Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen ottaa tabletin näytöstä/tietokoneen monitorista kännykällä kuvan ja lähettää sen kännykällään? :D

Vierailija
22.07.2018 |

Keskustelua ihmisistä, jotka eivät tiedä, mikä kuvaruutukaappaus on.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä keskustelemista tuossa on?

Keskustellaan mieluummin ap:n persoonallisuushäiriöstä.

Tämähän sopii. Aloitapas vaikka sinä. AP

Jotain vikaa täytyy ihmisessä olla, että jaksaa tämän takia vaivautua ivaamaan. Ei mene elämässä hyvin.

P.s. minä otan kuvia joskus tietokoneen ruudusta ja joskus kuvakaappauksen riippuen täysin siitä, kumpi on käytännöllisempää.

Ohis

Vierailija
22/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä keskustelemista tuossa on?

Keskustellaan mieluummin ap:n persoonallisuushäiriöstä.

Tämähän sopii. Aloitapas vaikka sinä. AP

Jotain vikaa täytyy ihmisessä olla, että jaksaa tämän takia vaivautua ivaamaan. Ei mene elämässä hyvin.

P.s. minä otan kuvia joskus tietokoneen ruudusta ja joskus kuvakaappauksen riippuen täysin siitä, kumpi on käytännöllisempää.

Ohis

Kaikissa meissä on "jotain vikaa," se on aika epämääräinen ilmaus. Alkoi kiinnostaa vähän tarkemmin mistä ap:n tapauksessa voisi olla kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri.

Kiva niistä moire-efektiä täynnä olevista kuvista koettaa ottaa selvää että mitähän asiaa sillä nyt taas on.

Vierailija
24/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt joskus. Minulla ei ole pöytäkoneessa nettiyhteyttä.

Vierailija
25/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa on ihmeellistä? Teen niin koko ajan. Voisin lähettää myös virallisia dokumentteja samalla systeemillä.

Vierailija
26/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on jo vastannutkin, että esim. WhatsAppissa keskustellessa se vain on nopeampaa.

Puhelinkuva:

1. Ota kuva

2. Lähetä kaverille

Kuvakaappaus:

1. Ota kuvakaappaus

2. Liitä Painttiin

3. Rajaa kuvasta oleellinen tieto

4. Tallenna koneelle

5. Lähetä kaverille työpöytä-WhatsAppilla

TAI

5. Avaa selaimessa jokin kuvanjakosivu

6. Lataa kuva nettiin

7. Jaa linkki kaverille

TAI

7. Yritä jakaa linkki kaverille, kaveri valittaa ettei toimi

8. Joudu lataamaan kuvakaappaus vielä omalle puhelimelle

9. Lähetä kaverille

"Mikset vain lataa ottamaasi kuvakaappausta tietokoneelta suoraan puhelimelle, laittamatta sitä nettiin ensin?"

TAI

5. Joudu lähteä etsimään, että missä se halvatun johto taas onkaan...

Huh. Miten voi tehdä asiat noin vaikeasti? 😂

Vierailija
27/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teknisesti rajoittunut 44-vuotias en osaa ottaa kuvankaappausta kännykälläni. Eräs nuori yritti minua opettaa mutta joutui toteamaan, ettei osaa sitä minun kännykälläni, koska minulta ilmeisesti puuttuu jokin ohjelma, joten siihen jäi sekin.

Tietokoneellani osaan tehdä kuvankaappauksen. Tai ainakin siis leikata sen haluamani jutn ja tallentaa sen ja sitten lähettää sen vaikka sähköpostilla. Mutta ainakaan tämä minun tapani ei ole kovin nopeaa. Kuvan ottaminen on paljon nopeampaa.

Ehkä tässä voitaisiin neuvoa, miten se kuvankaappaus onnistuu kännykällä sen sijaan että ivattaisiin. Tosin veikkaan, että se kuvan ottaminen on kaikin tavoin yksinkertaisempaa.

Vierailija
28/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! En saa kännykkään kuvankaappausta varten nopeasti niitä asioita, mitä haluan jakaa koneelta, jos saan ollenkaan. Voisin kyllä ottaa koneella kuvankaappauksen ja laittaa sen pilveen tai mailata itselleni tms, mutta miksi vaivautua kun kameralla homma hoituu parissa sekunnissa, ellen laita sitten vaikka FB:n Messengerissä ja skippaa kännykän kokonaan? En kotona ollessa selaile koskaan kännykällä nettiä tms kun minulla on tietokone ja kaksi 27 tuuman näyttöä sitä varten, ei jaksa tihrustaa.

Vierailija
29/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on jo vastannutkin, että esim. WhatsAppissa keskustellessa se vain on nopeampaa.

Puhelinkuva:

1. Ota kuva

2. Lähetä kaverille

Kuvakaappaus:

1. Ota kuvakaappaus

2. Liitä Painttiin

4. Tallenna koneelle

TAI

6. Lataa kuva nettiin

7. Jaa linkki kaverille

TAI

9. Lähetä kaverille

"Mikset vain lataa ottamaasi kuvakaappausta tietokoneelta suoraan puhelimelle, laittamatta sitä nettiin ensin?"

TAI

...jos sulla on Windows-kone, niin käytä Kuvankaappaustyökalua (snipping tool)... 

Vierailija
30/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjk kirjoitti:

Tein eilen jälkiruokaa. Löysin reseptin kannettavasta joka oli parvekkeella. Kun päätin mennä sitä tekemään, en jaksanut lähettää linkkiä tai kuvaa minnekään, että saisin muutaman ainesosan määrän, joten nopea kuva kannettavan ruudulta ja keittiöön. PS. Kannettava olisi ollut liian suuri keittiön tasolle.

Kyse ei todellakaan ole osaamattomuutta vaan joskus kuvan ottaminen on vain helpompaa ;) T: Media-asiantuntija

Miltä kannettava maistui?

Vierailija
31/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani julkaisuvastaava. Lähetin hyvälaatuisen kuvan sähköisesti mutta hän teki siitä niin rakeisen että hävetti.

Aikansa väiteltyämme hän ehdotti että printtaisin kuvan, lähettäisin paperin ja hän sitten skannaisi. Huoh...

Vierailija
32/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minä 40v IT-insinööri. Ei siksi että en osaisi ottaa kuvakaappausta, vaan usein on paljon näppärämpää ja nopeampaa ottaa se puhelimella ja lähettää multimedia-viestinä toiselle henkilölle puhelimeen. Joskus taas on parempi ottaa kuvakaappaus, tehdä tarvittavat rajaukset/muokkaukset, tallentaa se tiedostoksi ja lähettää vaikka sähköpostilla. Näitä käytetään sen mukaan mikä milloin on tarkoituksenmukaisinta.

Vierailija
33/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olen tilivelvollinen sinulle?

Minkälainen ihminen kyselee näin typeriä?

Juu, käsitän että ap, mutta minkälainen ihminen olet? Tyhmä, sen jo tiedän, mutta mitä muuta?

Vierailija
34/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olen tilivelvollinen sinulle?

Minkälainen ihminen kyselee näin typeriä?

Juu, käsitän että ap, mutta minkälainen ihminen olet? Tyhmä, sen jo tiedän, mutta mitä muuta?

Auts, nyt taisi mennä ihon alle. Raivostutko aina yhtä silmittömästi AV:n aloituksista? 😮

Vierailija
35/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minä 40v IT-insinööri. Ei siksi että en osaisi ottaa kuvakaappausta, vaan usein on paljon näppärämpää ja nopeampaa ottaa se puhelimella ja lähettää multimedia-viestinä toiselle henkilölle puhelimeen. Joskus taas on parempi ottaa kuvakaappaus, tehdä tarvittavat rajaukset/muokkaukset, tallentaa se tiedostoksi ja lähettää vaikka sähköpostilla. Näitä käytetään sen mukaan mikä milloin on tarkoituksenmukaisinta.

Multimediaviestit vuonna 2018. 😂

Vierailija
36/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen joka tiedostaa että esimerkiksi pikaviestimet ilmoittaa toiselle osapuolelle kun ottaa kuvakaappauksen. Entä minkälainen ihminen puhuu monitorista ylipäätään?

Vierailija
37/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Tabletilla pääsee nettiin, mutta siinä ei ole mitään mesejä tai sähköposteja, koska tabletti on työkäytössä, enkä halua yhtä laitetta lisää, joka piippailee väärällä hetkellä.

Vierailija
38/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella kuvan ottamiseen ja wa:ssa lähettämiseem menee neljä painallusta. Jos ottaisin koneella ruutukaappauksen, vaiheita on paljon enemmän.

Vierailija
39/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinkuva:

1. Ota kuva

2. Lähetä kaverille

Kuvakaappaus:

1. Ota kuvakaappaus

2. Liitä Painttiin

4. Tallenna koneelle

TAI

6. Lataa kuva nettiin

7. Jaa linkki kaverille

TAI

9. Lähetä kaverille

TAI

Vau. Oikeesti. Paint? Johto? Kuvankaappauksen rajaus sen ottamisen JÄLKEEN? Kuulostaa Windows-junttien ongelmilta.

Vierailija
40/47 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luova ihminen, joka ei rajoita itseään vaan tekee miten sillä hetkellä on nopeinta, helpointa tai mieleisintä.