Juhlissa kahta eri kakkua, onko järkeä?
Onko järkeä tilata juhliin kahta erilaista kakkua, siis niin että juhlavieraita on tulossa 40 kpl ja kakkuja tilaa kaksi 20 palan kakkua? Vai tilaanko suosiolla samoja?
Kommentit (65)
Mulla oli pojan rippijuhlissa 40 hengelle (joista 1/3 oli pieniä lapsia) varattuna 50 hengen täytekakku, sen lisäksi oli kahta muuta makeaa kakkua ja pikkuleipiä, lisäksi suolaista ja ruoka oli ihan ekana. Täytekakku meni ihan viimeistä palaa myöten.
Mull käy kyllä niin, että jos on yhtä sorttia kakkua, niin otan sitä sen yhden palasen mikä nyt on kohtuullinen yhdelle mutta jos on kahta eri kakkua ja haluan maistaa molempia, niin otan ohuemmat siivut molempia samaan aikaan lautaselle joten siitä tulee vähemmän kakkua mulle. Mutta tähän on varmasti jokaisella oma tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä juhlat on kyseessä?
Tasaluku-synttärit
Hyvä päätös ostaa vain yhtä laatua kolme kakkua. Hyvä jos sekään riittää. Me tilasimme rippijuhliin neljänkymmenen hengen kakun ja laskimme, että vieraita tulee noin 25. Kakku oli ihan törkeän pieni ja vieraita tuli enemmän kuin luulin. Jouduin kuiskimaan omalle perheelle ja lähisukulaisille, että syödään me kakkua vasta sitten kun muut ovat syöneet. Jos vielä tulee juhlia, leivon britakakkua niin paljon, ettei se voi loppua kesken.
Pidin aikanani tuparit.
Tarjolla oli lämpimiä ruokia yms. Olin laittanut mielestäni valtavan satsin valkosipuliperunoita.
Hääräilin täyttämässä kulhoja, kuulin kun kaikki kehuivat että "ihanaa tää perunajuttu".
Kehotin vieraanvaraisesti ottamaan lisää.
Lopulta yksi rehellinen sanoi, että älä nyt tarjoa lisää kun se pata on jo nuoltu puhtaaksi!
Naurettiin, ei ollut vakavaa. Muuta oli yllin kyllin eikä kellekään jäänyt nälkä.
Koskaan ei etukäteen tiedä, mikä maistuu, mikä ei.
Apua, näitä kun luen täältä, niin stressitasot nousee :D Auttaako nuo muut tarjottavat yhtään, luettelenkin niitä tuossa ykkössivulla, eli nuo browniesit, suolaiset piirakat, suklaat, keksit, suolaiset palat..? Vai onko niitä kakkuja siltikin oltava se neljä? Jos vieraita siis se 40 kpl, kuinka monen hengen (konditorian mukaan siis) kakkuja kannattaa varata, riittääkö ne 20 ns. ylimääräistä palaa, eli kakkupaloja olisi laskennallisesti 1,5 kpl/henkilö?
Ap täällä pohtii yhä
Kysynpä kun nyt kerran kyselemään lähdin - paljonko varaisitte juhlissa lihaa/henkilö? Luotin netistä lukemaani, l. 150-200 g/naama? tarjolla jälleen kerran myös muutakin
Ap
Jos tarjolla on useampaa lajia kakkua, otan itse molempia ihan ohuen siivun kuten aiempi postaaja. Jos näyttää olevan reilusti jäljellä kaikkien syötyä, niin toki mieluusti santsaan. Kivoja juhlia!
Vierailija kirjoitti:
Hemmetti, kuinka paljon ihmiset oikein syövät juhlissa? Tarjolla on siis kakkuja, suolaisia piirakoita, brownieseita, parempia suklaita, mansikoita, keksejä, skageneita, suolaisia pikkupurtavia yms.. Tätä ennen on toki syöty ruoka
Ap
Vaikea sanoa.
Miten kauan juhlat kestää?
Onko porukassa suursyömäreitä?
Ei ne enempää syö kuin mitä on tarjolla.
Jos on lämmin ruoka, ei kakkuja yms. tartte niin paljon, paitsi jos bileet kestää koko päivän.
Onko ongelma, jos jää tähteitä?
Tilaa kaksi erilaista ja yksi hätävaraksi tai seuraavan päivän rääppiäisiin. Varakakku esiin vain jos toinen loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on syöty ruoka niin suolaista purtavaa ei enää tarvita
Pitää olla! Ei me kaikki tykätä makeasta
Sit olet ilman. Ap kertoi jo että on tarjottu ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemmetti, kuinka paljon ihmiset oikein syövät juhlissa? Tarjolla on siis kakkuja, suolaisia piirakoita, brownieseita, parempia suklaita, mansikoita, keksejä, skageneita, suolaisia pikkupurtavia yms.. Tätä ennen on toki syöty ruoka
Ap
Vaikea sanoa.
Onko porukassa suursyömäreitä?Ei ne enempää syö kuin mitä on tarjolla.
Jos on lämmin ruoka, ei kakkuja yms. tartte niin paljon, paitsi jos bileet kestää koko päivän.
Illanistujaistyyppiset, kesto siis useita tunteja ja kahvit ovat tarjolla koko ajan. Lisää menekkiä toki. Ruoat syödään tosiaan ennen. Porukan syöminen vaihtelee ihan tosi paljon, muutama villi kortti tulossa. Ihan hirveästi tilaa ei ole tähteille
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juhlissa on se tarkoituskin että siellä tosiaan myös syödään.
Olen kyllä yllättänyt, että tänne on tullut näin paljon, ja vieläpä asiallisia, vastauksia, joista olen oikeasti saanut apua! Mahtavaa, ihan vanhojen hyvien aikojen av:n tuntua, kiitos tästä!
ap
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä kun nyt kerran kyselemään lähdin - paljonko varaisitte juhlissa lihaa/henkilö? Luotin netistä lukemaani, l. 150-200 g/naama? tarjolla jälleen kerran myös muutakin
Ap
Pitäisi riittää. Mitä lihaa se on?
Itse syön max 100g. mutta jotkut voi imuroida puoli kiloa jos se on hyvää ja seisova pöytä.
Vierailija kirjoitti:
Konditoriasta voi toki kysyä, minkä kokoinen yksi kakku tulee olemaan. Joissain paikoissa mitoitetaan reilusti, monessa annokset ovat hyvin nafteja.
Todellakin! Tilasin 20 hengen/palan voileipäkakun ja mansikkakakun ja sain kaksi pohjapinta-alaltaan uunipellin kokoista jättiläistä! Riippuu paljon paikasta siis. Onneksi oli kylmätilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaikea sanoa.
Onko porukassa suursyömäreitä?Ei ne enempää syö kuin mitä on tarjolla.
Illanistujaistyyppiset, kesto siis useita tunteja ja kahvit ovat tarjolla koko ajan. Lisää menekkiä toki. Ruoat syödään tosiaan ennen. Porukan syöminen vaihtelee ihan tosi paljon, muutama villi kortti tulossa. Ihan hirveästi tilaa ei ole tähteille
ap
Sun tarjottavat kuulostaa ylenpalttisilta.
Tulee hienot juhlat!
🌷☘🌸🍀🎂☕🌹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pitäisi riittää. Mitä lihaa se on?
Itse syön max 100g. mutta jotkut voi imuroida puoli kiloa jos se on hyvää ja seisova pöytä.
Paahtopaistia. Hyvä, jos edes tätä olen varannut nyt riittävästi !
ap
Kysyn vielä toisesta tilanteesta: jos vieraita on 20, mitä jos ostaa kaksi 20 hengen kakkua? Onko tässä järkeä?
t. myös kakkuja miettinyt