Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Kommentit (1911)
Vierailija kirjoitti:
October ja November menneet aina englannissa sekaisin.
November ja December menee mulla. Voisi kuvitella että October olisi kahdeksas kuukausi, eli elokuu. Se olisi loogista; octo?
Pilates ja Pilatus. Joseph Pilates kehitti 1900-luvun alulla pilates-nimellä tunnetun kehonhuoltomenetelmän. Kun aloin harrastaa pilatesta, minulle alkoi tulla vaikeuksia kirkossa, kun piti lausua ääneen uskontunnustuksen kohta: "kärsi Pontius Pilatuksen aikana..." Sanon AINA vahingossa: "kärsi Pontius Pilateksen aikana". Todella rasittavaa!
Mitoosi ja meioosi menevät joskus sekaisin tai alan miettiä, mitä vaiheita niissä nyt taas olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Joensuu ja Seinäjoki.
d- ja b- kirjain.
Mulla menee Joensuu ja Lappeenranta. Miellän, että ne ovat siellä "jossain idässä".
Vierailija kirjoitti:
Pilates ja Pilatus. Joseph Pilates kehitti 1900-luvun alulla pilates-nimellä tunnetun kehonhuoltomenetelmän. Kun aloin harrastaa pilatesta, minulle alkoi tulla vaikeuksia kirkossa, kun piti lausua ääneen uskontunnustuksen kohta: "kärsi Pontius Pilatuksen aikana..." Sanon AINA vahingossa: "kärsi Pontius Pilateksen aikana". Todella rasittavaa!
Sanoitko myös aina: "...antoi Aino-Kaisan, poikansa."
Kortisoni ja kortisoli. Pitää aina hetki miettiä, että kumpi oli kampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko myös aina: "...antoi Aino-Kaisan, poikansa."
Hih, tämä on hyvä! Pitää ottaa tämäkin käyttöön. Sama.
Nimet Osmo ja Esko. Tuttavapiirissä molemmat ja Eskoa sanon puhessa usein Osmoksi. Osmoa en koskaan Eskoksi... miksiköhän?
Salmi ja lahti ja niemenkin sekoitan näihin.