Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yliopiston käyneet ovat niin ylpeitä?

Vierailija
21.07.2018 |

Ovatko omasta mielestään parempia kuin muut ihmiset?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Tasaisin väliajoin tää amissipaska nousee pintaan.

Vierailija
42/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persreikä ihmiset. Todellisen katastforin sattuessa nämä akateemiset tyhjäpäät kuolisivat ensimmäisten joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas tuntuu, että vähemmän koulutetut jotenkin halveksuvat korkeakoulutustani ja luulevat, että kuvittelen olevani heitä parempi. Vaikka en minä pidä ketään toista parempana koulutuksen perusteella.

Vierailija
44/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa eriytyy omaan kuplaan eikä enää näe muuta. Kun sen kuplan.

Vierailija
45/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan älykkäitä, sivistyneitä ja luovia ihmisiä. Sillä ei ole väliä millainen koulutus heillä on.

Kouluttamaton on yleensä vähemmän älykäs, junttimainen, eikä hänen luovuus ole kovin korkealentoista.

Eli arvostan vähemmin kouluttamattomia ja tämä tulkitaan akateemiseksi ylpeydeksi.

Vierailija
46/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lieneekö paikkakuntakohtaista? Asuinpaikkakunnallani koulutusta ei arvosteta. Ainoa mikä painaa, on RAHA ja ulkonäkö. Ja toisen asteen koulutus on täällä tuonut monelle rahaa, jolloin sitä myös näytetään ja käytetään. Ulospäin näyttää hyvin äveriäältä. Ja koska näyttää hyvin rikkaalta, ei tarvitse lapsiaan kasvattaa, koska nehän ovat luonnostaan fiksuja. Ne fiksut lapsoset sitten rikkovat muiden pihoilta kaiken, heittelevät mukana kulkevien karkkipussien sisällöt pihoille ja kukkapenkkeihin ja ovat yksin kotona aamu09- ilta22. 

Ja asenne muita kohtaan ei enää ylimielisempi voisi olla. Ikinä en ole näin juntteja naapureita tavannut, vaikka Suomessa olenkin asunut tosi monella eri paikkakunnalla. Tai onko kyse tästä ajasta jossa elämme ja sen arvoista? En tiedä enkä ymmärrä.

Jotenkin pelottavaa,että tällainen asenne ilmapiiri voi olla syöpynyt kokonaiselle paikkakunnalle. - Vaikka ei sekään ole kivaa, että isommilla paikkakunnila eri kaupunginosat eroavat ja erkanevat moni tavoin toisistaan... Huomaan olevani itse onnekas, kun itselläni hyvin erilaisia ihmisiä, joiden kanssa olen enemmän ja vähemmän läheisessä tekemisessä. Tällainen ihmisten moninaisuus on itselleni paljon arvokkaampaa kuin se, että tietoisesti pyrkisin aktiivisesti karsastamaan kaikki heidät, jotka ovat jollain tavoin erilaisia kuin se, mitä itse edustan ja olen. En kaipaa ympärille mitään hovia joka liehakosii ja suitsuttelisi sekä nyökytelisi jettä ylsitäsi omaa (muka) erinomaisuuttani ja hyvyyttäni. Monesti minusta tuntuu, että kaikkien isoimman melun saavat aikaan tyhjät tynnyrit kumistessaan onttoutaan.        

Vierailija
47/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persreikä ihmiset. Todellisen katastforin sattuessa nämä akateemiset tyhjäpäät kuolisivat ensimmäisten joukossa.

Mitähän tällä tarkoitat?

Vierailija
48/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet yliopisto-opiskelijat on tosi olevinaan. Esim. Yks farmaseuttiopiskelija on kans niin olevinaan.. 3v koulutus, lyhyempi ku amkissa. Ja lto:t on kans tosi olevinaan.

Olet onnistunut tunkemaan lyhyeen viestiin kolme kertaa ilmaisun "olla olevinaan" mutta et anna yhtään esimerkkiä siitä, mitä tämä käytännössä tarkoittaa ja miten tämä näkyy henkilön käytöksessä.

Vierailija
49/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kyse on siitä, että ihminen, jolla ei yliopistokoulutusta ole, tuntee olonsa jotenkin huonommaksi korkeasti koulutettujen seurassa. Sitten kun joku mainitsee jotain koulutuksesta tai yliopistosta, niin alemmin koulutettu ottaa sen heti brassailuna ja tuntee ulkopuolisuutta.

Minusta siis tuntuu, että tämä ongelma on ihan omien korvien välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi