Puolison poliittinen suuntautuminen
Pystyisittekö seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa, jonka poliittinen suuntautuminen on ns. päinvastainen kuin teillä esim. Perussuomalaiset vs. Vihreät? Entäpä te jotka seurustelette tällaisen kanssa? Onko väittelyitä/riitoja vai oletteko vain hiljaa politiikasta?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on keskustelukykyinen, avarakatseinen ja ymmärtäväinen ihminen niin toki. Tällaisia vain ei kovaäänisimmissä suv.akeissa löydy hirveän usein? "pers.uthan" ovat usein niitä, jotka ovat halukkaita keskustelemaan asioista siinä missä toinen osapuoli sulkeutuu.
Tuo on totta.
Sensuurialttiutta löytyy nimenomaan viher -
su.vakkiakselilta.
Taisit itse vastata omaan kommenttiisi?
Vice President kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarisuvakismin kannattaminen kertoo erittäin alhaisesta älykkyydestä, joten en todellakaan voisi olla sellaisen naisen kanssa.
Jos nyt ei kommentoitaisi itse aatetta, vaan sitä mitä kysyin aloitusviestissä.
-ap
Kysyit: "Pystyisittekö seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa, jonka poliittinen suuntautuminen on ns. päinvastainen kuin teillä esim. Perussuomalaiset vs. Vihreät?"
Vastasin kysymykseen perustellen. Jos et ymmärtänyt lausettani, tarkoitin että "En seurustelisi". Jos hait pelkkiä kyllä/ei vastauksia, olisit tehnyt valmiit vastausvaihtoehdot. Kommenttisi perusteella taidan arvata mitä puoluetta äänestät.
Heh, sinulle perustelu on siis sitä että loukataan kokonaisen ihmisryhmän älykkyyttä!
Ei ole olemassa mitään vihervassareita jotka ovat kaikista asioista samaa mieltä. Se on Soinin luoma olkiukko. Itse äänestän vihreitä ja olen vasemmistoon kallellani, mutta en ole esim. maahanmuuttokysymyksissä vapaiden rajojen kannattaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on keskustelukykyinen, avarakatseinen ja ymmärtäväinen ihminen niin toki. Tällaisia vain ei kovaäänisimmissä suv.akeissa löydy hirveän usein? "pers.uthan" ovat usein niitä, jotka ovat halukkaita keskustelemaan asioista siinä missä toinen osapuoli sulkeutuu.
Tuo on totta.
su.vakkiakselilta.
Huumorihemmoja, suoraan Tankki täyteen -lavasteista!🤣😂😆Mutta semmosiahan teidän suuntautumisella tupataan olemaan.😎
Puolisoni oli patamusta porvari, ja minä demari. Ei riidelty, koska periaate oli, ettei politiikasta ja uskonnosta puhuta.
Vihervassarisuvakismin kannattaminen kertoo erittäin alhaisesta älykkyydestä, joten en todellakaan voisi olla sellaisen naisen kanssa.
Mitä nyt olen noita persuja seurannut niin... eivät taida olla ihan oikeita ihmisiä arvioimaan muiden älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta.
su.vakkiakselilta.Huumorihemmoja, suoraan Tankki täyteen -lavasteista!🤣😂😆Mutta semmosiahan teidän suuntautumisella tupataan olemaan.😎
Jep, ja sama viihdeväki on niin kurat housuissa kun pitää nimittelyynkin keksiä sanavääntelyä, jotta herjaamisen saa julkaistua. Mainitsemansa sotaveteraanit ovat varmasti äääärettömän ylpeitä moisesta rohkeudesta. Kiesus, mitä imbesillejä.
Vähän kun kysyisi voiko seurustella uskovaisen kanssa ei ei todellakaan voi.Vihreät ja muut vasemmiston puolelta tulevat ovat todellakin ei ei ei.Ihmisen pitää osata ajatella syy/seuraus suhteita ja jos tämä kyky puuttuu miten tälläisen kanssa voisi alkaa tulevaisuutta suunnitelemaan.
rautaristi kirjoitti:
Vähän kun kysyisi voiko seurustella uskovaisen kanssa ei ei todellakaan voi.Vihreät ja muut vasemmiston puolelta tulevat ovat todellakin ei ei ei.Ihmisen pitää osata ajatella syy/seuraus suhteita ja jos tämä kyky puuttuu miten tälläisen kanssa voisi alkaa tulevaisuutta suunnitelemaan.
Vihreät ja vasemmisto muuten muistuttaa aika paljon naista :)
Kysymys on se kunnoitatko toisen mielipidettä, vaan pidätkö vaan kiinni omasta. Jos pystyt kunnoittamaan, että toisellaa on erillainen mielipide, mutta sinun ei ole pakko olla samaa mieltä niin silloin pystyy seurustelemaan. Minä olin se joka olen ollut naimisissa 25 vuotta ja me molemmat arvostetaaan toisen mielipidettä, ei vähätellä eikä painosteta. En vaaadi, että mieheni olisi minun kanssa sama mieltä, muttaa vaadin että anta minun pitää omat arvot. Ja, hän sa pitää omat. Ja, rakastan miestäni vaikka hän olisi eri mieltä juuri siksi koska hän ei yritä saada minua muuttumaan, vaan arvostaa ja rakastaa minua juuri semmoisen kun olen. Siksi se toimii meillä.
Kunnioitan toisten ihmisten mielipiteitä noin ylipäätään, ja olen aina avoin keskustelulle erilaisten ihmisten kanssa. Mutta sen yhden ainoan elämänkumppanini kanssa haluan olla samaa mieltä tietyistä asioista, kuten vaikkapa kaikkien maailman ihmisten yhtäläisestä ihmisarvosta.
Sellainen mies, jolla on jotakin hampaankolossa mitä tahansa ihmisryhmää kohtaan, voi olla mukava mies. Muttei hän voi olla lasteni isä.
Oma tapailukumppani oli aluksi vasemmistolainen, itse olen aikalailla persu vaikken vahvasti senkään puolueen kannattaja. Miehen vasemmistolaisuus on alkanut onneksi keskustelun saatossa haihtua ja on muuttamassa puoluekantaansa. Sellainen tyyppi ettei ole kauheasti keskustellut asioista kenenkään kanssa, pyöritellyt vain asioita itsekseen mielessään ja näkemykset siksi olivat aluksi aika ihmeellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Oma tapailukumppani oli aluksi vasemmistolainen, itse olen aikalailla persu vaikken vahvasti senkään puolueen kannattaja. Miehen vasemmistolaisuus on alkanut onneksi keskustelun saatossa haihtua ja on muuttamassa puoluekantaansa. Sellainen tyyppi ettei ole kauheasti keskustellut asioista kenenkään kanssa, pyöritellyt vain asioita itsekseen mielessään ja näkemykset siksi olivat aluksi aika ihmeellisiä.
Jotkut miehet nähtävästi ryhtyvät vaikka persuiksi, jos on toosaa näköpiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mies, jolla on jotakin hampaankolossa mitä tahansa ihmisryhmää kohtaan, voi olla mukava mies. Muttei hän voi olla lasteni isä.
Entäpä jos joku ihmisryhmä on vuosisatojen ajan omalla käytöksellään osoittanut että heidän kulttuurinsa on per***stä?
rautaristi kirjoitti:
Se kyky taitaa kuule puuttua useammin nimenomaan ihan siltä vastapuolelta.
Tai no, joka porukassa näitä tietysti on, ihmiset ei ole niin homogeenistä sakkia kuin palstallakin usein yleistetään. Mikä myös kertoo lähinnä yleistäjän kyvyttömyydestä ajatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos joku ihmisryhmä on vuosisatojen ajan omalla käytöksellään osoittanut että heidän kulttuurinsa on per***stä?
Eli ihmislaji, tarkoittanet.
Ihminen on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lasteni isä on vastuussa ainoastaan omasta käytöksestään yksilönä. Näin ollen sinunkaan asenteesi eivät ole lasteni isän syytä, vaikka todennäköisesti olette molemmat valkoihoisia suomalaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihmislaji, tarkoittanet.
Ihminen on perseestä.
Kyllä, mutta ihmislajin sisällä lisäksi on toisia ryhmiä joiden toimintansa on vuosisatoja ollut paljon muita ryhmiä heikompaa. Näilläkin voi olla yhtäläinen ihmisarvo, mutta on ihan perusteltua esimerkiksi, että heitä ei haluta omille kotikonnuille.
Voin liittyä mihin tahansa muihin ryhmiin paitsi kommunisteihin ja vihreisiin, jos saan siitä itselleni ainakin lyhytaikaista hyötyä. Siksi en pidä näitä juttuja kovin tärkeinä, ellei sitten se puoliso ole jonkun puolueen jäsen - tosin näin ei ole vielä koskaan ollut.
Enemmänkin vaakakupissa painaa se, että kuinka fanaattinen on mielipiteissään. En itse jaksaisi mitään asenteellista ja mustavalkoisesti ajattelevaa vaahtopäätä, jollaisia vahvoja mielipiteitä omaavat ihmiset usein ovat.