Miten vastata kohteliaasti, että toinen on vain liian lihava, ei muuta vikaa?
Ihan perusjuttu, eli ravintolailta pienessä huppelista. Rupesin siinä juttelemaan yhden naisen kanssa ja siinä vierähti samantien noin 3 tuntia tanssien ym. illan viettoa. En nyt mitenkään ollut erikoisemmin kiinnostunut, mutta ihan kivaa seuraa. Menin kuitenkin illan aikana vaihtamaan facessa hänen kanssa kaveritietoja. Heivasin hänet aamupäivällä kavereista pois, kun pää selvisi. Katselin hänen kuvia ja totesin ääneen, että läski mikä läski. Illalla näytti vähän pullealta, mutta ny selvinpäin liian (noin 10 kg). Nyt hän pistää viestiä, että "voi ei, heivasit mut pois kavereista. Miksi? Olinko jotenkin ilkeä?".
Pitäisikö tähän vaan jättää vastaamatta, vastata rehellisesti, että ole liian pullukka minun makuun, vai keksiä jotain ympäripyöreää, että nyt ei ole sopiva ajankohta mihinkään seurustelujutskuihin ym. että ei johdu susta yms?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tuntuvat kovin loukkaantuvan tuosta että mies ei tykkää ylipainoisesta naisesta.
Onko miehillä samanlainen oikeus nimitellä naisia kusipäiksi kun nainen ei viehäty miehen pituudesta, naamasta tai työstatuksesta?
Ei tarvii ap:n tuosta naisesta tykätä. Mutta jos eilen nainen sopi tuntien jutteluun kaveriksi, miksi tänään hänelle pitäisi olla ilkeä? Jos ei nappaa, voi asian ilmausta sen kummemmin yksityiskohtia ruotimatta. Mutta sehän ei käy ap:lle, jonka olis ihan pakko päästä sanomaan että naisessa on jotain vikaa.
Minustakin tuntuu, että ap haluaa jostain syystä nöyryyttää tätä naista. Eihän tässä asiassa ole oikeasti mitään ongelmaa. Yhteydenpidon voi aina lopettaa vetoamalla kiireisiin tai vastaavaan. Toinen ymmärtää kyllä yskän.
Usein niillä, jotka suhtautuvat torjuvasti ylipainoisiin, tuntuu olevan tarve kuittailla asiasta. Ilkeyttä perustellaan "rehellisyydellä". Ei muutakaan kritiikkiä, minkä tietää pahoittavan toisen mielen, möläytellä aina tilaisuuden tullen: ruma nenä, pälvikalju, isot korvat, vinot hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehet voivat olla kännissä kusipäisiä mutta ap on kännissä mukava, sitten selvinpäin kusipää :D mitä jos kertoisit naiselle tämän totuuden?
Että yleensä arvostelet ihmisiä heidän ulkonäkönsä mukaan ja nyt kännissä olit yhden illan rento, ei pääse toistumaan ja nainen pääsee helpommalla kun ei ole tekemisissä kaltaisesi kusipään kanssa. Muistuta samalla, että 10 kilon ylipainosta pääsee eroon 3-6 kuukaudessa, ja nainen pääsee jopa kusipäästä eroon nopeammin, ihan hetkessä - sinä taas joudut kärsimään omasta kusipäisyydestäsi koko lopun ikäsi :D
En ole mielestäni kusipää, mutta satun pitämään hoikista naisista. Olen vain rehellinen itselleni. Sitä paitsi, jos lihava ihminen laihduttaa sanotaan, esim. 10-20 kg, niin se on oikeasti vain ajan kysymys kun kilot tulevat takaisin. Mielummin otan hoikan. Sellaisen josta näkee päällepäin, että tuosta ei tule helposti lihavaa. Nyt satuin vain jäämään suustani kiinni, alkoholi + seura ihan ok.
ap
Lihava laihduttaa 10-20 kiloa niin kilot tulevat aina takaisin? Höpöpöpö. Itselle oli kertynyt teinivuosista 15 kiloa ylipainoa, kilo vuotta kohden. Sitten päätin pudottaa takaisin missin mittoihin niin muutin vain syömisen Välimeren deitin mukaan, vuosi meni säätämiseen aikaa ja niin kauan kun viitsin syödä samaan tapaan niin paino on nyt nelikymppisenä sama kuin parikymppisenä. Jos se on itselle tärkeää niin siihen pystyy, ei se sen kummempaa ole. Ei tarvitse edes liikuntaa harrastaa kuin sen mikä kiinnostaa oikeasti. Tunti kävelyä päivässä tms. riittää.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin lopettanut tapailun pienen munan vuoksi, mutten todellakaan kertonut sitä sille miehelle. Ihan yhtä loukkaavaa olisi ollut.
Toi on ihan ymmärrettävää, että olet lopettanut tapailun liian pienen munan takia. Eihän sitä voi tietää kokeilematta. Siihen ei tosin pysty itse vaikuttamaan. Toisin kuin oman painonsa ja vartalonsa voi täysin valita omilla elämäntavoilla ja syömisillä sekä liikunnalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusjuttu, eli ravintolailta pienessä huppelista. Rupesin siinä juttelemaan yhden naisen kanssa ja siinä vierähti samantien noin 3 tuntia tanssien ym. illan viettoa. En nyt mitenkään ollut erikoisemmin kiinnostunut, mutta ihan kivaa seuraa. Menin kuitenkin illan aikana vaihtamaan facessa hänen kanssa kaveritietoja. Nyt hän pistää viestiä, että "voi ei, heivasit mut pois kavereista. Miksi? Olinko jotenkin ilkeä?".
Ap, jos nainen on noin epätoivoinen, niin on paras, että jätät vastaamatta kokonaan. Jos vastaat, niin saat hänestä vielä riesan itsellesi. Tai sitten vastaat vain, että jätät jutun nyt tähän ja hyvää jatkoa. Älä siis sinä ap enää käytä aikaasi naista miettien, sinun aikaasi on nytkin mennyt ihan hukkaan jo kun asiaa olet tuntikausia jahkailut ja nytkin vielä täällä asiaa jeesustelet. Jatka elämääsi ja unohda nainen vihdoinkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehet voivat olla kännissä kusipäisiä mutta ap on kännissä mukava, sitten selvinpäin kusipää :D mitä jos kertoisit naiselle tämän totuuden?
Että yleensä arvostelet ihmisiä heidän ulkonäkönsä mukaan ja nyt kännissä olit yhden illan rento, ei pääse toistumaan ja nainen pääsee helpommalla kun ei ole tekemisissä kaltaisesi kusipään kanssa. Muistuta samalla, että 10 kilon ylipainosta pääsee eroon 3-6 kuukaudessa, ja nainen pääsee jopa kusipäästä eroon nopeammin, ihan hetkessä - sinä taas joudut kärsimään omasta kusipäisyydestäsi koko lopun ikäsi :D
En ole mielestäni kusipää, mutta satun pitämään hoikista naisista. Olen vain rehellinen itselleni. Sitä paitsi, jos lihava ihminen laihduttaa sanotaan, esim. 10-20 kg, niin se on oikeasti vain ajan kysymys kun kilot tulevat takaisin. Mielummin otan hoikan. Sellaisen josta näkee päällepäin, että tuosta ei tule helposti lihavaa. Nyt satuin vain jäämään suustani kiinni, alkoholi + seura ihan ok.
ap
Lihava laihduttaa 10-20 kiloa niin kilot tulevat aina takaisin? Höpöpöpö. Itselle oli kertynyt teinivuosista 15 kiloa ylipainoa, kilo vuotta kohden. Sitten päätin pudottaa takaisin missin mittoihin niin muutin vain syömisen Välimeren deitin mukaan, vuosi meni säätämiseen aikaa ja niin kauan kun viitsin syödä samaan tapaan niin paino on nyt nelikymppisenä sama kuin parikymppisenä. Jos se on itselle tärkeää niin siihen pystyy, ei se sen kummempaa ole. Ei tarvitse edes liikuntaa harrastaa kuin sen mikä kiinnostaa oikeasti. Tunti kävelyä päivässä tms. riittää.
Hups, Välimeren dietin, ei deitin mukaan :D
Freudilainen lipsautus, täytyy tosin myöntää, että pidän enemmän Välimeren miehistäkin kuin pliisuista suomalaisista miehistä ;)
Tosi hyvä lipsaus! Ja mä kirjotin vahingossa lipasu :)
Paino muuttuu helposti ja nopeasti, jos on aihetta, esim. 4 kg / kk on kohtuullinen vauhti. Itse laihduin viimeksi suhteessa ollessani paljon enemmän,kun mies kommentoi syömisiäni ja söi itse salaa. Sen huonon suhteen jälkeen söin vapautuneesti ja nälkääni, ihanaa! Pientä munaa ei niin vaan kasvateta...
Vierailija kirjoitti:
Ei ap kärsi omasta kusipäisyydestään, hän on siihen tottunut. Jotkut ihmiset vain ovat ajatusmaailmaltaan rajoittuneita, osa jopa sen lisäksi tavattoman itsekkäitä.
Ohimennen niitä tyyppejä näkee nyt kesälomareissulla silloin tällöin, porhaltavat vaikka kauppaan niin, että päästävät oven toisten nenille. Ihan kauheata katseltavaa kun tyypin ulkonäkö ja asenne huutaa "OLEN ÄÄLIÖ!!" ja kassajonossa nostelevat housujaan ja ajatuksissaan raapivat persettään. Löysät muotikuteet tietysti ja sellainen kaupallinen outdoor style. Mutta jos tämä tyyppi joutuisi selvitytymään omilla taidoillaan erämaassa niin hommasta ei tulisi mitään. Itkevät jo ötököitä. Tyypistä paistaa tietynlainen avuttomuus ja massassa rypeneminen itsetunnon tehosteena. Jos parkkiin ajaa joku tyyppi ja stereot raikaa täysillä niin katsomattakin tietää ai taas joku kusipää näyttää kuinka tyhjäpää on. Huokaus.
Ei ihmisestä tee kusipäätä se, että pitää hoikista naisista. Täällä aika ihmeellistä yleistystä? Käsittääkseni naisillakin on omia kriteereitään miehille ja jotkut ovat jopa ns. kynnysasioita. Ovatko hekin kusipäitä? Tässähän nyt yritän kohteliaasti ratkaista viestiongelmaa, sen sijaan, että töksäyttäsin viestissä hänelle, että "Olet liian läski, next". Vaikka tämä tietysti on totuus. Ei se sitä tarkoita, että en voisi avata lihavalle naiselle ovea tai antaa hänelle istuinpaikkaa bussissa. En vain voisi ajatella sellaista pullukkaa ns. kummanina, johon liittyy seksuaalinen kanssakäyminen. Ajatuskin vähän etoo :-)
Mä olen yleensä sanonut, että etsin urheilullisempaa.
19-v futiskundi
Silloin, kun olin 62 kg/178 cm, alipainoinen poikaystäväni, joka ei liikkunut koskaan, toivoi minusta reipasta ulkoilmaihmistä. Liikuin jo silloin paljon ja ulkoilin päivittäin, poika itse nukkui silloin. En ehkä ollut urheilijan perikuva, koska opiskelin yliopistossa ja luin muutenkin paljon. Joka tapauksessa olin laiha ja liikuin paljon ja ulkoilinkin. Poikaystävä oli vain laiha.
Myöhemmin olen törmännyt häneen nettipalstoilla, kun on hehkuttanut tyttöystäviensä painoindeksejä. Voi jeesus. Jätin hänet muuten rajun väkivaltaisuuden takia.
19 vuotias futiskundi opettaa selkeästi vanhemmalle ap:lle miten naisten kanssa toimitaan ;) luulen, että futiskundille on tuolla supliikilla enemmän naistarjontaa, way to go naismasilmaan. Toivottavasti ap otti onkeensa ja oppi jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusjuttu, eli ravintolailta pienessä huppelista. Rupesin siinä juttelemaan yhden naisen kanssa ja siinä vierähti samantien noin 3 tuntia tanssien ym. illan viettoa. En nyt mitenkään ollut erikoisemmin kiinnostunut, mutta ihan kivaa seuraa. Menin kuitenkin illan aikana vaihtamaan facessa hänen kanssa kaveritietoja. Nyt hän pistää viestiä, että "voi ei, heivasit mut pois kavereista. Miksi? Olinko jotenkin ilkeä?".
Ap, jos nainen on noin epätoivoinen, niin on paras, että jätät vastaamatta kokonaan. Jos vastaat, niin saat hänestä vielä riesan itsellesi. Tai sitten vastaat vain, että jätät jutun nyt tähän ja hyvää jatkoa. Älä siis sinä ap enää käytä aikaasi naista miettien, sinun aikaasi on nytkin mennyt ihan hukkaan jo kun asiaa olet tuntikausia jahkailut ja nytkin vielä täällä asiaa jeesustelet. Jatka elämääsi ja unohda nainen vihdoinkin!
Minä taas neuvon päinvastoin kuin ylläoleva, vain ääretön pelkuri feidaa ihmisen tuolla tavalla.
Turha tässä vaiheessa pelätä sitä että jääkö nainen roikkumaan. Sen näkee vasta sitten. Selkärankaisen ihmisen teko on vastata jotain, ettei se kysyjä jää epätietoisuuteen.
Eli älä jätä häntä epätietoisuuteen ja katoa vastaamatta. Kyllä sä se yhden kohteliaan etäisen viestin voit laittaa ja vieläpä tehdä siitä niin tyhjentävän jämptin että voit olla reagoimatta mahdollisiin jatkoviesteihin. Tai vaikka estää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
19-v futiskundi
Tää on hyvä. Tässä tulee asia selväksi ja siinä ei suoraan loukata ketään. Kiitos, tätä käytän. Näin pystyn olemaan rehellinen ja samalla en loukkaa ketään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
19 vuotias futiskundi opettaa selkeästi vanhemmalle ap:lle miten naisten kanssa toimitaan ;) luulen, että futiskundille on tuolla supliikilla enemmän naistarjontaa, way to go naismasilmaan. Toivottavasti ap otti onkeensa ja oppi jotain.
Osaan ottaa opikseni 19-v tai 59-v kundilta tai naiselta. Ei se ikää katso. Arvostan hyviä neuvoja. Lapsilta saa joskus todella hyviä neuvoja. Oppia ikää kaikki :-) Todetaan nyt vielä, että 19-v futiskundi opetti minua, mutta siinä sivussa myös ilmeisesti aika montaa muutakin naista?
T: AP
No kyllähän tässä provossa ehkä vähän on yritystä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19-v futiskundi
Tää on hyvä. Tässä tulee asia selväksi ja siinä ei suoraan loukata ketään. Kiitos, tätä käytän. Näin pystyn olemaan rehellinen ja samalla en loukkaa ketään.
Ap
Miksi on huipputärkeää että ”asia” tulee selväksi? Asiahan ei ole se, että ap ei halua jatkossa tavata tyttöä vaan se, että ap haluaa pahoittaa tytön mielen?
Miksi on tärkeää, että tytön mieli pahoittuu? Että hänestä tulee epävarma itsestään?
Lisäksi urheilullisuus ei edes toimi sanana kovin hyvin, koska vaikka olis 10 kiloa ylipainoa, saattaa harrastaa paljon liikuntaa... mutta jos tästä aiheesta nimenomaan puhuitte eilen (eli ap on himourheilija ja tyttö ei ollenkaan urheile eikä tykkää seurata urheilua), sitten toki toimii. Mutta jos urheilusta ei puhuttu, sitten pelkästään törkeää viitata sellaiseen syyhyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot olevasi ulkonäkörasisti. Nainen ymmärtää pysyä kaukana.
Jokainen on kait parin haussa sukupuolesta riippumatta ulkonäkörasisti?
AP
Kyllä näin on, lisäksi olemme mm. persoonarasisteja ja tiedostamattamme jopa hajurasisteja. Ei sille nyt jumalauta voi mitään, jos tietty ihminen ei sytytä, johtui sitten mistä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusjuttu, eli ravintolailta pienessä huppelista. Rupesin siinä juttelemaan yhden naisen kanssa ja siinä vierähti samantien noin 3 tuntia tanssien ym. illan viettoa. En nyt mitenkään ollut erikoisemmin kiinnostunut, mutta ihan kivaa seuraa. Menin kuitenkin illan aikana vaihtamaan facessa hänen kanssa kaveritietoja. Heivasin hänet aamupäivällä kavereista pois, kun pää selvisi. Katselin hänen kuvia ja totesin ääneen, että läski mikä läski. Illalla näytti vähän pullealta, mutta ny selvinpäin liian (noin 10 kg). Nyt hän pistää viestiä, että "voi ei, heivasit mut pois kavereista. Miksi? Olinko jotenkin ilkeä?".
Pitäisikö tähän vaan jättää vastaamatta, vastata rehellisesti, että ole liian pullukka minun makuun, vai keksiä jotain ympäripyöreää, että nyt ei ole sopiva ajankohta mihinkään seurustelujutskuihin ym. että ei johdu susta yms?
Kyllä ihmisellä on oikeus kokea vastenmielisyyttä mihin tahansa piirteeseen toisessa. Itsekin inhoan tummia, karvaisia ja lyhyitä miehiä.
Esitä kysymysmuodossa; oletko huomannut olevasi lihava? Minä olen ja koska ahdistuslääkitykseni ei toimi, en voi olla kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä haluatko aiheuttaa naiselle pahan mielen. Ylipainostaan hän on varmasti jo tietoinen, ei ole sun ilmoituksesta kiinni.
Hieno kommentti! :)
t. ylipainonen
Lähes jokainen ylipainoinen on entinen hoikka.