Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin erota ja juuri ostettu omistusasunto

Vierailija
22.07.2018 |

Kumppanini yrittää kontrolloida eikä arvosta minua. Tämä siis on pahentunut huomattavasti, kun ostimme yhteisen kodin. Harmittaa niin saateristi, jos nyt joudumme myymään unelma-asuntomme, jota varten olemme tehneet paljon töitä. Miten hoitaisin tilanteen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kumppanisi käytös ilmenee?

Vierailija
2/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna kumppanisi  kontrolloida sinua vaan sanot että my way or highway. Et passaa sitä  ja menet omiin juttuihisi ja tapaat kavereitasi  ihan samalla tavalla kuin ennenkin.

OIkeesti kämppä on vaan kämppä, siitä  ei pidä tehdä itselleen vankilaan. Lusikat jakoon ennen kuin tilanne pahenee enemmän. Muista huolehtia ehkäisystä ettet jää taloudellisesti alakynteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JYP, eroa toki ja heti huomenna. Turha tänne on valittaa.

Vierailija
4/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ja lopeta nalkutus niin miehesi alkaa arvostaa sinua enemmän.

Vierailija
5/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. kesäloma ollaan menty täysin puolisoni halujen mukaan. Olen monta kertaa ilmaissut, että minullakin on toiveet kesälomalle ja aika alkaa loppua. Sitten kun ehdotan, että lähtisin viettämään lomaa itsekseni, se ei missään nimessä käy. Puolisoni ei vain kuuntele minua ja tylyttää minun ajatuksia ja sukulaisia, keiden luona tahtoisin kovasti käydä vierailemassa lomani aikana. Vain hänen ja hänen sukulaisten menot ovat tärkeitä. -Ap

Vierailija
6/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta ja lopeta nalkutus niin miehesi alkaa arvostaa sinua enemmän.

Tämä ohje on täysin aiheeton. Kiitos kuitenkin efortistasi. -Ap

Vierailija
7/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita miehelle että menet vaikka ei tykkää

Vierailija
8/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JYP, eroa toki ja heti huomenna. Turha tänne on valittaa.

Eikös tämä ole paikka hakea vertaistukea, avautua, pyytää mielipiteitä tms? 🤔

Vierailija
9/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. kesäloma ollaan menty täysin puolisoni halujen mukaan. Olen monta kertaa ilmaissut, että minullakin on toiveet kesälomalle ja aika alkaa loppua. Sitten kun ehdotan, että lähtisin viettämään lomaa itsekseni, se ei missään nimessä käy. Puolisoni ei vain kuuntele minua ja tylyttää minun ajatuksia ja sukulaisia, keiden luona tahtoisin kovasti käydä vierailemassa lomani aikana. Vain hänen ja hänen sukulaisten menot ovat tärkeitä. -Ap

Mikä saa sinut suostumaan hänen toiveisiinsa?Voisitko ajatella, että kokeilisit kertoa, että olet menossa sukulaisen luo ja kysyt, haluaako hän mukaan?

Kuulostaa siltä, että ette ole vielä oppineet puhumaan tasaveroisesti toiveistanne. Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
10/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se lapsenkenkiin jämähtänyt narsisti. Saa yhteisestä asunnosta kiristyskappaleen vaikeuttamaan eroa. Sanokaa nyt joku ne kolme viisainta sanaa...

Vierailija
11/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa, myykää talo ja hanki parempi kumppani uuden unelmakodin hankkimiseen. Nykyinen kotisi tuskin on unelma, jos parisuhde siellä on huono. Tsemppiä päätöksiisi ap!

Vierailija
12/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut suostumaan hänen toiveisiinsa?Voisitko ajatella, että kokeilisit kertoa, että olet menossa sukulaisen luo ja kysyt, haluaako hän mukaan?

Kuulostaa siltä, että ette ole vielä oppineet puhumaan tasaveroisesti toiveistanne. Minkä ikäisiä olette?

Olemme molemmat +30 v. Kumppanini väittää, että meillä on aikaa tehdä minunkin toiveiden mukaan, mutta näin ei näytä käyvän. -Ap

Vierailija
13/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuule: Sä olet täysivaltainen täysi-ikäinen ihminen joten voit sille puolisolle sanoa että mee sinä vaan sukuloimaan, mä  teen mitä mua huvittaa. Menet sinne minne haluat ja näytät ettet ole tossun alla. Jos sä  haluat lähteä lomalle yksin se on ilmoitusasia  niin kauan kun yhteisiä lapsia ei ole. Älä  anna sen tylyttää sua. Ei ole pakko. Sanot että  nyt sä  menet ja mukaan saa tulla muttei ole pakko - ja sitten menet (kylään tms.)  Jos soittelee laitat puhelimen kiinni. Hänen sukulaisten menot saa olla tärkeitä hänelle mutta sun ei  ole pakko osallistua niihin. Tajuatko? Ota kuulo pois päältä  ja ilmoitat että  sua ei komennella.

Vierailija
14/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nainen selkärankaa ja alat elämään kuten haluat. Mikä pakko siltä mieheltä on kysyä lupa käydä sukulaisissa? Olet opettanut miehen kohtelemaan sinua kuin lasta, joka pyytää kauniisti lupaa isiltä. Onhan se unelmapytinki Porvoossa, onhan.

Vierailija
15/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme molemmat +30 v. Kumppanini väittää, että meillä on aikaa tehdä minunkin toiveiden mukaan, mutta näin ei näytä käyvän. -Ap

No sitten tsekkaat seuraavan: jos jutut ja teot ovat ristiriidassa, teot ovat todenmukaisempia. Eli  alat itse nyt huomisesta alkaen tehdä mitä sä haluat ja kotinatsi jääköön kotio jos sun suunnitelmat ei  häntä kiinnosta. Periksi et anna koska kohta ei sulla enää ole mitään omaksi elämäksi  kutsuttua.

Vierailija
16/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tarinoissa aina ihmetyttää se, että toisen vaatimuksiin automaattisesti suostutaan vastoin omaa tahtoa, niin kuin ne olisivat jokin ylin laki. Kaikilla on yhtälainen oikeus toimia kuten haluaa, yhtälainen oikeus vaatia ja myös kieltäytyä muiden vaatimuksista.

Rajattomat ihmiset löytävät toisensa, toinen on rajaton suhteessa muihin, ei kunnioita toisten rajoja, ja toinen on rajaton suhteessa itseensä, eli ei kunnioita omia rajojaan.

Sano sille miehelle että tämä on minunkin lomani ja olemme toteuttaneet jo sinun toiveesi a, b ja c, nyt haluaisin että tekisimme minun valitsemani x, y ja z.

Ellei mies suostu, niin hän on itsekäs kusipää, jos sen lisäksi syyllistää, marttyroi, manipuloi, raivostuu tms, niin on mahdollisesti persoonallisuushäiriöinen. Ensimmäisessä tapauksessa ehdottaisin keskustelua ja ehkä terapiaa, toisessa tapauksessa pikaista, mutta hyvin suunniteltua eroa.

Vierailija
17/25 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko teillä olla kommunikaatio-ongelma? Mieti, miten miehesi kokee teidän kesäloman vieton. Miksi hänellä on erilainen käsitys kuin sinulla? Sen jälkeen osaat paremmin kertoa miehellesi, mikä mättää, ja osaat paremmin selittää, miksi nykyinen tapa ei toimi. Miehesi luultavasti katsoo asiaa vain omasta näkökulmastaan eikä ymmärrä ollenkaan, miksi et ole tyytyväinen.

Vierailija
18/25 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan nuo asiat, mitä kirjoitit tänne.

Se on selkeintä. Sanot, ettei tämä käy. Näytät ettei se käy, jos mies ei tajuaa.

Onkohan 9mistajuus noussut hattuun vai mitä🤗

Luulee omistavansa kaiken sen talon myötä...

Vierailija
19/25 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin ikävää joutua tilanteeseen jossa ei ole yhteisymmärrystä.  Kummankin toiveet tulisi huomioida siinä laajuudessa, kuin se olesuhteisiin nähden on kohtuullista.

Olet kaiketi ottanut nämä asiat miehesi kanssa keskusteluun.  Selvitä miehellesi kaikki miten tunnet ja koet.  Kerro myös, että nämä asiat vaivaavat sinua niin paljon, että olet alkanut ajattelemaan avioeroa.  Kyllä molempien toiveet pitää huomiaida mahdollisuuksien mukaan.

Mikäli tilanne jatkuu, siitä ei seuraa hyvää suhteellenne.  Pelkät lupaukset ja ns. rakkauden tunnustutset ilman tekoja ovat tyhjän arvoisia, joilla vain manipuloidaan vastapuoli uskomaan tyhjiin puheisiin.

Ehkä teidän pitäisi mennä parisuhdeneuvontaan.  Kauhea sanoa, mutta pelkään, että joitakin ihmisiä on lähes mahdoton muuttaa käytöstään ja ajatteluaa.  

Toivon, että viisaus ja toisen kunnioittaminen voisi korjata suhteenne kumpaakin miellyttäväksi.

Vierailija
20/25 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lomat ovat aiempina vuosina menneet?