Nainen, vastaa suoraan: haluaisitko, että miehesi pystyisi suojelemaan sinua fyysisesti tarpeen vaatiessa?
Niin. Jos vaikka toksisesti maskuliininen miesoletettu kävelee kadulla vastaan ja käy ahdistelemaan sinua/ sinuun käsiksi, niin haluatko että mukana oleva miehesi pystyisi rajoittamaan hyökkääjän toimintaa fyysisesti ja pelastamaan sinut tämän kynsistä? Vai riittääkö sinulle, että hän ei tee tilanteessa mitään, edes verbaalisesti?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Olis mielenkiintoista nähdä, että minkälaisia ihmisiä nämä suojelijaa ja puollustajaa kaipaavat naiset ovat. Itse en ole ikinä päässyt todistamaan, että joku alkaisi hakkaamaan toista ihmistä täysin ilman syytä tai mitään provokaatiota.
Kyllä niitä on, ensin otetaan alkoa ja sitten lähdetään etsimään tappelua tai uhria ihan huvin vuoksi. Joskus keksitään joku tekosyy tai tekemällä tehdään joku "riita" (Fightsport-lehdessä oli 10 sitten "Juhon" haastattelu, Juho harrasti juuri sellaista) tai sitten vaan huudellaan ja käydään päälle. Naisia kai harvoin hakataan, kouriminen tai raiskaaminen on yleisempää.
Todellakin haluan !
Kerran festareilla tuntematon mies ahdisteli kaveriani ja kun kaverini kieltäytyi hänen ehdotteluistaan mies haukkui kaveriani huoraksi! Kaverini pyysi silloista poikaystäväänsä puolustamaan häntä, ja käskemällä pyytää anteeksi. No hänen poikaystävänsä oli niin nynny ettei uskaltanut joten hän vain alkoi kaveeraamaan sen idiootin kanssa, kännihalailemaan ja tarjoamalla kaljan !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja tuollaiset miehet kiihottaa ketkä osaa taistella!
Eli iso ja jykevä kiivasluontoinen pahis-amis kiihottaa naista enemmän kuin älykäs ja ihmisrakas akateemikko. Silti nainen on tasavertainen eikä tarvitse miesten apuja!
Käytännössä siis mitä parempi tappelija, sitä parempi mies.
Miksei tarvittaessa taisteleva mies voisi olla akateemikko tai ihmisrakas?
Tuttavanainen sai turpaansa, kun ei ollut tarjota tulta jollekin randomille miehelle. Olisihan siinä kiva, jos olisi oma mies vähän rajoittamassa.
Tottakai haluan. Tietysti haluan suojella myös itse kumppaniani.
Nää uhoojamiesoletetut ovat itse ekana hakkaamassa naisia. Ei jatkoon, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja tuollaiset miehet kiihottaa ketkä osaa taistella!
Eli iso ja jykevä kiivasluontoinen pahis-amis kiihottaa naista enemmän kuin älykäs ja ihmisrakas akateemikko. Silti nainen on tasavertainen eikä tarvitse miesten apuja!
Käytännössä siis mitä parempi tappelija, sitä parempi mies.
Ota juntti selvää mitä se akateemikko tarkoittaa ennenkuin käytät sitä sanaa. Sivistymättömyytesi paljastui jo.Vain tietynlaiset naiset kiihottuvat päätä aukovasta uhoavasta ukkelista. Valtaosa naisista on niistä ihan toista mieltä. Mutta voithan sä pitäytyä tuossa luulossa jos se sua helpottaa - totuus se ei kuitenkaan ole.Tappelijat ovat turn-off.
Mieheni ei tarvitse suojella minua miltään, sillä olen poliisi ja muiden suojelu on virkavelvollisuus. Olenkin pari kertaa vapailla joutunut puuttumaan pahoinpitelyyn. Mieheni on seisonut kiltisti vieressä. :)
Ja luotan enemmän omiin kykyihini suojelua vaativissa tilanteissa kuin it-yrittäjämieheni.
Puolustavatko kaveripojat muuten toisiaan? Olisko tarvetta vai tuleeko sen verran myötäiltyä reiskoja, ettei tilannetta synny?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei tarvitse suojella minua miltään, sillä olen poliisi ja muiden suojelu on virkavelvollisuus. Olenkin pari kertaa vapailla joutunut puuttumaan pahoinpitelyyn. Mieheni on seisonut kiltisti vieressä. :)
Ja luotan enemmän omiin kykyihini suojelua vaativissa tilanteissa kuin it-yrittäjämieheni.
Naispoliisi,hehe
Vierailija kirjoitti:
Todellakin haluan !
Kerran festareilla tuntematon mies ahdisteli kaveriani ja kun kaverini kieltäytyi hänen ehdotteluistaan mies haukkui kaveriani huoraksi! Kaverini pyysi silloista poikaystäväänsä puolustamaan häntä, ja käskemällä pyytää anteeksi. No hänen poikaystävänsä oli niin nynny ettei uskaltanut joten hän vain alkoi kaveeraamaan sen idiootin kanssa, kännihalailemaan ja tarjoamalla kaljan !!!
Yllättävän moni mies on tällainen nynny. Tällekin palstalle kirjoittavista ainakin 90 prosenttia. Siksi aihe heitä ärsyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Puolustavatko kaveripojat muuten toisiaan? Olisko tarvetta vai tuleeko sen verran myötäiltyä reiskoja, ettei tilannetta synny?
Riippuu kavereista ja yhteiskuntaluokkataustasta. Työväenluokkaiset yleensä ovat valmiimpia tappelemaan kaverinsa puolesta, mutta joku ylemmästä keskiluokasta tuleva lukiopoika todennäköisesti jäätyy ja katsoo pelosta kankeana, miten kaveria piestään. Poikkeuksia on, mutta empiiristen havaintojen mukaan se menee näin.
Vierailija kirjoitti:
No hänen poikaystävänsä oli niin nynny ettei uskaltanut joten hän vain alkoi kaveeraamaan sen idiootin kanssa, kännihalailemaan ja tarjoamalla kaljan !!!
Hyvä tyyppiesimerkki sellaisesta "asiat puhumalla selvittävästä" selkärangattomasta hyypiöstä, joka on valmis vaikka myymään mummonsa kunhan vaan ei joudu olemaan poikkiteloin häirikön tiellä koska pelottaa aivan liikaa. Mielistelee ja kaveeraa ja nöyrtyy täysin. Jonkinlainen tukholma-syndrooman oireyhtymä tämä varmaan on.
Jospa sai uuden poikkiksen, sehän on kumminkin tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hänen poikaystävänsä oli niin nynny ettei uskaltanut joten hän vain alkoi kaveeraamaan sen idiootin kanssa, kännihalailemaan ja tarjoamalla kaljan !!!
Hyvä tyyppiesimerkki sellaisesta "asiat puhumalla selvittävästä" selkärangattomasta hyypiöstä, joka on valmis vaikka myymään mummonsa kunhan vaan ei joudu olemaan poikkiteloin häirikön tiellä koska pelottaa aivan liikaa. Mielistelee ja kaveeraa ja nöyrtyy täysin. Jonkinlainen tukholma-syndrooman oireyhtymä tämä varmaan on.
Eihän "nynnyydessä" ole sinänsä mitään vikaa, tai no ehkä se, että heihin ei voi luottaa tosipaikassa. Mutta olemme erilaisia: osa pelkää enemmän, osa vähemmän ja osa ei ollenkaan. Ne, joita tilanteet pelottaa voisivat kertoa siitä puolisoilleen jo etukäteen: "en ole mikään tappelija ja pelkään, että petyt jos odotat että minä puolustan sinua, koska en pysty pelkoni vuoksi". Yllättävän moni nainen sanoo että ei se mitään. Sen sijaan ne uhoajat, jotka yrittävät kaunistella tilanteita vaikka olisivat juuri jääneet housut kintussa kiinni, ovat säälittäviä. Kyllä aikuisen miehen pitää oppia tuntemaan omat heikkoutensa ja vahvuutensa ja pelattava niillä. Sellaista se on.
No oma mies, tai kuka tahansa kenen kanssa olen liikkeellä.. tai täysin ulkopuolinen ihminen joka näkee tilanteen. Eikö tuo nyt ole itsestäänselvyys? Jos näkee jonkun ahdistelevan tai pahoinpitelevän toista siihen täytyy puuttua ja auttaa uhria niillä keinoin jotka ovat itsellä realistisesti käytettävissä. Vastustajasta ja tilanteesta riippuen se voi tarkoittaa fyysisesti väliin menemistä, sanallista puuttumista, poliisin kutsumista tai vaikkapa turvan tarjoamista omassa kodissa tai autossa toisen ollessa uhkaavassa tilanteessa.
Kaikki varmasti haluavat, mutta jokainen ei siihen pysty.