Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempieni rintamamiestalo tyhjennättäväni

Vierailija
15.10.2025 |

Heillä ei ole ollut mitään arvokasta irtaimistoa mutta äitini oli tekstiilitehdas Tiklaksella aikoinaan työssä prässääjänä ja osti vaatteita myös minulle joka olin opiskelemassa toisella paikkakunnalla ja myös itselleen koska hän sai ostaa hyvällä hinnalla vaatteita ja nyt minun pitäisi tyhjentää pesä vaatteineen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uffi säkkeihin vaan kaikki

Vierailija
2/10 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävä tää sun blogi, milloin tulee seuraava päivitys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin palaa vaatteet. Varmaan tunkkaisen hajuisia ja pölyisiä.

Vierailija
4/10 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiettömän taipaleen takana ole niin rahalla ! 

Vierailija
5/10 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese ja yritä myydä vintage-kirpparilla. 

Vierailija
6/10 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehteen/kaupunginosaryhmään ilmo: "Talon tyhjennys: Maksa mitä jaksat!  Pvm klo-klo. Tervetuloa!"

Talo on alle päivässä tyhjä. Näin mä teen aikanaan. Otan ensin itselle sen mitä haluan. 

Vierailija
7/10 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen talon myydä irtaimiston kanssa. Toki näkyy hinnassa ja tuskin ylöspäin.

Eikä vuokra-asuntoakaan tarvitse tyhjentää. Antaa vuokranantajan lähettää laskun perään, jonka maksaa, jos oli rahaa perikunnalla. Jos rahaa on, niin tietenkin pienentää perinnön määrää hieman.

Vierailija
8/10 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari käytännön vinkkiä voin antaa. Tyhjensin itse mummoni talon vuosi sitten ja nyt se on vuokralla. Ensinnäkin varaa aikaa. Itse merkitsin kalenteriin etukäteen päivät jolloin tyhjennän taloa. Käytin ehkä noin 3 viikkoa yhteensä aikaa puolen vuoden aikana ja yhden kokonaisen lomaviikon jolloin oli keskeytyksetöntä selvittelyaikaa ja puhelin äänettömällä.

Ensimmäisenä perustin taloon lajittelupisteen. Yhteen koriin kierrätysmetalli, toiseen lasi, paristot ym. , sitten lahjoitukset yhteen nurkkaan säkkeihon joihon kirjoitin mikä säkki kyseessä, energijätesäkki jne. Hain kaupasta vahvoja jätesäkkejä useamman rullan, maalarinteippiä, hyvän mustan tussin kirjoittamiseen. Sitten systemaattisesti kaappi ja huone kerrallaan aloin tyhjentämään ja aina eväät mukana ettei talolta tarvitse kesken päivän lähteä kotiin. Muistot ja valokuvat keräsin pahvilaatikoihin myöhempää läpikäyntiä varten. Säästin vain sellaiset tavarat joille keksin heti itselleni käyttöä. Rakas ihminen ei ole niissä tavaroissa. SPR:lle vein lahjoitukseen kaiken käyttökelpoisen mutta itselle tarpeettoman. Toki olisi jotain voinut muukin, mutta kun ei ollut mitään designia tavarat niin en nähnyt tarpeellisena ja halusin myös nopeasti homman hoidettua. 

Vierailija
9/10 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo myymishomma ei tällä hetkellä toimi. Lama menossa ja ihmiset ei tahdo maksaa mistään mitään, ei varsinkaan vanhoista ei muodikkaista vaatteista. Helpoimmalla pääset kun lahjoitat pois vaan. Ja nuo ylemmät neuvot annoin sillä kun ihan tavallisessakin talossa on yllättävän paljon tavallista tavaraa kaapissa selvitettävänä. Tuskin vanhemmilla nyt pelkkiä vaatteita kuitenkaan oli.. 

Vierailija
10/10 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä jonnekin vintage vaatteita myyvään paikkaan ja myy sinne könttänä kaikki vaatteet. 

Riippuen siitä, mitä vaatteita ne on ja missä kunnossa, niin ne voivat olla aika hintaviakin.

Yksi vaihtoehto on tilata kuolinpesän tyhjentäjä. Sovit, että tyhjentävät kaiken ja voit saada jopa rahaa siitä, jos katsovat siellä olevan tarpeeksi myyntikuntoista tavaraa. Etenkin jos et ole tietoinen vanhan romun hinnoista. Jotkut keräilevät jopa vanhoja karkkipapereita ja maksavat niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän