Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vegaanit on niin usein laihoja?

Vierailija
23.07.2018 |

Olen tosiaan kiinnittänyt huomiota siihen, että laihuus ja vegaanius kulkee usein käsi kädessä. Enkä nyt todellakaan puhu normaalipainoisuudesta vaan ihan oikeasta laihuudesta, sellaisesta joka menee monella liiallisuuksiin asti. Mistähän se johtuu? Onko vegaanit helposti sellaisia äärimmäisyyksiin menijöitä, jotka vaatii itseltään tiukkaa kurinalaisuutta myös ruuan määrän ja heekkujen suhteen? Onko vegaanista ruokaa vaikea syödä tarpeeksi? Vai missä syy?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on jotain himoliikkujia ja anorektikkoja.

t. Sipsikaljavegaani

Vierailija
2/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisrasvat eivät ilmeisesti jämähdä kiinni niin herkästi kuin eläinrasva ja niitä tulee syötyä vähemmän?  Lähinnä kai jotakin pähkinöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein vegaanit ovat nuoria, ehkä havaintosi johtuu siitä. Vegaaniruokahan ei ole mikään laihdutuskeino sinänsä, mutta hyvin ylipainoinen on kyllä vaikea vegaanina olla.

Vierailija
4/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he syövät pelkkiä rehuja eivätkä oikeaa ruokaa.

Vierailija
5/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He huolehtivat itsestään muutenkin.

Vierailija
6/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniruoka ei ole kovin hyvän makuista, siksi sitä ei tee mieli syödä kovin paljoa.

Vierailija
7/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihtunut normaalipainon sisällä 8kg vegaaniruokavaliolla ja oon paremmassa kunnossa kuin koskaan, siis ihan tunnen fyysisesti miten jaksan paljon enemmän urheilua ja olen pirteämpi muutenkin :) tosin tästä en enää halua laihtua, vain 4kg matkaa alipainoon näköjään.

Paino on pudonnut kuin itsestään ja on tässä tullut herkuteltuakin ihan reippaasti. Tavalliset tekemäni kasvisruuat on vaan aika vähäkalorisia ja vaikka syön mielestäni paljon ja isoja annoksia, en saa yhtä paljon kaloreita kuin sekaanit samasta määrästä.

Vierailija
8/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehuissa ei ole tarpeesi energiaa.

Vierailija
9/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä 7 vuotta ja siitä vegaani 5 vuotta. Aluksi laihduin muutaman kilon mutta sen jälkeen kilot tulivat kaksinkertaisena takaisin ja niistä on ollut haasteellista päästä eroon. Johtuu varmaankin siitä, että vegaaniherkut ovat mielestäni niin hyviä, ja on tullut siksi herkuteltua enemmän kuin sekasyöjä-aikoina :D Nykyisin olen normaalipainon ylärajoilla/lievästi ylipainoinen. Kaikki eivät ole vegaaneja terveellisyyden takia vaan esimerkiksi eettisten syiden, ja saattavat syödä paljonkin epäterveellisiä herkkuja ja einesruokia, joita kyllä myös vegaanisina löytyy nykyään runsaasti.

Vierailija
10/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit elävät pidempään ja ovat terveempiä kuin sekasyöjät. Ihan loogista että he ovat laihempia kuin muu väestö,  lihavuus on kuitenkin yksi Suomen suurimmista kansantaudeista. 

Vierailija
11/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska osalla on anoreksia ja vegaanius on tavallaan yksi oire ja tapa selittää syömättömyyttä. Ja kyllä, asiaa on tutkittu, että ilmiötä näkyy anorektikoilla. Kaikki vegaanit eivät tietenkään silti ole anorektikkoja. 

Vierailija
12/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiha vegaani ja syön runsaasti ja isoja annoksia n. 1800-2000 kaloria päivässä. Harrastan 3 kertaa viikossa raskaampaa liikuntaa. Ruoat mitä syön on hyvin proteiinipitoisia ja paljon kuitua. Vegaaniset roskaruoat on usein myös vähäkalorisempia joten herkuttelu ei jätä jälkiään ellei sit kokoajan vedä.

Suosittelen. Itsellä parani ibs

Vierailija
13/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoissa on aikakin noin keskimäärin vähemmän energiaa tilavuuteensa nähden. Pitää syödä paljon isompia annoksia saadakseen saman määrän kaloreita.

Vaikka tällainen perinteinen englantilainen aamiainen missä on paistetua pekonia, nakkeja, kananmunaa, yms. Aika vaikea olisi koostaa saman kokoinen vegelautanen jossa olisi yhtä paljon kaloreita. Kasvattamatta samalla ruoan määrää.

Vierailija
14/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut pierettää niin pirusti, että proteiinia on vaikea syödä tarpeeksi. Kalorit jää vähiin, kun liian yksipuolisesta rasvan ja hiilarin mättämisestä tulee huono olo.

Vierailija
15/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut laiha.

Vierailija
16/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin heiniä syömällä lihoo ei niissä mitään ravinteita pahemmin ole

Vierailija
17/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat vegaanit on lähinnä sellaisia turpeita ja vähän pöhöttyneitä; viini ja hiilarit. Mutta toki ovat vegaaneja. Paino saattaa olla normaalin ylärajoilla, mutta vatsa pullottaa.

Vierailija
18/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vegaanit elää muutenkin ankeaa ja rajoitettua elämää ja on himoliikkujia. Eivät istu grillaamassa makkaraa ja vetämässä bissee niinkuin me muut.

Vierailija
19/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein vegaanit ovat nuoria, ehkä havaintosi johtuu siitä. Vegaaniruokahan ei ole mikään laihdutuskeino sinänsä, mutta hyvin ylipainoinen on kyllä vaikea vegaanina olla.

Kyllä niitä tuorekakkuja, pähkinöitä, suklaata ja pastaa vetämällä - sekä alkoholit päälle - on hyvin helppo olla pullea pikku vegaani.

Vierailija
20/68 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ota risurantein älä jännitä" T: Veicco Love

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi