Lause, jota kuulet jonkin ulkoisen ominaisuutesi takia usein?
Aloitan:
"Pitäiskö sun harjata/pestä sun hiukset useammin?" (luonnonkihara ja ohut tukka)
Kommentit (142)
"Miksi sun naama on noin punainen?"
"Kato nyt se on vielä punaisempi!"
"Oot kihartanut sun hiukset!" kun tukkani on auki. No en ole. Luonnonkiharat, pitkät ja helvetin paksut, siksipä kiinni 95% ajasta.
"Saisit syödä kyllä enemmänkin"
Olen koko ikäni ollut hieman alipainoinen, mutta en kärsi syömishäiriöstä tai mistään muustakaan sairaudesta mistä tämä johtuisi.
"Ootko ajatellut laihduttaa?"
(No noin tuhat kertaa tänäänkin, kiitos vain)
Minulla on otsassa arpi, jonka sain 5veenä. Siitä ihmiset jaksaa aina kysyä.
Sulla on älyttömän hyvä iho!ja miten voit olla noin ruskea(jokaikinen kesä)
"Sä oot ihan punainen!"
Kasvoissani on herkkä ja helposti punoittava iho.
"Ei olisi uskonut sinusta".
Asia kuin asia, niin jostain syystä minusta ei meinata uskoa yhtään mitään. Toisaalta naurattaa, toisaalta harmittaa joskus tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on älyttömän hyvä iho!ja miten voit olla noin ruskea(jokaikinen kesä)
Lievä humble brag :D
Oletpa sinä kaunis..
Olen häikäisynyt.
Se on aina yhtä kiusallista...
"Oot niin pitkä!" Joo en haluaisi olla mutta kiitos muistutuksesta ettei pääse unohtumaan.
"Onpas sulla erikoinen nimi" Sori, me ei kaikki voida olla Annoja tai Matteja.
Vierailija kirjoitti:
"Saisit syödä kyllä enemmänkin"
Olen koko ikäni ollut hieman alipainoinen, mutta en kärsi syömishäiriöstä tai mistään muustakaan sairaudesta mistä tämä johtuisi.
Sama täällä. Kuulen usein myös vastaavia:
"Joudutko ostamaan kaikki vaatteet lastenosastolta?" (No en)
"Yleensä kaikki lihoo viimeistään keski-iässä" (Okei, entä sitten?)
"Aikuinen nainen ei voi painaa alle 50kg" (Pituus ei vaikuta mitenkään, vai eikö lyhytkään nainen voi olla aikuinen?)
"Hui kauhee kun sulla on ohuet kädet!" (Joo...)
No, työkaverini on vähän ylipainoinen, ja hän saa kyllä kuulla vieläkin loukkaavanpa juttuja. Miksi ihmeessä toisten paino on niin tärkeä asia monelle? Ja miksi sitä on pakko kommentoida jatkuvasti?
Onpa porukalla tökeröitä kavereita. Ei mulle ikinä tulla huomauttelemaan ulkonäöstä, ei hyvässä eikä pahassa.
”Ootko sä ihan suomalainen...?”
Joka ikinen uusi tuttavuus. Ja vastaus on kyllä. Vastaus seuraavaan kysymykseen: kyllä, myös vanhempani ovat suomalaisia.
Mitä sulle on tapahtunut? / Mikä sua vaivaa?
En olis ikinä uskonut miten tökeröitä ihmiset voikaan olla ennen kuin sain niskoilleni pahan aikuisiän aknen.