Miten vastata kohteliaasti, että toinen on vain liian lihava, ei muuta vikaa?
Ihan perusjuttu, eli ravintolailta pienessä huppelista. Rupesin siinä juttelemaan yhden naisen kanssa ja siinä vierähti samantien noin 3 tuntia tanssien ym. illan viettoa. En nyt mitenkään ollut erikoisemmin kiinnostunut, mutta ihan kivaa seuraa. Menin kuitenkin illan aikana vaihtamaan facessa hänen kanssa kaveritietoja. Heivasin hänet aamupäivällä kavereista pois, kun pää selvisi. Katselin hänen kuvia ja totesin ääneen, että läski mikä läski. Illalla näytti vähän pullealta, mutta ny selvinpäin liian (noin 10 kg). Nyt hän pistää viestiä, että "voi ei, heivasit mut pois kavereista. Miksi? Olinko jotenkin ilkeä?".
Pitäisikö tähän vaan jättää vastaamatta, vastata rehellisesti, että ole liian pullukka minun makuun, vai keksiä jotain ympäripyöreää, että nyt ei ole sopiva ajankohta mihinkään seurustelujutskuihin ym. että ei johdu susta yms?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yleensä sanonut, että etsin urheilullisempaa.
19-v futiskundi
Tää on hyvä. Tässä tulee asia selväksi ja siinä ei suoraan loukata ketään. Kiitos, tätä käytän. Näin pystyn olemaan rehellinen ja samalla en loukkaa ketään.
Ap
Miksi on huipputärkeää että ”asia” tulee selväksi? Asiahan ei ole se, että ap ei halua jatkossa tavata tyttöä vaan se, että ap haluaa pahoittaa tytön mielen?
Miksi on tärkeää, että tytön mieli pahoittuu? Että hänestä tulee epävarma itsestään?
Lisäksi urheilullisuus ei edes toimi sanana kovin hyvin, koska vaikka olis 10 kiloa ylipainoa, saattaa harrastaa paljon liikuntaa... mutta jos tästä aiheesta nimenomaan puhuitte eilen (eli ap on himourheilija ja tyttö ei ollenkaan urheile eikä tykkää seurata urheilua), sitten toki toimii. Mutta jos urheilusta ei puhuttu, sitten pelkästään törkeää viitata sellaiseen syyhyn.
Lisäksi, jos tyttö onkin urheilullinen, hänhän vastaa ja kertoo, että hei pelaan xxx-lajia sillä ja tällä tasolla, tuu kattomaan meidän peliä sinne ja tänne, mennään sitten yhdessä katsomaan miesten peliä sen jälkeen. Kiva että tuli puheeksi, nähdään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot olevasi ulkonäkörasisti. Nainen ymmärtää pysyä kaukana.
Jokainen on kait parin haussa sukupuolesta riippumatta ulkonäkörasisti?
AP
Tavallaan, mutta 10 kg ylipainoa on melko vähän syyksi heivata nainen, mikäli hän oli muuten mukava, eli toisille ulkonäkö on se tärkein. Kuten tässä tapauksessa.
Entäs 10cm liian vähän pituutta?
Ylipaino on sentään terveysriski ja kertoo elintavoista.
Itse en ikinä tuollaista ikinä sanoisi ihmiselle, kuten en muitakaan piirteitä joille ihminen ei mitään voi ja jotka ei minua seurustelukumppanissa viehätä. En halua loukata todellakaan ketään, kun sen ilmaisemisen ettei enempi tapailu kiinnosta onnistuu ilmankin. Usein voi vain olla pitämättä yhteyttä ja toinen tajuaa jutun. Jos toinen on aktiivisempi, mieluummin valkoinen valhe kuin loukkaaminen esim. iästä, painosta, pienestä vehkeestä, naaman ulkonäöstä, "junttimaisuudesta" tms. Eli vaikka "en nyt sittenkään koe että olisin mihinkään enempään suhteeseen vielä valmis" tms. Tai joskus voi senkin sanoa että tuntuu ettei vaan ole jotenkin sitä kemiaa meidän välillä, erittelemättä toisen "vikoja" - joskushan voi hyvän näköisenkin kanssa käydä niin ettei vaan jotenkin kipinöi seksuaalisesti.
Ei ap:lla ole muuta tarkoitusta kuin saada toiselle sanottua pahasti ulkomuodostaan. Jos olisit niin fiksu mitä yrität antaa olettaa, osaisit sanoa tytölle että et halua hänestä muutakuin juttukaverin, muttakun ei, on pakonomainen tarve päästä hehkuttamaan SINUN ihannoimaa hoikkuutta ja urheilullisuutta. Sopii kyllä miettiä miten tyttö jaksoi viettää aikaa noinkin kauan kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19 vuotias futiskundi opettaa selkeästi vanhemmalle ap:lle miten naisten kanssa toimitaan ;) luulen, että futiskundille on tuolla supliikilla enemmän naistarjontaa, way to go naismasilmaan. Toivottavasti ap otti onkeensa ja oppi jotain.
Osaan ottaa opikseni 19-v tai 59-v kundilta tai naiselta. Ei se ikää katso. Arvostan hyviä neuvoja. Lapsilta saa joskus todella hyviä neuvoja. Oppia ikää kaikki :-) Todetaan nyt vielä, että 19-v futiskundi opetti minua, mutta siinä sivussa myös ilmeisesti aika montaa muutakin naista?
T: AP
Futiskundi opetti ap:lle miten sanotaan kohteliaasti ettei kyseinen nainen ollut sitä mitä haetaan. Mikä oli opetus naisille? No ehkä jos nainen ei pidä plösöistä miehistä niin voi sanoa samoin.
Jos nainen taas ei pidä laihoista miehistä voi sanoa että etsii myös urheilullisempaa miestä, ehkäpä saliurheilusta kiinnostunutta miestä. Jos nainen pitää erityisesti pitemmistä miehistä kuten minä niin voi sanoa etsivänsä vähän urheilullisempaa miestä, ehkäpä koripallosta kiinnostunutta miestä. Jos nainen ei pidä pienimunaisista tai mutkamunaisista miehistä niin voi sanoa etsivänsä urheilullista, suoraa miestä.
Minä miellyn pitkiin ja roteviin miehiin, karhun kaatajiin, ronskeihin ja suoraluonteisiin miehiin. Hoikat ja pitkätukkaiset miehet, jollain tavalla naismaisia miehet, en voi koskea tyyppiin seksuaalisessa merkityksessä. En yleensä selitä mitään miksi torjun, sanon vaan etten tunne syvempää kiinnostusta vaikka muuten olisi mukava tai hauska tyyppi. Vääränlaiset kengät saattavat aiheuttaa puistatusta, tai kihara tukka. Myös ääni on isossa merkityksessä, jos mies nauraa hihittää tai hirnuu, honottaa tai peittelee nauruaan niin kavahdan. Pidän reippaista miehistä mutta jos mies juoksee tai heittää kuin tyttö niin suljen silmäni ja kavahdan. Jos miehellä on koruja tai lävistyksiä, tatuointeja niin en tunne vetoa. Rokkikundit jos eleissä on teatraalisuutta niin huvittaa mutta ei sytytä. Jos mies vain puhuu itsestään niin pitkästyn parissa minuutissa. Jos miehellä ei ole korvien välissä mitään mielenkiintoista vaikka miehellä olisikin komeat kasvot niin en vaan jaksa keskittyä tutustumaan.
Jos ap ei pidä ylipainoisista naisista niin ei siinä mitään. Ap:lla on kuitenkin vaikeampaa löytää hänestä pitävä nainen koska naiset ovat tarkempia nyansseista kun he etsivät itselleen sopivaa miestä.
Mitä jos vaan sanoisit että "en ole kiinnostunut sinusta."
Kannattaa miettiä pitemmällekin kuin vain tätä lihavaa naista ja miten hänet dumppaisi. Kannattaa olla ystävällinen ja jättää hyvä kuva itsestä. Millään lailla et voi sanoa kohteliaasti, että et halua tapailla, koska nainen on liian lihava. Täällä on tullut jo monta hyvää neuvoa, miten dumpata kiltisti.
Nimittäin tuolla lihavalla naisella voi olla joku hoikka upea seksikäs ystävätär, joka voisi tykätä sinusta, ellet olisi ollut niin ilkeä hänen lihavalle ystävälleen.
Vierailija kirjoitti:
Älä vastaa mitään mihinkään viestiin vaan tapa pikku hiljaa. Kyllä luuska tajuaa pian poistaa sinut kavereista.
Ei kai hän luuska voi olla kun on ylipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin lopettanut tapailun pienen munan vuoksi, mutten todellakaan kertonut sitä sille miehelle. Ihan yhtä loukkaavaa olisi ollut.
Toi on ihan ymmärrettävää, että olet lopettanut tapailun liian pienen munan takia. Eihän sitä voi tietää kokeilematta. Siihen ei tosin pysty itse vaikuttamaan. Toisin kuin oman painonsa ja vartalonsa voi täysin valita omilla elämäntavoilla ja syömisillä sekä liikunnalla.
Ap
Niin onhan se epäreilun tuntuista että pientä munaa ei voi muuttaa samoin kuin ylipainoa voi tiputtaa.
Silti ei tarvitse ottaa miestä jolla on pieni muna . Ei tarvitse tietenkään loukata kummassakaan tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yleensä sanonut, että etsin urheilullisempaa.
19-v futiskundi
"Liikunnallisuus" ja "urheilullisuus" ovat aika hankalia kiertoilmauksia tässä yhteydessä. On monia ylipainoisia aktiiviliikkujia ja vastaavasti hoikkia liikunnan välttelijöitä.
Olen miettinyt, että miten kuvailisin itseäni ja kroppaani, jos minun pitäisi tehdä nettideittiprofiili. Olen nimittäin varsin liikunnallinen, käyn kahdesti viikossa salilla ja kolmesti juoksulenkillä, lisäksi harrastan paljon arki- ja hyötyliikuntaa. Tästä huolimatta olen muutaman kilon ylipainon puolella. Jos sanon olevani liikunnallinen, pettyy deitti, kun en olekaan timmi salikissa, ja jos sanon pyöreä, olettavat profiileja selaavat miehet minun olevan joku siideriä ja sipsejä kiskova sohvaperuna.
Ylipainon näkee heti, pientä munaa ei. :-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin lopettanut tapailun pienen munan vuoksi, mutten todellakaan kertonut sitä sille miehelle. Ihan yhtä loukkaavaa olisi ollut.
Toi on ihan ymmärrettävää, että olet lopettanut tapailun liian pienen munan takia. Eihän sitä voi tietää kokeilematta. Siihen ei tosin pysty itse vaikuttamaan. Toisin kuin oman painonsa ja vartalonsa voi täysin valita omilla elämäntavoilla ja syömisillä sekä liikunnalla.
Ap
Mitä enemmän ap on vastannut saamiinsa kommentteihin, sitä selvemmäksi hänen motiivinsa ovat käyneet. Ap haluaa nöyryyttää tai vähintään näpäyttää tätä naista. Kyse ei ole vain makumieltymyksestä vaan huonosti peitellystä aggressiivisuudesta ylipainoisia kohtaan.
Harva komea mies, jolla on varaa valita naisseuransa jaksaa vaahdota Vauva-palstalla naisten ylipainosta. Niin se vain on. Toki nämä komeat miehet saattavat nyrpistellä lihaville ihmisille arjessa mutta he eivät kyllä kirjoittele asiasta palstoille. Tekemisen ja naisen puutetta jos palstailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot olevasi ulkonäkörasisti. Nainen ymmärtää pysyä kaukana.
Jokainen on kait parin haussa sukupuolesta riippumatta ulkonäkörasisti?
AP
Tavallaan, mutta 10 kg ylipainoa on melko vähän syyksi heivata nainen, mikäli hän oli muuten mukava, eli toisille ulkonäkö on se tärkein. Kuten tässä tapauksessa.
No jaa, 10 kilon ylipaino on lupaava alku ja pian ylimääräistä on 20 kiloa jne.
"Pahoitteluni, mutta olen liian pinnallinen ollakseni kontaktissa sinuu jatkossa, uskon että ansaitset parempaa seuraa."
Et ole sille naiselle mitään velkaa. Tee juuri niin kuin sinusta itsestäsi parhaalta tuntuu.
Sanot vain niin kuin asia ilmeisesti on että pidät normaalipainoisista. Ja tarvittaessa neuvo terkkarin tai ravitsemusterapeutin juttusille.
Laitan saman neuvon kuin mihin minua neuvottiin vähän samankaltaisessa tilanteessa;
sano että suhde exän kanssa lämpeni joten et voi jatkaa tutustumista.
M