Olen pääsemässä pakko-oireista kokonaan eroon. Kysyttävää?
En ole käynyt terapiassa, enkä syönyt lääkkeitä. Olen vaan harrastanut ankaraa itsetutkiskelua ja itsekuria. Oireet ovat vähentyneet huomattavasti ja huomenna aion tehdä niille viimeisen pisteen. Kerrasta poikki tyylisiin ratkaisuihin en usko, mutta olen vähentänyt asteittain.
Kommentit (10)
Et ole pääsemässä. Sinulla on vaan parempi vaihe. Ei kukaan voi päästä pakko-oireista, tai ainakaan pakkoajatuksista ilman hoitoa. Mitkään itsekurit siinä ei auta.
Koskas ajattelit aloittaa uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Millaisia oireita oli?
Tarkistelua, mutta pahin oli jatkuva peseytyminen. Uusimpana alkoi tulla kielletyt ajatukset, eli kielsin itseltäni ajattelemasta joitain asioita. Ap
Hallitsitko oireilla ahdistusta? Jos kyllä, miten nykyään käsittelet sitä? Mitä teet pakkoajatuksille?
Mistä aloitit oireiden hallinnan? Vinkkejä muille?
Eräällä läheiselläni oli pakko-oireita. Onneksi kuitenkin lieviä. Hän pääsi eroon niistä meidän läheisten tuella. Hyvä ap! Sinäkin pystyt siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia oireita oli?
Tarkistelua, mutta pahin oli jatkuva peseytyminen. Uusimpana alkoi tulla kielletyt ajatukset, eli kielsin itseltäni ajattelemasta joitain asioita. Ap
Mitä pelkäät tapahtuvan, jos et toteuta noita oireita?
Miten pääsit eroon? Itse olen yli kymmenen vuotta kärsinyt ja pesemispakosta ja ihmiset vaan pitää epäekologisena pelleilynä!
Millaisia oireita oli?