Lapseni on ruma.
Minua harmittaa, että tyttäreni on niin ruma, vaikka hänen isä ja minä olemme hyvännäköisiä. Tyttö on 9 vuotias. Olen kateellinen kaverilleni, kun hänellä on todella suloinen ja kaunis tyttö. (10v) Mutta rakastamme tyttöämme kovasti, mutta olen niin katkera...
Kommentit (73)
Minulla on maailman komein poika!
Niin kuin muutkin ovat sanoneet, kauneus on katsojan silmissä. Minä en juurikaan näe ympärilläni rumia ihmisiä, vaan jokainen on kaunis omalla tavallaan. Rumina pidän lähinnä niitä, jotka eivät huolehdi itsestään, esim. roikkuvat pesemättömät hiukset.
Lapsi on kuitenkin arvokas, ulkonäöstä viis.
Miksei saa sanoa jos lapsi on ruma? Mitä pahaa siinä on? Siis kunhan ei lapsen kuullen sano.
Meillä on kaksi poikaa, joista toinen on erittäin komea, toinen parka saanut jotain geenejä anopilta, joten on ruma. Mutta äärettömän rakkaita molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumasta tytöstä voi kasvaa kaunis nainen. Esimerkiksi Boris Beckerin tytär Anna Ermakova oli pienenä aivan susiruma ja ilmetty isänsä, mutta nykyisin häntä pidetään kaunottarena.
Ei tuo minusta mikään susiruma ollut pienenä.
Olihan tuo ihan kauhistuttavan näköinen. Googlatkaa, jotka eivät usko. Siis ei mitään lapsen normaaleja piirteitä, vaan kummallinen hybridi.
Eikä sitä kukaan nykyäänkään kaunotterana pidä, mutta piirteet sulautuvat aikusen naamaan paremmin ja ei tule aivan friikkiä vaikutelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Lapsemme on ruma kuin hirviö..Mutta silti rakastamme ylikaiken häntä. -ap
Tajua jo!
Kukaan ei sano lastaan hirviöksi!
Sä olet pelle jolla ei ole lapsia eikä järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei saa sanoa jos lapsi on ruma? Mitä pahaa siinä on? Siis kunhan ei lapsen kuullen sano.
Meillä on kaksi poikaa, joista toinen on erittäin komea, toinen parka saanut jotain geenejä anopilta, joten on ruma. Mutta äärettömän rakkaita molemmat.
Anopin syy😂😂
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli yläasteella naiskööri, jota kutsuttiin ykskeuhkoisiksi. Ne oli ihan kamalia haahkoja. No nyt yksi tekee mallin hommia ja toinenkin oli tissit pystyssä eräässä roskalehdessä. Toisaalta meidän yläasteen kuumin kissa ja kaikkien poikien märkä uni kasvatti massiivisen otsan lukion lopulla.
Arvioisitte sitä lastenne rumuutta 20+ iässä, kun pääkallo ottaa lopullisen muotonsa.
Minkä takia ihmistä pitää kutsua kissaksi??? Niin vi.tun ärsyttävää.
Alotuksen on pakko olla provo, mutta joka tapauksessa; olin itse ruma lapsi. Poikamainen pullanaama ilman mitään piirteitä. Sitten 17-18-vuotiaana ns. puhkesin kukkaan, ja voin itsekin sanoa olevani nätti.
Olin vielä kakskymppisenä aika tavallisen näköinen. En olisi uskonut, että kolmikymppisenä miehet huokailevat kuinka kaunis olen. Monella työpaikallakin olen järkyttynyt usean miehen mielenrauhaa ulkonäköni takia. En olisi nuorempana uskonut, eikä kukaan lähipiirissäni. Usean ruman ankanpoikasen kätköissä lymyää Joutsen.
Kauneus on katsojan silmässä, ja se pitää paikkansa. Aina voidaan toki määritellä ns universaalin kauneuskäsityksen perusteella, että onko sileä iho, symmetriset kasvonpiirteet, suorat hampaat, suuret silmät ym. Ja on tietysti tabu ajatella saati sanoa että pitää omaa lasta rumana. Tuntuu tosi kurjalta lapsen puolesta. Vaikea kuvitella että joku oikeasti pitää lastaan rumana. Oli miten oli, ulkonäköön ei juuri voi vaikuttaa. Itsevarmuus kannattaa hakea muualta kuin pelkästä peilikuvasta. Minusta on ihanaa että olemme kaikki yksilöitä ja eri näköisiä :)
Sun tehtävä vanhempana on kaikesta huolimatta kasvattaa lapsestasi tasapainoinen ja onnellinen ihminen. Kerro että lapsi on suloinen ja rakas, fiksu ja nopea oppimaan tms. Korosta niitä hyviä puolia, kaikki ei ole kaikessa hyviä.
Mun äidillä oli tapana haukkua mua rumaksi kun olin pieni (vaikka olin ihan normaalin näköinen) aina kun suuttui niin huusi, ettei halua nähdä rumaa naamaani enää. Ja siskon tietysti kehui maasta taivaisiin. Nyt 20 vuotta myöhemmin en todellakaan vaihtaisi siskoni naamaa omaani ja äidilleni en ole näyttänyt "rumaa" naamaani lähes vuoteen. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttö olisi ollut poika olisi varmasti ollut kiltimmän näköinen...-ap
Siis onko se lapsi nyt ruma vai ilkeän näköinen?
Munkin äiti haukkuu mua aina. Se on normaalia
Vierailija kirjoitti:
Raamattu, Sananl. 27:19
"19 Veden kalvossa näet kasvosi, lähimmäisessä näet sydämesi."
Mitä tuo tarkkaanottaen tarkoittaa?
Koitappa nähdä hänet kauniina. Kaikki on omalla tavallaan kauniita, on vain kiinni siitä, millä tavalla katsoo. Laajenna tajuntaasi,
Ei sitä ota kukaan vastaan, kun on niin aatanan r u m a !!