sen verran aikaa että luulisi edes tavaransa siirtävän pois yhteisestä asunnosta.

Onko mies muissakin asioissa saamaton?

Niinpä... Ei niin saamaton mutta varmaan liian kiltti. Eikä ole kertonut minusta exälleen. Olen sanonut, että voi tuoda tavaroitaan minun asuntooni koska tilaa on, jotain puentä on tuonutkin mutta luulen ettei enempää uskalla koska sitten joutuisi exälleen selittämään, mihin on tavaroita viemässä.

Ap

Ei v*ttu

Vierailija
38/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo uuden suhteen salaileminen ei tunnu hyvältä.

Jos kerran ovat jo eronneet, niin selailuun ei pitäisi olla tarvetta.

Kysy suoraan mieheltä miksi sinua ja suhdettanne pitää salata.

Olisi selventävää tietää mitä mies siitä selittää.

Liikutteko yhdessä julkisesti?

Asuuko exä samalla paikkakunnalla?

Vierailija
39/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo uuden suhteen salaileminen ei tunnu hyvältä.

Jos kerran ovat jo eronneet, niin selailuun ei pitäisi olla tarvetta.

Kysy suoraan mieheltä miksi sinua ja suhdettanne pitää salata.

Olisi selventävää tietää mitä mies siitä selittää.

Liikutteko yhdessä julkisesti?

Asuuko exä samalla paikkakunnalla?

Liikutaan kyllä julkisesti yhdessä, miehen äidin olen kyllä tavannut mutta muita tuttavia en. Ei minua siis kovin innokkaasti ole kenellekään esitelty ;) Keväällä tästä tapaus exästä keskusteltiin, ja silloin mies ei halunnut exän tietävän meistä siksi, että erosta oli niin vähän aikaa ja tuo asuntoasiakin vähän arka. Pelkäsi siis, että exä suuttuu ja asiat menevät hankalammaksi. Pitää varmaan kysyä uudestaan kun itseänikin kiinnostaa että kuinkahan kauan tämä pitää vielä pitää salaisuutena.

Ap

Vierailija
40/50 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tavannut miehen perhettä? Ystäviä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän