Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään ajaa autoa, ja minulle ollaan siitä vihaisia

Vierailija
23.07.2018 |

Olen saanut ajokortin jo vuosia sitten, en koskaan ollut erityisen innokas ja venytin sen hankkimista. Ajoin vuoden pari, mutta en koskaan oppinut pitämään siitä ja pelkäsin niin että itkin ajaessani. Vihaan ajamista enkä koe kuuluvani liikenteeseen.

Ymmärrettävästi esimerkiksi mieheni ja perheeni olivat pettyneitä minuun. Mies niin paljon että vuosien ajamattomuuteni on tehnyt hänestä katkeran. Itsellään ei ole ajokorttia rahatilanteen vuoksi.

Olen yrittänyt asennoitua siten että kunhan masennus helpottaa, niin yritän taas ajaa. Tuntuu väärältä että minut pakotetaan ajamaan kun en itse koe olevani kykenevä siihen. Tästä on tullut hirveitä riitoja kotona kun minua ei ymmärretä.

Onko kenelläkään kokemusta ajokoulujen jostain lisäopetuksesta, jostain pelokkaille ajajille tarkoitetuista tunneista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei ole pakko ajaa. Mikäli kuitenkin ITSE tahdot ajaa, ehdottomasti autokouluun kertaustunneille! Moni, jos eivät jopa kaikki, tarjoavat kortillisille lisäopetusta. Tsemppiä!

Vierailija
2/8 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei ole pakko ajaa. Mikäli kuitenkin ITSE tahdot ajaa, ehdottomasti autokouluun kertaustunneille! Moni, jos eivät jopa kaikki, tarjoavat kortillisille lisäopetusta. Tsemppiä!

Kiitos.

Tiedän tietysti ettei ole pakko ajaa, mutta valtavat paineet jotka syövät parisuhdettakin, kun tätä valintaani ei ymmärretä. Omasta mielestäni ei kyse edes valinnasta niinkään, tai kuinka nyt tämän sanoisin, toivoisin ettei se olisi niin vaikeaa. Tiedän muutaman ihmisen jotka eivät aja, mutta ei tästä puhuta missään että mikseivät toiset aja ( pysty ajamaan?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä auto?

Vierailija
4/8 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja vaan, niin rohkaistut. Ensin hiljaisessa paikassa yöllä ja siitä pikkuhiljaa siirryt vaativampaan paikkaan, kun olo on varma.

Pitää ajaa usein, niin varmuus kasvaa.

Jos et aja et opikkaan ja kukaan tuskin kuvittelee, että heti menet keskustaan taskuparkkeeraamaan.

Vierailija
5/8 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon.

Vierailija
6/8 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa niin pahoja keskittymisvaikeuksia että ajaminen on lähinnä pelottavaa ja vaarallista. Älä suostu muiden painostuksen alle jos ongelmasi on yhtä pahana kuin minulla. Ihme juttu kun toisilta se ajaminen tuntuu tulevan ihan selkärangasta, ja sitten on meitä keneltä ei vaan millään luonnistu vaikka miten harjottelisi, minä olen ainakin jo luovuttanut asian suhteen! :D

Vierailija
7/8 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin on ajokortti mutta en aja eikä minulla ole autoa.autokolareissa kuolee niin paljon ihmisiä,bussin kyydissä harvemmin..lisäksi pyöräilen pyöräkärryn kanssa. en näe tötä ongelmana.yksityisautoila pitöisi vähentää muutenkin

paska mies sulla

Vierailija
8/8 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kanssa niin pahoja keskittymisvaikeuksia että ajaminen on lähinnä pelottavaa ja vaarallista. Älä suostu muiden painostuksen alle jos ongelmasi on yhtä pahana kuin minulla. Ihme juttu kun toisilta se ajaminen tuntuu tulevan ihan selkärangasta, ja sitten on meitä keneltä ei vaan millään luonnistu vaikka miten harjottelisi, minä olen ainakin jo luovuttanut asian suhteen! :D

Kyllä se pakon edessä alkaa luonnistumaan kun löytää vaikka itsensä tilanteesta että esim. töissä ja asioilla on pakko käyttää, julkista liikennettä ei ole eikä miestä tms. kuskailemassa ympäriinsä.