Nyt on taas asunnon myyntikuvat kohdillaan!
Kuka tällaisesta Välittäjän työstä edes maksaa? Järkyttävin myynti-ilmoitus taas hetkeen aikaan ja kuvat ovat kuin mieslapsi olisi jätetty viikoksi yksin kotiin ilman äidin siivouspalveluja.
https://www.etuovi.com/kohde/9466287?sc=M1284184593&mapSearch&zl=12
Kommentit (73)
Ei oo äiti opettanut sänkyä petaamaan ja laittamaan roskia roskikseen. Sekin olisi jo tehnyt paljon.
Prosessori ylikellotettu ? -sammutuspeite käden ulottuvilla
Vierailija kirjoitti:
Kämppä, jossa olen edelleen vuokralla on myyty kaksi kertaa sinä aikana, kun olen tässä asunut. Molemmilla kerroilla olen siivonnut ja puunannut asunnon tiptop-kuntoon, vaikka se ei varmasti olisi mun velvollisuus ollutkaan, ei olisi muu tullut edes mieleen.
Näinpä. Olet todennäköisesti saanut jäädä asuntoon, koska uusi omistaja katsoo, että olet hyvä vuokralainen, joka pitää asunnosta huolta. Ensivaikutelma ratkaisee monella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ton välittäjänkö toi kämppä olisi pitänyt siivota?
Niinpä. Minkä se välittäjä sille voi, ettei asukki ymmärrä siivoamisesta mitään.
Ja aika harva välittäjä voi muutoinkaan kovin paljon yhtään mitään muuta kuin ojentaa kohdetta koskevat paperit asunnosta kiinnostuneen käteen, jauhaa p-kaa ja/ tai käyskennellä fiksun näköisenä korkeintaan huutoetäisyyden päässä kohdetta katsomaan tulleesta. On varmasti oikeasti hyviäkin ja asiansa osaavia "välittäjiä" mutta vahinko vain, että ovat kyllä hyvin harvassa. "Välittäjiltä" olen itse odottanut ja vaatinut "hieman" enemmän. Minusta minulla on ollut siihen täysi oikeus ottamalla huomioon, että asunnon osto on ollut ja en ole ainoa jolle monesti on elämän aikana isoin tai isoimpia kauppoja, joissa on henkilökohtaisesti ja omalla vastuulla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän vuokralaista, tulkoon vuokraisäntä siivoomaan saatan jos meinaa kämpän alta myyrä.
Vousin kuvitella äitini menevän ja siivoavan pojan kanssa yhdessä kannustaen 😁
Tuo oli ihan normaali kämppä normaali asumisen jäljiltä. Vähän ihmettelen kuvia siinä mielessä, että kyseessä on vuokralaisen koti, ja se kuuluu kotirauhan piiriin. Nythän vaikka mitkä rosmot näkee, minne kannattaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihmeen pinnallista asunnonkatselua täällä. Vuokralaisen siisteyskäsityksen perusteellako te ostatte kämppiä? Eihän asuntoa ostaessa saa kuin seinät. Kalusteet ja kamat lähtee pois asukkaan mukana.
Kyllä asunnon siisteys usein vaikuttaa ostopäätökseen. Toki jos on ostamassa halpaa sijoitusläävää, joka menee täysremontiin, niin tilanne voi olla erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole wt-kaupunginosa?
Juu ei. Pikemminkin keskiluokkainen omakotitaloalue keskustan tuntumassa. Ainoa iso miinus on Petsamon halkova Kekkosentie.
Ihmettelen todella ihmisiä, joitten mielestä siisteystaso on normaali :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myydään vuokrattuna, joten samalla saa siihen vuokralaisen jonka edellinen omistaja on hyväksyttänyt (eli todennäköisesti hyvä vuokralainen)
Mua kyllä mietityttäisi, millaiseen kuntoon asunnon pinnat jäävät tuollaisen tavararöykkiön keskellä elämisestä? Jos ei vuokralainen ole viitsinyt siivota välittäjän käyntiä varten, niin tuskin hän kovin perusteellisesti siivoaa muutenkaan.
Pinnat yleensä maalataan vuokaralaisen vaihtuessa, tai ainakin kuluneimmat kohdat. Tuossa kämpässähän ei mitään uusia pintoja ole. Keittokomeron kaapistotkin näyttää olevan alkuperäiset, tai ainakin vähintää 60 vuotta vanhat. Sillä ei ole hevonpaskankaan väliä sijoittajille, miten vuokralainen asuu, kunhan maksaa vuokransa ajallaan eikä vahingoita asuntoa. Tuossa asunnossa on korkeintaan hieman sekaista, mutta ei mitään sellaista, joka vahingoittaisi asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihmeen pinnallista asunnonkatselua täällä. Vuokralaisen siisteyskäsityksen perusteellako te ostatte kämppiä? Eihän asuntoa ostaessa saa kuin seinät. Kalusteet ja kamat lähtee pois asukkaan mukana.
Kyllä asunnon siisteys usein vaikuttaa ostopäätökseen. Toki jos on ostamassa halpaa sijoitusläävää, joka menee täysremontiin, niin tilanne voi olla erilainen.
Niin, tai sitten samainen vähemmän siisti vuokralainen jatkaa asumista samaisessa sijoituskämpässä, kuten tässä tapauksessa heti ensimmäisessä lauseessa erittäin selvällä suomen kielellä kerrotaan.
Itse en kyllä asuntoa ostaessa kiinnitä hevonpaskan vertaa huomiota kämpän siisteyteen, vaan katson ainoastaan missä kunnossa itse asunto on. Siisteydellä ei itse asunnon kuntoon ole mitään merkitystä, varsinkin jos on kyse epäjärjestyksestä eikä suoranaisesta likaisuudesta. Enkä ylipäätään osta remontoitua kämppää, koska itsellä pysyy vasara kourassa ja itse tekemällä saa juuri sellaisen kuin tarkalleen ottaen haluaa. Miksi maksaa ylimääräistä siitä, ettei saa juuri sellaista kuin haluaa?
Mamit asuntokaupoilla osa XXV. "Hyyiii tiskit tiskaamatta, en osta"
Ei tämä nyt mitenkään pahinta vielä ollut.
Aika usein välittäjät ottaa tajuttoman huonoja kuvia vaikka kämppä on ihan siisti. Onko todella niin vaikea kääntää se puhelinkamera sivuttain? Ja tekevät hirveesti kirjoitusvirheitä.
Lähinnä mietityttää, miten paljon tuota saisi jynssätä, että tulisi oikeasti puhtaaksi. Miten ihmiset viitsivät asua kaiken rojun ja saastan keskellä? Tiedän ettei tuo ole oikeasti paha, vaan monelle ihan normaali, mutta kyllä ahdistaa tuollainen tavaramäärä ja sekaisuus.
Jos myyjä haluaa kuvia siististä asunnosta, hän huolehtii, että asunto on siivottu, kun myyntikuvia tullaan ottamaan. Välittäjä ei todellakaan siivoa asuntoa, se on myyjän homma tai siivoojan, jonka myyjä maksaa.
Ennemmin minua kiinnostaa sekaiset kämpät, kuin ne ylistailatut, jossa yritetään hintaa vedättää ylöspäin kaikenmaailman kikkakolmosilla. Sekainen kämppä ainakin vaikuttaa "rehellisemmältä".
Toki voihan sekin olla kikka, että epäsiistillä kämpällä yritetään luoda mielikuvaa siitä, että hintaa ei ole yritetty vedättää, vaan että hinta olisi realistinen, vaikka se todellisuudessa olisi reippaasti ylihintainen. Toki tuo taktiikka on jo sen verran korkealentoista touhua, että menisi varmaan suurimmalta osalta ohi ja näin jäisi myyjälle ainoastaan luu käteen ;)
Mutta joo, kämpän siisteys on kyllä täysin epäolennainen asia asuntoa ostettaessa. Jos asuntokaupoilla tuollaisiin asioihin jumittuu, eikä kykene katsomaan pintaa syvemmälle, niin silloin kannattaa antaa ostaminen niiden tehtäväksi, jotka siitä touhusta edes jotain ymmärtää.
Tuohan on siivottu, vessan hankin kiiltää. Asunto on huonossa kunnossa ja näyttää karsealta, koska sitä ei ole remontoitu koskaan. Läävä tuo olisi vaikkei olisi yhtään huonekalua.
Kämppä, jossa olen edelleen vuokralla on myyty kaksi kertaa sinä aikana, kun olen tässä asunut. Molemmilla kerroilla olen siivonnut ja puunannut asunnon tiptop-kuntoon, vaikka se ei varmasti olisi mun velvollisuus ollutkaan, ei olisi muu tullut edes mieleen.