Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yliopiston käyneet ovat niin ylpeitä?

Vierailija
21.07.2018 |

Ovatko omasta mielestään parempia kuin muut ihmiset?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän erään fysiikan opettajan joka esittää köyhien ystävää, ja suurta auttajaa, mutta on tosi-asiassa ahne ja rikas paskiainen

Vierailija
22/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

(:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedän erään fysiikan opettajan joka esittää köyhien ystävää, ja suurta auttajaa, mutta on tosi-asiassa ahne ja rikas paskiainen

Monet opettajat ovat tekopyhiä ja kaksinaamaisia. Jos lapsi on paremmista piireistä niin hän saa paljon anteeksi. Mutta jos lapsi on köyhästä perheestä niin sitten kyllä tapahtuu...

Vierailija
24/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet opettajat ovat tekopyhiä ja kaksinaamaisia. Jos lapsi on paremmista piireistä niin hän saa paljon anteeksi. Mutta jos lapsi on köyhästä perheestä niin sitten kyllä tapahtuu...

Tämä.

Vierailija
25/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

opiskelen opettajaksi, ja ainakin minä tunnen ylpeyttä siitä, että tiedän sen että minusta tulee rikas

saan hyväpalkkaisen vakiviran ja kunnolla rahaa

ns tavikset, matalapalkkaduunarit joutuvat tyytymään vähempään, mikä onkin heidän älynlahjoillaan väistämätöntä

Todennäköisesti opiskelet itsesi suoraan kortistoon. Vakivirkoja ei riitä. Kannattaa suuntautua eritysopettajan opintoihin, jos kantti kestää sitä reaalimaailmassa.

Vierailija
26/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

opiskelen opettajaksi, ja ainakin minä tunnen ylpeyttä siitä, että tiedän sen että minusta tulee rikas

saan hyväpalkkaisen vakiviran ja kunnolla rahaa

ns tavikset, matalapalkkaduunarit joutuvat tyytymään vähempään, mikä onkin heidän älynlahjoillaan väistämätöntä

Todennäköisesti opiskelet itsesi suoraan kortistoon. Vakivirkoja ei riitä. Kannattaa suuntautua eritysopettajan opintoihin, jos kantti kestää sitä reaalimaailmassa.

Eiköhän tuo ollut ihan sarkasmia... Kaikki tietää että opettajilla on huono työtilanne ja p*ska palkka

Vierailija
27/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös olemassa se toinen sakki: amiksen tai jotain muuta käyneet, jotka jostain syystä vaihtavat heti asennoitumista, jos heille selviää, että tyyppi on käynyt yliopiston. Tiedättehän: silloin on yhtäkkiä sellainen teoreetikko, joka ei hauskanpidosta ja tosielämästä tiedä mitään.

Ihan sama. Jos nämä sankarit luulevat, että yliopistosta valmistunut ei esimerkiksi voi erottaa jakoavainta ja kiintoavainta toisistaan, ja kokevat sen vuoksi itse suurta riemua, niin sallittakoon se heille.

Vierailija
28/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nykyään enää kerro ihmisille koulutustaustaani, koska amisten käytös minua kohtaan muuttuu välittömästi vähätteleväksi ja dissaavaksi. Ensin ollaan kivoja ja mukavia, mutta kun koulutus nousee esiin alkaa tyhmäksi ja osaamattomaksi haukkuminen ja ylimielinen käytös. Jos joku kertoo olevansa maisteri tai tiedän hänen työnkuvansa perusteella olevan koulutettu, voin kertoa myös oman koulutustaustani, muuten en enää kerro. Kateus tekee ihmiset ilkeiksi ja negatiivisiksi.

Vierailija
29/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattomien ja kehä111-n ulkopuolella asuvien sieluun tatuoitu kateus on ilmiö, jolle ulkopuoliset ei voi mitään.

Vierailija
30/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nykyään enää kerro ihmisille koulutustaustaani, koska amisten käytös minua kohtaan muuttuu välittömästi vähätteleväksi ja dissaavaksi. Ensin ollaan kivoja ja mukavia, mutta kun koulutus nousee esiin alkaa tyhmäksi ja osaamattomaksi haukkuminen ja ylimielinen käytös. Jos joku kertoo olevansa maisteri tai tiedän hänen työnkuvansa perusteella olevan koulutettu, voin kertoa myös oman koulutustaustani, muuten en enää kerro. Kateus tekee ihmiset ilkeiksi ja negatiivisiksi.

Tämä on totta. Puhutaan takanapäin tyyliin mikähän tuo on olevinaan yms. Vaikka olisi ihan tavallinen tyyppi, mutta koulutus on monille liikaa.

Vierailija
31/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä kerron väitelleeni kovista tieteistä ja olevani hommissa yksityisellä niin humanistit menee ihan hiiriks. En yleensä mainitse sitä juuri tosta syystä.

Vierailija
32/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö paikkakuntakohtaista? Asuinpaikkakunnallani koulutusta ei arvosteta. Ainoa mikä painaa, on RAHA ja ulkonäkö. Ja toisen asteen koulutus on täällä tuonut monelle rahaa, jolloin sitä myös näytetään ja käytetään. Ulospäin näyttää hyvin äveriäältä. Ja koska näyttää hyvin rikkaalta, ei tarvitse lapsiaan kasvattaa, koska nehän ovat luonnostaan fiksuja. Ne fiksut lapsoset sitten rikkovat muiden pihoilta kaiken, heittelevät mukana kulkevien karkkipussien sisällöt pihoille ja kukkapenkkeihin ja ovat yksin kotona aamu09- ilta22. 

Ja asenne muita kohtaan ei enää ylimielisempi voisi olla. Ikinä en ole näin juntteja naapureita tavannut, vaikka Suomessa olenkin asunut tosi monella eri paikkakunnalla. Tai onko kyse tästä ajasta jossa elämme ja sen arvoista? En tiedä enkä ymmärrä.

Vierailija
33/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttamattomien ja kehä111-n ulkopuolella asuvien sieluun tatuoitu kateus on ilmiö, jolle ulkopuoliset ei voi mitään.

Mä olen maisteri ja itse olen törmännyt tuohon kouluttamattomien kateuteen. Mutta tuota Kehä1 juttua en oikein ymmärrä. Mä olen muuttanut vapaaehtoisesti maaseudulle, koska täällä on töitä meidän perheelle ( työmatka molemmilla 1,5-2 km) ja me ollaan saatu kaunis ja tilava asunto vesistön rannalta kohtuu hintaan. Junalla olen tunnissa Helsingin keskustassa, jos niin haluan. Miksi olisin kateellinen?

Vierailija
34/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koulujen ja oppilaiden taso muutenkin laskenut ku linnan seinät viimeiset 100+ vuotta mitä touhuttu tätä idioottimaista demokratiaa ja tasa-arvo-harhauskoa

En tiedä onko koulujen taso vuosien tai vuosikymmenien saatossa erityisesti laskenut. Ja onko se nyt sitten erityisen idioottimaista demokratiaa ja harhauskoisuutta tasa-arvoon, kun entistä enemmän odotetaan tai vaaditaan ihmisten opiskelevan; ja kun yksistään Suomen yliopistolaitos laajeni huomattavasti 1960- ja 1970-luvuilla, jolloin perustettiin seitsemän uutta yliopistoa.

Toisaalta kääntpuolena on se, että jos aiemmin saattoi odottaa, että koulutus toisi automaattisesti vaikka vain mahdollisuuden saada parempaa palkkaa, niin tänään moni muodollsiesti vähemmän koulutettu tienaa vähintään saman kuin moni maisteri.

Tai moni alemman /ja ylemmän) korkeakoulu -tutkinnon suorittanut toimii tehtävissä, jossa ei pysty tai hyötyy vain hyvin vähän siitä potenntiaalisesta osaamisesta, jonka on opiskelullaan tullut hankkineeksi. Vaikka hankala tästä on (nuorta/ yksilöä) itseään syyttää, koska aika harvassa on ne alat joista voisi sanoa varmaksi, että nämä alat tarjoavat varman työllisyyden ja mahd myös hyvän palkan tulevaisuudessakin, tai vaikka vain kymmenenkin vuoden päästä.  

Vierailija
35/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maalaistollojen touhua, nousee päähän kun on eka suvussa koskaan.... toista se on vähän paremmissa puiireissä missä koko suku korkeakoulutettu 150v ennenkuin koko tukholman yliopistoa on ollut olemassakaan ja sukupuu vie muutenkin Charlemagnen aikoihin

Siinähän se vasta alemmuutta tunnetaankin, kun Mikko valitsikin autoalan lukion sijaan.

Vierailija
36/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ylpeä, koska tiedän kuinka paljon tutkinnon suorittaminen vaati. Minulla on myös AMK-tutkinto ja pakko sanoa, ettei amkkia ja kandia voi mitenkään verrata toisiinsa.

Vierailija
37/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän hittoa sä selität? Äkkisiltään laskettuna Kehä 1 sisällä on vain kaksi yliopistoa, jos ei jotain maksullisia ”Estonia Business Schooleja” lasketa, joten väitän että suurinosa akateemikoista tulee jostain muualta kuin Aallosta tai Helsingin yliopistosta. Sekä kun siellä Rovaniemellä ei ole kaikille juristeille töitä, niin mihinkäs nämä mukamas paremmat ihmiset muuttaa? No sinne kehä 1 sisälle...

Vierailija
38/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ylpeä, koska tiedän kuinka paljon tutkinnon suorittaminen vaati. Minulla on myös AMK-tutkinto ja pakko sanoa, ettei amkkia ja kandia voi mitenkään verrata toisiinsa.

Riippuu alasta kauppiksen kandia ja tradenomia voi verrata keskenään, eikä oposkelukaan ole sen vaikeempaa, mutta insinööriä ja tekniikan kandia ei.

Vierailija
39/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sillä ylpeydellä perääkin. Yliopistoon on vaikea päästä, ja on osalle ihmisistä täysin saavuttamattomissa.

Vierailija
40/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kyllä huomaa ystävistäni, jotka ovat yliopiston/korkeakoulun käyneitä, että olisivat sen kummemmin ylimielisiä tai ylpeitä, kuin ammattikoulun käyneet ystäväni.

Mitä sitä nyt ylpeilemään itsestäänselvyyksistä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä