Elämäsi paras ratkaisu
Mikä on ollut tähänastisen elämäsi paras ratkaisu?
Nyt ei luetella onnenkantamoisia, vaan nimenomaan valintoja.
Hyvää lauantai-iltaa kaikille! 💚
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dna testi onko lapsi minun.. Ei ollut, joten kivuton ero. Ei tullut sillä kertaa minun nimeä. Olin ottamassa eroa muutenkin ja silloin sain sen ilman vastuuta.
Sillä kertaa - joudutko useinkin noihin tilanteisiin...?
En. Olen naimisisa ja yksi lapsi naisen kanssa jonka todella halusin ja perustin perheen. Exä ei ollut luotettavimmasta päästä. Myöh kuulin ettei se tiedä kuka on sen lapsen isä. Oli aidosti luullut että se on minä. Se tieto kun tuli minulle nii kertoo paljon pettänyt ja ilman kumia. Eli samalla asetti minut vaaraan, vaikka kerran harrastin seksiä ilmeisesti just sillon kun tullu raskaaksi.
Mielialalääkityksen ja terapian aloitus. Huonoista ”kavereista” irti päästäminen.
Vahinkolapsen pitäminen nuorena. Se on ollut oikeastaan ainoa sellainen valinta elämässäni, jossa olen joutunut ottamaan tietoisen riskin siitä, että asiat eivät välttämättä sujukaan toivotusti. Muuten kaikki opiskelu-, työ- ja parisuhdekuviot ovat menneet omalla painollaan ja suunnitelmieni mukaan.
Elämäni parhaaksi päätös on osoittautunut siksi, että olen nyt siinä iässä, jossa perheenperustamisasiat tyypillisesti ovat ajankohtaisia. Ystäväni kipuilevat sen kanssa, panostaako uraan vai tehdäkö lapsi ja haluavatko he lapsia ylipäätään. Ne, jotka haluavat lapsen mutta eivät ole onnistuneet löytämään kumppania, etsivät puolisoa epätoivoisesti biologisen kellon painaessa päälle.
Minulle nämä kysymykset eivät aiheuta yhtään stressiä, kun lisääntymisasia on hoidettu jo. Ikääntymisen myötä olen huomannut myös kärsivällisyyteni ja jaksamiseni heikentyneen, eivätkä yöheräilyt suoraan sanoen houkuta. Olen tyytyväinen, että kävin nämä läpi ollessani nuorempi.
Lisäksi koska sain lapsen ennen siirtymistäni työelämään, olen pystynyt panostamaan hyvin uraani. En ole ollut äitiyslomalla enkä hoitovapaalla työstä. Olen voinut joustaa ja tehdä ylitöitä, kun ei ole tarvinnut kiirehtiä hakemaan lasta tarhasta. Myös huomattuani työelämän vaativuuden pidän lapsiperhearjen yhdistämistä opiskeluun huomattavasti helpompana.
Aina puhutaan, mikä kauhea kohtalo teiniäitiys on ja kuinka elämä menee pilalle, mutta minun kohdallani päätös osoittautui oikeaksi - se on käytännössä helpottanut elämääni sen vaikeuttamisen sijaan.