Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlissa kahta eri kakkua, onko järkeä?

Vierailija
23.07.2018 |

Onko järkeä tilata juhliin kahta erilaista kakkua, siis niin että juhlavieraita on tulossa 40 kpl ja kakkuja tilaa kaksi 20 palan kakkua? Vai tilaanko suosiolla samoja?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetti, kuinka paljon ihmiset oikein syövät juhlissa? Tarjolla on siis kakkuja, suolaisia piirakoita, brownieseita, parempia suklaita, mansikoita, keksejä, skageneita, suolaisia pikkupurtavia yms.. Tätä ennen on toki syöty ruoka

Ap

Vaikea sanoa.

Miten kauan juhlat kestää?

Onko porukassa suursyömäreitä?

Ei ne enempää syö kuin mitä on tarjolla.

Jos on lämmin ruoka, ei kakkuja yms. tartte niin paljon, paitsi jos bileet kestää koko päivän.

Onko ongelma, jos jää tähteitä?

Illanistujaistyyppiset, kesto siis useita tunteja ja kahvit ovat tarjolla koko ajan. Lisää menekkiä toki. Ruoat syödään tosiaan ennen. Porukan syöminen vaihtelee ihan tosi paljon, muutama villi kortti tulossa. Ihan hirveästi tilaa ei ole tähteille

ap

Voi antaa mukaan läksiäisiä

Vierailija
42/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetti, kuinka paljon ihmiset oikein syövät juhlissa? Tarjolla on siis kakkuja, suolaisia piirakoita, brownieseita, parempia suklaita, mansikoita, keksejä, skageneita, suolaisia pikkupurtavia yms.. Tätä ennen on toki syöty ruoka

Ap

Onko ongelma, jos jää tähteitä?

Sain hyvin sen käsityksen että AP ei halua haaskata ruokiin sen enempää kuin on välttämätön tarve eli selvitä mahdollisimman pienellä budjetilla. Siksi AP kauhistelee tarjottaviksi ehdotettujen ruokien määrää. Mutta vaikka juhlista jäisikin kunnolla tähteitä, ne voi syödä vaikka seuraavana päivänä itse pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynpä kun nyt kerran kyselemään lähdin - paljonko varaisitte juhlissa lihaa/henkilö? Luotin netistä lukemaani, l. 150-200 g/naama? tarjolla jälleen kerran myös muutakin

Ap

Pitäisi riittää. Mitä lihaa se on?

Itse syön max 100g. mutta jotkut voi imuroida puoli kiloa jos se on hyvää ja seisova pöytä.

Paahtopaistia. Hyvä, jos edes tätä olen varannut nyt riittävästi !

ap

Buffet-ilmiö. Mitä enemmän tarjolla, sitä enemmän jotkut syövät, tosin suurin osa ottaa kaikkia lajeja tasaisesti vähän. Kun on useampaa tarjolla, ei haittaa jos yksi kippo tyhjenee ja poistetaan vaivihkaa. Kaikki ovat lopulta tyytyväisiä kuitenkin.

Vierailija
44/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhlat venyy pikkutunneille, varaa yömyöhään joku suolainen ässä hihaan.

Tosin siinä on se vaara että vieraat jumittuu....😬🌭🍟

Se voi olla tosi simppeli kuten nakkeja ranskalaisia pakkasesta.

Ei välttämätön.

Vierailija
45/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin kuvitella kuinka AP istuu hikisenä pöydänääressä ja narskuttaa hampaitaan pyrkiessään saamaan budjetin ynnättyä taskulaskimella. Juhliin kannattaa kuitenkin varulta varata ruokaa vähän enemmän kuin vieraita on. Itse olin kerran nimittäin vieraana juhlissa jossa tarjottava loppui kesken ja jäin itse ilman. Oli vähän keljua kun juhlien pitäjä kyseli oliko ruoka ollut maittavaa enkä tohtinut millään sanoa että jäin nälkäiseksi. Tsemppi ja jaksamista AP:lle.

Vierailija
46/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki sivusta tarjoilupöytään viileänä pitämiseen: syvä ja matala uunipelti päällekkäin, väliin kylmäkalleja tai jäätä, peitetään paksulla grillifoliolla ja ehkä liinalla, tarjottavat päälle. Tuli mieleen tuosta kakkujen koosta, pienempi määrä esille ja uutta tilalle kun loppuu. Kelit suosivat muutoin iloisia juhlia!

Vierailija
47/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tapa saada vieraat ottamaan maltillisesti jotain mitä löytyy rajotetusti on tarjoilla sitä pienemmästä astiasta ja täyttää kun tyhjenee.

Vierailija
48/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat säästää kakuissa etkä tahdo hävikkiä, varaa kaappiin taatusti riittävästi jotain hyvin säilyvää, josta ei haittaa, vaikka jäisi yli.

Esim. keksejä tai mitä sulla oli, suklaata yms.

Niillä voit tarvittaessa täyttää kahvipöytää.

Vierailija
49/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan tee sitä virhettä, että raadat ja stressaat ruoista niin paljon, ettet jaksa etkä ehdi itse nauttia juhlista.

Mä olen mogannut tällä tavalla monta kertaa.

Vierailija
50/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tapa saada vieraat ottamaan maltillisesti jotain mitä löytyy rajotetusti on tarjoilla sitä pienemmästä astiasta ja täyttää kun tyhjenee.

Tämä on totta!

Esim. jos on tarjolla mätiä, huonolla tuurilla porukassa on yksi moukka, joka lappaa kaiken omalle lautaselleen.

Kerran yksi vieras otti täytekakkuvadin haltuunsa ja vetäytyi syrjään syömään sen rauhassa loppuun.

51/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä 2 kakkua 40 henkilölle. Pitopalvelu järjesti rippijuhlat ja LUOTIN ammattihenkilöihin. Näin kakun ja uskoin, että sitä on jossain lisää....ei ollut....ruokailun jälkeen tarjottava kakku loppui kesken, samoin PULLAPITKO????.....on kuulemma laskettu, että vajaa cm siivu pullaa ja noin 3 cm kakkua riittää ...

EI RIITÄ

Vierailija
52/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran häissä hääkakku loppui kesken, kun vähän yli puolet vieraista oli ottanut sitä. Ihmiset osaavat olla ajattelemattomia, eivätkä aina osaa arvioida määriä. Näin paljon juhlia pitäneenä heti, ettei kakku tule riittämään, moni alkupään kakunhakijoista puolestaan lohmaisi oikein reilun palan lautaselleen. Ainakin kymmenen muun vieraan kakkupalat menivät parempiin suihin jo siinä.

Eräissä hautajaisissa kakku oli mitoitettu noin, että jokaiselle juuri ja juuri riitti pala. Kahvijonossa päät pyörivät, kun jonottajat yrittivät nähdä, onko kaikilla pöydissäolijoilla jo kakkua ja montako ihmistä on vielä tulossa jaolle oman vuoron jälkeen. Suomalaiseen tapaan kakkua jäi ihan pikkupala. ;)

Lastenjuhlissa kakku jää monesti lähes koskemattomaksi, aikuisille maistuu paremmin.

53/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain on varaa, niin on järkeä. 40 vierasta kuulostaa suurelta määrältä. Suurin osa aikuisista vieraista ottaa vain toista kakkua, mutta jotkut ottavat molempia. Itse ottaisin pienen palan molempia, jos kakut ovat erilaiset.

Vierailija
54/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mieletön yhdistelmä on tuhti suklaakakku, raikas kevyt hedelmäkakku ja kermavaahtoa lisukkeena. Yhdistelmä joka vie kielen mennessään.

Välttämätöntä ei toki ole, ja sun tarjoamiset on jo nyt erinomaiset.

Kunhan sanoin.

40 vierasta on paljon.

Mites tiskihuolto? Jos bileet on epämuodolliset, ihmiset yleensä tarjoutuvat auttamaan.

Vierailija
55/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein valmistujaisiini 40 hengen suklaakakun ja 40 hengen voileipäkakun. Vieraita oli alle 20 ja leivoin myös keksejä 100kpl ja suolaista piirakkaa. Keksejä jäi ehkä 10 ja kakkuja ja piirakkaa jäi yhdet palat.

Vierailija
56/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvin kuvitella kuinka AP istuu hikisenä pöydänääressä ja narskuttaa hampaitaan pyrkiessään saamaan budjetin ynnättyä taskulaskimella. Juhliin kannattaa kuitenkin varulta varata ruokaa vähän enemmän kuin vieraita on. Itse olin kerran nimittäin vieraana juhlissa jossa tarjottava loppui kesken ja jäin itse ilman. Oli vähän keljua kun juhlien pitäjä kyseli oliko ruoka ollut maittavaa enkä tohtinut millään sanoa että jäin nälkäiseksi. Tsemppi ja jaksamista AP:lle.

Heh, mielestäni en ole hintalapusta täällä puhunut mitään, enemmän stressaa se, että varaan liian vähän ja ruoka loppuu kesken. Tilaa säilyttääkään ei juuri ole, jääkaappi ja pakastin naurettavan pienet.  Mutta kiitti tsempistä!

Ap

Vierailija
57/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki sivusta tarjoilupöytään viileänä pitämiseen: syvä ja matala uunipelti päällekkäin, väliin kylmäkalleja tai jäätä, peitetään paksulla grillifoliolla ja ehkä liinalla, tarjottavat päälle. Tuli mieleen tuosta kakkujen koosta, pienempi määrä esille ja uutta tilalle kun loppuu. Kelit suosivat muutoin iloisia juhlia!

Tämä koko nelossivu on täynnä ihan uskomattoman hyviä vinkkejä, kiitos teille, otan nämä kaikki kyllä käyttöön!

Ap

Vierailija
58/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskeistä: tiskikone on onneksi käytössä! :) Ilmeisesti useamman kommentoijan mielestä tarjottavat ovat ihan hyvät, kiitos palautteesta, näillä siis iloisesti mennään!

Ap

Vierailija
59/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juhliin tulossa myös gluteenittoman kakun tarvitsijoita?

Vierailija
60/65 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlatarjottavissa mieluummin överit kuin vajarit. Jos kakkua tulee kahta sorttia, molempia pitää riittää kaikille! Eikä mitään ankeita lappuja, joissa pyydetään ottamaan vain yhdenlaista kakkua, tulisi pihi vaikutelma isäntäväestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme