Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitteko miestä jos lasta ei alkaisi kuulua yrityksistä huolimatta?

Vierailija
22.07.2018 |

Kohta 2 vuotta olemme yrittäneet lasta, mutta sitä ei kuulu. Vika on miehessä, koska olen salaa käynyt tutkimuksissa ja kaikki toimii normaalisti. Miehelle asia on vaikea, koska hän ensimmäisenä ehdotti lapsen tekemistä ja tiedän että lapsettomuudesta kärsii miehen veli vaimoineen ja miehen serkku. Mitä vaihtoehtoja jää kuin erota ja vaihtaa miestä? Pettämäänkään en mielelläni halua

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jättänyt, mutta jos mies ei olisi suostunut tutkimuksiin ja hoitoihin niin sitten olisin varmaan jättänyt. Mitä mies sanoo syyksi että ei suostu? Ei lapsettomuushoidot ole mikään maaginen apu, mutta monet saavat sitä kautta kuitenkin lapsen.

Mies pelkää saavansa huonoja uutisia. Pelkää, että miehelle sanotaan hänen olevan "munaton" ja vikainen, kun emme saa lasta tehtyä. :(

Kannattaa se vaan mennä. Mun miehellä oli 0 siittiötä. Mentiin heti vuoden yrityksen jälkeen tutkimuksiin, koska mulla oli vahva tunne, että lasta ei ilman apuja saada. Ajattelen kauhulla, jos oltaisiin jankattu turhaan vuosikausia ilman hoitojen apua, nimittäin hoidoillakin apu saatiin vasta monen monen yrityksen ja parin kipeän keskenmenon jälkeen (puhumattakaan kymppitonnin suuruisesta laskusta..).

Ihan turhaa odotella, kannattaa tutkia heti, niin on enemmän aikaa tehdä asialle jotain hoitojen muodossa, jos haluaa. Jos mies ei suostu tutkimuksiin eikä hoitoihin ja itse tiedät, että katkeroidut, jos ette pääse kunnolla kaikkia keinoja käyttämään, niin lähde ja etsi uusi puoliso, joka haluaa lapsia yhtä kovasti kuin sinä. Muista sekin riski, että saatat jäädä yksin. Toki nainen voi hankkia lapsen yksinkin, mutta tukiverkot kannattaa olla kunnossa siinä kohtaa.

Vierailija
22/30 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jättänyt, mutta jos mies ei olisi suostunut tutkimuksiin ja hoitoihin niin sitten olisin varmaan jättänyt. Mitä mies sanoo syyksi että ei suostu? Ei lapsettomuushoidot ole mikään maaginen apu, mutta monet saavat sitä kautta kuitenkin lapsen.

Mies pelkää saavansa huonoja uutisia. Pelkää, että miehelle sanotaan hänen olevan "munaton" ja vikainen, kun emme saa lasta tehtyä. :(

No kerropa hänelle että mun miehelle sanottiin että hänen siittiönsä ovat 99% elinkelvottomia ja ne 1% : kin surkeita (ei noilla sanoilla mutta viesti oli tämä). Minulla kaikki ok. Papereissa luki isolla Male factor only. Miten mieheni reagoi? Otti kaikki tutkimukset ja toimenpiteet ja lääkkeet. Seuraukset? Mieheltä löydettiin harvinainen aineenvaihduntahäiriö, joka oli aiheuttanut muitakin oireita. Sitä ei olisi varmaan koskaan löytynyt ilman näitä tutkimuksia. Se pystyttiin korjaamaan simppelillä hormonilääkkeellä ja myöhemmin (kun emme enää yrittäneet lasta) testosteronikorvaushoidolla. Nyt odotan kolmatta. Mieheni on loistava isä ja miehekkyytensä ei lainkaan kärsinyt tästä kaikesta koska se ei ole kiinni asioista joihin ihminen ei voi itse vaikuttaa. Käske sen miehesi lakata itkeskelemästä, asioille on tehtävissä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/3 lapsettomuudesta johtuu naisesta, 1/3 miehestä ja 1/3 tuntemattomasta syystä. Eli, vaikka sinussa olisi kaikki kunnossa, ei se automaattisesti tarkoita etteikö miehessäkin olisi.

Toisilla vaan ottaa enemmän aikaa (=huonompi tuuri) kuin toisilla. Esim minä sain kaksi lasta kolmessa vuodessa, päätettiin miehen kanssa että lapsi (ja se toinenkin) saa tulla ja ekasta kierrosta kumpikin. Ystävällä meni kahdeksan vuotta yrittäessä, että sai edes ensimmäisensä. Toisella taas useampi vuosi hormonihoidoilla.

Mutta itse ongelmaasi... Voithan sinä jättää miehesi ja etsiä uuden, rakentaa suhteen, yrittää lasta ja voi olla ettei lasta uudenkaan miehen kanssa tule. Tai ettet löydä miestä. Tai löydät, mutta siitä ei olekaan isäksi ja jättää sut jo raskausaikana. Samaan aikaan tämä nykyinen miehesi, siis jonka jätät, saattaa löytää naisen jonka kanssa saakin lapsen, eli olet jättänyt hänet kuitenkin "turhaan".

Miehelle voi kuulemma olla kova pala lähteä tutkimuksiin varsinkin jos epäilee omaa "miehisyyttään". Eihän miehellä ole muuta virkaa kuin siittää, ja jos siinä ei onnistu niin mikä mies se sellainen on. Sellaisille tuhkamunille ja aisankannattajille naureskellaan saunailloissa, ei ole mies eikä mikään, joka ei naistaan paksuksi laita. Kävikö sinulla tutkimuksiin mennessäsi edes mielessä, että mitä jos vika onkin sinussa? Sellainen vika, jota ei voi "korjata"? Ettet ikinä voi saada omaa lasta ja sinun vuoksesi kumppanisikin jää vaille suurinta toivettaan? Tuntuiko pahalta ajatella niin? Miehesi saattaa myös pelätä, että jätät hänet jos vika onkin hänessä.

Vierailija
24/30 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä, koska hyviä miehiä on niin vaikea löytää, että ei kannata heittää helmeä pois kun haluaa timantin. Sitten joutuu rypemään sikojen keskellä kun sitä timattia ei löydykään....

Vierailija
25/30 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se lasten teko on sulle niin tärkeetä ni ei kai auta ku ettiä toinen kumppani.

Vierailija
26/30 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa tosiaan erota, jotain outoa parisuhteessanne on jos sinun täytyy salaa käydä tutkimuksissa.

Se tuskin on ainoa asia jonka hän mieheltään salaa.

Vierailija
27/30 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot yli neljäkymmentä vika voi olla jossain muussa kuin miehessä.

Vierailija
28/30 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dumppaisin suohon tuollaisen mikromunamiehen.

Miten onnistuit mittamaan miehen miehen kalun koon? Miehen kalun koolla ja lapsettomuudella ei taida olla keskinäistä riipuvuutta.  Toisaalta eipä minua kiinnostaisi kaltaisesi kumppanina, niin paljoa että edes haluaisin harjoitella "lapsen tekemistä" kanssasi.

Vierailija
29/30 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen hedelmällisyys on usein määrittynyt jo äidin kohdussa, etenkin jos kyse on sukusoluista. Jos raskausaikana on mennyt jotain vikaan, se voi vaikuttaa sekä tyttö- että poikalapsen hedelmällisyyteen aikuisena. Jos esimerkiksi miehesi siittiöt eivät toimi tai käyttäydy normaalisti, hän ei ole tehnyt mitään väärin tai ole vääränlainen, vaan tilanne tulee hänelle annettuna, eikä hän pysty vaikuttamaan siihen itse.

Jos siittiöissä on ongelmia, niitä on erilaisia ja moni ongelma voidaan kiertää ivf- tai icsi-hoidolla. Aika harvalla miehellä on täysin kelvottomat siittiöt. Siittiöiden tehtävä naisen kehossa ”luomuyrityksessä” on vaativa, koska ensin pitää päästä nopeasti emättimen epäsuotuisasta ympäristöstä läpi kohdunkaulan ja sitten uida tosi pitkä matka. Siittiöitä pitää päästä perille enemmän kuin yksi, jotta ne saavat joukkovoimalla munasolun kuoren murrettua. Eli porukkaa pitää olla paljon. Siittiöillä pitää myös olla terävä kärki ja niiden pitää osata uida määrätietoisesti eteenpäin. Siittiöiden pitää myös telakoitua munanjohtimeen odottamaan, jos ovulaatio on vasta tulossa. Juuri matkustamiseen ja munasolun läpäisyyn löytyy hyvin oikopolkuja hedelmöityshoidoista. Ainoa täysin toivoton tapaus miehen osalta on se, jos siittiöitä ei ole yhtään. Pienikin määrä usein riittää hoidoissa, koska biologi voi valita parhaan siittiön ja ruiskuttaa sen neulalla munasolun sisään.

Auttaisivatko nämä faktat miestäsi yhtään? Tsemppiä!

Vierailija
30/30 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

√alitettava tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme