Puolison poliittinen suuntautuminen
Pystyisittekö seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa, jonka poliittinen suuntautuminen on ns. päinvastainen kuin teillä esim. Perussuomalaiset vs. Vihreät? Entäpä te jotka seurustelette tällaisen kanssa? Onko väittelyitä/riitoja vai oletteko vain hiljaa politiikasta?
Kommentit (61)
Mä olen miettinyt tätä viimeisen vuoden, parin aikana paljon. Ihanaa, että joku muukin.
Kun mä tapasin mieheni 20 v sitten, oltiin molemmat kallellaan vasemmalle. Mies varmaan enemmän kuin minä. Sittemmin ollaan valmistuttu yliopistosta, rakennettu talo, keskiluokkaistuttu ja perheellistytty. Miehestä on kuoriutunut parin viime vuoden aikana piinkova oikeistolainen. Saattaa heittää jotain puolirasistista mamu-juttua ja ehdottomasti kannattaa Trumpia(!!), on oikeasti sitä mieltä että siinäpä mies paikallaan ja kulkee se punainen 'make America great again' -lippis päässä.
Oma poliittinen mielipiteeni ei ole muuttunut, päinvastoin työkuvioidenikin takia vain vahvistunut.
Minä mietin ihan tosissani, voinko ja haluanko olla tällaisen miehen kanssa, jonka arvot ovat nykyään niin erilaiset kuin omani. Ihmettelen, ymmärtääkö mies oikeasti kuinka isosta asiasta on kyse minulle. Ero roikkuu ilmassa koko ajan. Syitä on muitakin, mutta tämä politiikkajuttu ei ole pienin niistä.
On sillä väliä ja on erittäin vaikeaa elää puolison kanssa, jonka arvomaailma on erilainen. Kokemusta on. Sinnitellään, mutta ei ole kivaa :(
Pera123 kirjoitti:
Trumpia äänestin itse viimeksi, hetkeäkään en ole katunut. Kyllähän tuollaisesta joku heikkomielinen hermostuu. Tuntuu olevan yhden euroopan verran noita heikkomielisiä.
Toivottavasti asut kuitenkin sinisessä osavaltiossa niin äänelläsi ei ole merkitystä.
Kokemuksieni mukaan kaikkein suvaitsemattomimpia ovat nimenomaan ne ihmiset jotka ovat omasta mielestään "suvaitsevaisia". He eivät vain huomaa sitä itse. Heille on ihan normaalia dumata natseiksi, fasisteiksi, hulluiksi jne. kaikki heidän kanssaan eri mieltä olevat. Keinovalikoimasta löytyy kaikkea vainoamisesta toisten omaisuuden polttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksieni mukaan kaikkein suvaitsemattomimpia ovat nimenomaan ne ihmiset jotka ovat omasta mielestään "suvaitsevaisia". He eivät vain huomaa sitä itse. Heille on ihan normaalia dumata natseiksi, fasisteiksi, hulluiksi jne. kaikki heidän kanssaan eri mieltä olevat. Keinovalikoimasta löytyy kaikkea vainoamisesta toisten omaisuuden polttamiseen.
Voidaan katsoa vaikka, ketkä Suomessa ovat saaneet tuomioita eri mieltä olevien vainoamisesta. Ai niin, tietysti oikeuslaitoskin on mukana tässä suuressa salaliitossa.
En koska en voi seurustella sellaisen ihmisen kanssa jonka arvomaailma kovasti eroaa omastani. Lika barn leka bäst.
Minulle sillä on suuri merkitys. Yhteisiä arvoja ja ajatuksia, mukavaa yhdessäoloa ja tekemistä. Löysin puolisoni aikoinaan puolueen nuorisotoiminnasta ja nyt oltu 15v yhdessä.💙
Vierailija kirjoitti:
Vice President kirjoitti:
Vihervassarisuvakismin kannattaminen kertoo erittäin alhaisesta älykkyydestä, joten en todellakaan voisi olla sellaisen naisen kanssa.
Mitä nyt olen noita persuja seurannut niin... eivät taida olla ihan oikeita ihmisiä arvioimaan muiden älykkyyttä.
Kuulostat suvaitsemattomalta rasistilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan katsoa vaikka, ketkä Suomessa ovat saaneet tuomioita eri mieltä olevien vainoamisesta. Ai niin, tietysti oikeuslaitoskin on mukana tässä suuressa salaliitossa.
Tarkoititko esim. tätä juttua?
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/587577-yrittajan-kolme-autoa-…
Niin, mikä tuossa linkatussa jutussa olikaan tuomio?
Minulle se on nimenomaan yksi tärkeimmistä kriteereistä, koska minulle toiminta puolueessa on erittäin rakas ja tärkeä harrastus, toivon että voisin käydä puolisoni kanssa puoluekokouksissa ja erilaisissa tapahtumissa ja harrastaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä tuossa linkatussa jutussa olikaan tuomio?
En tiedä. Tiedätkö mikä oli tuomio tässä bussivarikon tuhopoltossa?
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/403288-elainaktivistit-sytytt…
Sä oikeasti ajattelet, että takkulaiset tai eläinaktivistit kutsuvat itseään suvaitsevaisiksi? Linkitä vielä Jussi Halla-Ahon vihapuhetuomio, koska eihän sitä tiedä, vaikka hänkin kutsuisi itseään jossakin yön pimeydessä suvaitsevaiseksi.
Muuten en ole kuullut vuosiin kenenkään ihmisen luonnehtivan itseään suvaitsevaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos vastapuoli olisi kovasti vihervasemmisto aatettaan tuputtava eikä suostuisi ajattelemaan asiaa myös muilta kanteilta, niin kyllä se sitten olisi aika mahdotonta. Jos toinen kuitenkin olisi esimerkiksi kotonaan kasvanut tuossa aatteessa, mutta on avoin asialliselle keskustelulle ja muille kannoille, niin sitten seurustelu voisi olla ihan mahdollista.
Oletko sinä valmis ajattelemaan asioita muilta kanteilta?
Vierailija kirjoitti:
Pystyisittekö seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa, jonka poliittinen suuntautuminen on ns. päinvastainen kuin teillä esim. Perussuomalaiset vs. Vihreät? Entäpä te jotka seurustelette tällaisen kanssa? Onko väittelyitä/riitoja vai oletteko vain hiljaa politiikasta?
Ärsyttää kun kannattaisin vihreitä arvoja, mutta vihaan tuota vasuripaskaa. Pitäis perustaa puolue joka on sekoitus persuja ja vihreitä.
En voinut olla persun kanssa. Se jatkuva jäkätys kuinka ma mu sitä ja tätä ja feministien halveksunta. Sitten kun tämä mies kohtasi oikeasti joskus harvoin pikkupaikkakunnalla ulkomaalaisen, se meni ihan hiljaiseksi eikä uskaltanut sanoa mitään. Netissä taas räksytti.
Vierailija kirjoitti:
En voinut olla persun kanssa. Se jatkuva jäkätys kuinka ma mu sitä ja tätä ja feministien halveksunta. Sitten kun tämä mies kohtasi oikeasti joskus harvoin pikkupaikkakunnalla ulkomaalaisen, se meni ihan hiljaiseksi eikä uskaltanut sanoa mitään. Netissä taas räksytti.
Keksitty juttu. Yritä edes.
En ymmärrä näitä pariskuntia, joiden suhteessa uskonnosta ja politiikasta ei puhuta. Molempien pohjana on kuitenkin arvomaailma - toki surullisimmissa tapauksissa aivopesu, etenkin uskonnon kohdalla. En voisi seurustella ihmisen kanssa, jonka elämänarvot poikkeaisivat kovasti omistani.
En pystyisi. Toisaalta olen aivopessyt puolisoni halla-ahon kannattajaksi, mutta se nyt johtuu siitä että arvot on alunperinkin olleet samanlaiset. :)
Ja kun asiaa tarkemmin ajattelen, voisin yhden yön ajan olla sekä kommari että vihreä, jos tilanne sitä ehdottomasti vaatii.