Lapseni on ruma.
Minua harmittaa, että tyttäreni on niin ruma, vaikka hänen isä ja minä olemme hyvännäköisiä. Tyttö on 9 vuotias. Olen kateellinen kaverilleni, kun hänellä on todella suloinen ja kaunis tyttö. (10v) Mutta rakastamme tyttöämme kovasti, mutta olen niin katkera...
Kommentit (73)
Minä olin sellainen ruma lapsi. Olin tavattoman laiha, minulla oli luonnonkiharat vinksinvonksin hiukset ja silmälasit, vahvat miinuslinssit.
Aikuiselämäni olen ollut piilareita käyttävä, paksuhiuksinen kurvikas kaunotar. Mallinakin toimin, kun olin hiukan nuorempi. Elintasoni on paljon, paljon parempi, kuin vanhemmillani, jotka minua pilkkasivat. Apua ovat vailla, olkoot, ei kiinnosta.
Raamattu, Sananl. 27:19
"19 Veden kalvossa näet kasvosi, lähimmäisessä näet sydämesi."
Mun sisko ei ollut nuorena mitenkään erityisen kaunis. Ei kyllä ihan rumaksikaan voi sanoa. Nyt kun se on yli neljäkymmentä harva sen ikäinen on sitä kauniimpi. Eikä panosta mitenkään ihmeestä ulkonäköönsä. Jo panostaisi niin olisi jo todella kaunis.
Onko rumia lapsia edes olemassa?
Vanhin poikani oli jo syntyessään maailman kaunein vauva. Ja nyt kolmekymppisenä tosi komea mies. Toiset lapseni ovat myös ihan nättejä. Tunnen suurta ylpeyttä heitä katsoessani.
Pojanpojista vanhempi on ilmetty isänsä, niin kaunis lapsi. Nuorempi tulee äitiinsä, mutta hänkin hyvin suloinen.
Kauneushan on myös katsojan silmissä!
Minun tyttäreni olivat kyllä aika urpelon näköisiä pieninä. Vaaleat liiskaletit, olivat aina tulipunaisia naamaltaan, vasleat silmät ja ripset, ei paljon silmät naamasta erottuneet.
Minua usein nauratti, sydän rakkautta täynnä, kun heitä katsoin.
Joku suoraan arvostelikin heidän haaleaa olemustaan ja silmiään.
Ja kyllä sitten ihmettelyä riitti, kun tytöt alkoivat muuttua vuosi vuodelta kauniimmiksi. Sukulaisista moni ääneen asiaa ihmetteli.
Minulle olisi aivan sama, miltä näyttäisivät. Kaikille voi löytyä se oma tyyli, voi olla persoonallisella tavalla ihan viehättävä, vaikkei missi olisikaan.
Rakastin rääpäleitäni! Itsekin olin järkyttävän ruma lapsi, oikeasti. Aloin muuttua joskus 15-vuotiaana.
Jakamalla itseään avokätisesti saa rumempikin tyttö poikien suosion.
Laitat sen vaan kuuntelemaan sannin lauluja niin kyllä se siitä.
Sitten heti kun se täyttää 18v niin viet sen cityklinikalle.
Ruma kuin rullatuoli kirjoitti:
Vanhempani olivat nättejä. Minä olen ruma tytär. Kyllä sitä sai lapsena kuulla kaikenlaisia kommentteja omilta vanhemmilta, että kun kaikki minussa oli niin rumaa.
No tämä ruma penikka teki sitten sellaisen päätöksen, että ruman ei kannata lisääntyä, ettei tule lisää rumia ihmisiä. Nyt vanhemmat ulisee, että miksei tule lapsenlapsia. No miettikääpä sitä sitten.
Itselläkin vanhemmat kauniimpia - mutta ei silti ihan susiruma ole itsekään...
Lasta voi myös lohduttaa, haukkumisen tilalla.
Älä itke ruma lapsi, mennään huomenna naamarikauppaan.
Kai sinä p olet tietoinen siitä, että kaikista kuvankauniista lapsista ei suinkaan tule kuvankauniita aikuisia eivätkä kaikki "rumat" lapset ole aikuisinakin rumia. Ja muistat kai sanonnan: Kauneus on katsojan silmässä. Ja vielä: toisilla on sisäistä kauneutta, mutta joiltakin se puuttuu kokonaan. Jotenkin minusta tuntuu, että sinun ongelmasi löytyy tältä osa-alueelta.
Rumasta tytöstä voi kasvaa kaunis nainen. Esimerkiksi Boris Beckerin tytär Anna Ermakova oli pienenä aivan susiruma ja ilmetty isänsä, mutta nykyisin häntä pidetään kaunottarena.
Vierailija kirjoitti:
Rumasta tytöstä voi kasvaa kaunis nainen. Esimerkiksi Boris Beckerin tytär Anna Ermakova oli pienenä aivan susiruma ja ilmetty isänsä, mutta nykyisin häntä pidetään kaunottarena.
Ja toisaalta on niitäkin, jotka ovat lapsina kauniita - mutta eivät niin enää aikuisena.
Joku voi olla myös melko erikoisen näköisenä todella näyttävän persoonallinen ilmestys aikuisena.
Vaikka olisikin, niin teidän geeninnehän siinä yhdistyivät, joten itseänne saatte syyttää. Kauneus/rumuus on katsojan silmissä.
Vierailija kirjoitti:
No, jostakinhan se on ne "rumuusgeeninsä" saanut... Miten on? Äidiltään vai isältään?
Talonmieheltä? Putkimieheltä? Miehen työkaverilta? Jostainhan ne on tosiaan tulleet... :D
No joo, kyllähän osa ihmisistä, lapsistakin, on rumia ja osa kauniita. Suloinen voi olla vaikka ois rumakin. Kasvonpiirteet erottuu kyllä jo vastasyntyneestä.
Meillä oli yläasteella naiskööri, jota kutsuttiin ykskeuhkoisiksi. Ne oli ihan kamalia haahkoja. No nyt yksi tekee mallin hommia ja toinenkin oli tissit pystyssä eräässä roskalehdessä. Toisaalta meidän yläasteen kuumin kissa ja kaikkien poikien märkä uni kasvatti massiivisen otsan lukion lopulla.
Arvioisitte sitä lastenne rumuutta 20+ iässä, kun pääkallo ottaa lopullisen muotonsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo minusta mikään susiruma ollut pienenä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli yläasteella naiskööri, jota kutsuttiin ykskeuhkoisiksi. Ne oli ihan kamalia haahkoja. No nyt yksi tekee mallin hommia ja toinenkin oli tissit pystyssä eräässä roskalehdessä. Toisaalta meidän yläasteen kuumin kissa ja kaikkien poikien märkä uni kasvatti massiivisen otsan lukion lopulla.
Arvioisitte sitä lastenne rumuutta 20+ iässä, kun pääkallo ottaa lopullisen muotonsa.
"Ykskeuhkoiset"
"Kamalia haahkoja"
Oletko jäänyt paitsi normaaleista käytöstavoista ja toisten kunnioituksesta sekä empatiakyvystä? Haluaisitko omaa lastasi haukuttavan noin?
Vierailija kirjoitti:
Ja kilo meikkii päälle..
Kerro tarkemmin, millä tavalla on ruma.