Nainen, vastaa suoraan: haluaisitko, että miehesi pystyisi suojelemaan sinua fyysisesti tarpeen vaatiessa?
Niin. Jos vaikka toksisesti maskuliininen miesoletettu kävelee kadulla vastaan ja käy ahdistelemaan sinua/ sinuun käsiksi, niin haluatko että mukana oleva miehesi pystyisi rajoittamaan hyökkääjän toimintaa fyysisesti ja pelastamaan sinut tämän kynsistä? Vai riittääkö sinulle, että hän ei tee tilanteessa mitään, edes verbaalisesti?
Kommentit (119)
Hahhaa, tämän aloittaja on se, joka tuossa juuri valitteli kun nuoret naiset kasvavat nykyisin niin hirveän pitkiksi.
Trollipoju.
95 prosenttia näistä tilanteista on vältettävissä, kun omaa vähän "katuviisautta". Eli sellaista "taktiikkaa", jolla uhat eivät kohtaa tuolla ulkona liikkuessa. Vältellään niitä humalaisia nuoriso/miesporukoita, pysytään liikkeessä kun ollaan juna-asemilla, ei provosoiduta kun provosoidaan, katsellaan kulkureitit muualta kuin niistä öisistä puistoista, tarkkaillaan vähän vastaantulijan olemusta jne. Sitten on se 5 prosenttia, mikä on huonoa tuuria. Siinä voi tulla vastaan mitä tahansa.
No en todellakaan. Ei vaikuta miehen valintaan, pystyykö suojelemaan vai ei. Pidän leppoisista miehistä, joilla on aivot. Jos joku ahdistelisi, toivoisin ensisijaisesti, että mies ymmärtää soittaa poliisit paikalle. Ja jos poliisi ei pääse heti, nostaa helvetinmoisen metakan, että ahdistelija luikkii karkuun. Muutenkin inhoan pullistelijoita ja riidan haastajia yli kaiken. Exäni oli sellainen uhoaja, että inhotti liikkua sen kanssa missään. ”Katsoiko tuo jätkä sua sillä tavalla?” Minä vastasin: ”Ei katsonut, älä nyt jumalauta mene haastamaan riitaa!” Kerran joku tönäisi minut humalassa kumoon yökerhon portaissa. Tämä exäni oli salamana sen rinnuksissa kiinni.
Tietysti haluan, että minua suojellaan tarpeen mukaan. Niin kuulemma haluaa miehenikin, että minä suojelen häntä.
Kyllä todellakin odotan että mieheni tai joku muu seurassani oleva/olevat miehet puolustavat minua. Mitä minä pieni naisihminen muka voisin tehdä? Onhan noita epärealisteja, jotka kuvittelevat olevansa jotain kunfu mestareita ja muka pärjäävänsä miehelle tappelussa. Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En sillä tavalla että lähtisi turhaan tappelemaan, mutta oikeasti tarpeen vaatiessa puolustaisi. Olen itse hento ja pieni sinkkunainen, elämäni mieleen painuvimpia tapahtumia oli kun juopunut mies seurasi minua pitkin katuja ja yritti väkisin änkeä autooni sisälle. Tuntematon herrasmies tuli paikalle eikä hänen tarvinnut tehdä muuta kuin asettua minun ja tenttunenän väliin tuima ilme naamalla ja käskeä juoppoa jättämään minut rauhaan. Ahdistelija nöyrtyi heti ja häipyi. En tajua mikä alkukantainen ihastus vieläkin väräjää rinnassa kun mietin tuota tuntematonta pelastajaa.
En edes ollut paikalla ja ihastuin vain lukemalla tämän <3 Suojelevaiset, ritarilliset miehet ovat niitä joihin rakastutaan vaikka olisivat rumia.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Ei vaikuta miehen valintaan, pystyykö suojelemaan vai ei. Pidän leppoisista miehistä, joilla on aivot. Jos joku ahdistelisi, toivoisin ensisijaisesti, että mies ymmärtää soittaa poliisit paikalle. Ja jos poliisi ei pääse heti, nostaa helvetinmoisen metakan, että ahdistelija luikkii karkuun. Muutenkin inhoan pullistelijoita ja riidan haastajia yli kaiken. Exäni oli sellainen uhoaja, että inhotti liikkua sen kanssa missään. ”Katsoiko tuo jätkä sua sillä tavalla?” Minä vastasin: ”Ei katsonut, älä nyt jumalauta mene haastamaan riitaa!” Kerran joku tönäisi minut humalassa kumoon yökerhon portaissa. Tämä exäni oli salamana sen rinnuksissa kiinni.
Ei mies saa mikään riidanhaastaja tai pullistelija olla tietenkään.
Miehen pitää sun mielestä siis soittaa poliisille tilanteessa, jossa sua jo hakataan. Just.
Eli tällaisilla pienemmillä ja hentoisemmilla miehillä ei ole mitään mahiksia, jos naisten mielestä pitäisi pystyä laittamaan ahdistelijat nippuun tostavaan. Aivan kuten olen ajatellutkin. Mihin tahansa menenkin, niin kaikki muut miehet on aina isompia kuin minä ja saisin varmasti kaikilta turpaani. Seuraavaksi kai kehoitatte että pitäisi käydä salilla ja kaikenmaailman nyrkkeily/judokursseilla vain että pystyisi mahdollisesti joskus puolustamaan naistaan vaikka sinkkuna ei ole koskaan ollut väkivallan vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Eli tällaisilla pienemmillä ja hentoisemmilla miehillä ei ole mitään mahiksia, jos naisten mielestä pitäisi pystyä laittamaan ahdistelijat nippuun tostavaan. Aivan kuten olen ajatellutkin. Mihin tahansa menenkin, niin kaikki muut miehet on aina isompia kuin minä ja saisin varmasti kaikilta turpaani. Seuraavaksi kai kehoitatte että pitäisi käydä salilla ja kaikenmaailman nyrkkeily/judokursseilla vain että pystyisi mahdollisesti joskus puolustamaan naistaan vaikka sinkkuna ei ole koskaan ollut väkivallan vaaraa.
Ei kannata mennä naisseurassa baariin . siellä vain miehet tulee kateellisiksi. Toki ymmärrän , että nainen odottaa puolustusta, mutta yleensä sen miehen tarkoitus joka lääppii käsi kädessä kulkevaa naista on hakata tämän mies jolloin naisen "häivy" komento on tehokkaampi kuin miehen häivy komento.
Ymmärrän mitä ap ajaa takaa, mutta siis monet naisethan joutuu nuoresta tytöstä asti ahdistelun kohteeksi. Tuntuu vaan vähän kornilta, että sitten yhtäkkiä sankariviitta hulmuten mies valkean ratsun selässä tulee rökittämään ahdistelijat.
Kerran sattui poikkeuksellisen ikävä välikohtaus töissä, kun eräs aineissa oleva ukko ei jättänyt minua rauhaan ja muuttui agressiiviseksi. Yksikään miesasiakas ei tehnyt mitään. Vasta eräs naisasiakas meni hälyttämään vartijan paikalle, joka heitti ahdistelijan ulos.
Pikkutuhmia ehdotteluja kyllä saan jatkuvalla syötöllä, mutta kertaakaan ei ole miespuolinen henkilö minua ikävässä tilanteessa auttanut. Olisihan se ihan kivaa jos voisi ajatella, että mieheni puolustaisi minua, mutta se ei tunnu realistiselta. (Tämä ei ole vihapuhe vaan oma kokemukseni aiheeseen liittyen.)
N22
Uskokaa nyt miehet,suurinosa naisista ei halua että puolustatte heitä,joudutte itse vain ongelmiin ja maksumiehiksi siinä,joten jatkakaa vain matkaa
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jos vaikka toksisesti maskuliininen miesoletettu kävelee kadulla vastaan ja käy ahdistelemaan sinua/ sinuun käsiksi, niin haluatko että mukana oleva miehesi pystyisi rajoittamaan hyökkääjän toimintaa fyysisesti ja pelastamaan sinut tämän kynsistä? Vai riittääkö sinulle, että hän ei tee tilanteessa mitään, edes verbaalisesti?
Kuule salimarkku, osaan puolustaa itseäni joten en oleta kenenkään miesoletetun tulevan turvakseni. Kiva kuitenkin olisi jos mukana oleva seuralaiseni ei täysin sellaisessa tilanteessa hyytyisi.
Lopeta tämän jauhaminen,sillä lihakset eivät edelleenkään korvaa puuttuvaa älyä puolustautuminen on tekniikkalaji, vaikka sinä toisin luulet. Salimarkut eivät ole niin nopeita ja ketteriä kuin esimerkiksi taistelulajien harrastajat eivätkä lihaksillaan pullistelevat osaa lukea vastustajien aikeita kovinkaan hyvin.
Mene nurkkaan häpeämään, trolli.
Vierailija kirjoitti:
Niin sä kuulut siis siihen miesjoukkoon joka menee pöydän alle vapisemaan ja odottamaan että tilanne on ohi. Ahdistelijat saa nippuun parilla liikkeellä kun tekniikka on hallussa eikä siihen tarvita edes voimaa. Sen sijaan että mietit ja kuvittelet mitä naiset ehkä kuvittelevat, mieti mitä itse tarvitset puolustautuaksesi öisella kadulla. Naisten suosiosta kilpailu voimalla uhoamalla on junttia ja sulla on täysin väärät kuvitelmat asioista. Olet ajatellut väärin ja tuo alemmuudentunteesi ei lisää viehätysvoimaasi mitenkään. Jatka vaan mielesi ruokkimista epätiedolla niin taatusti saat pysyäkin sinkkuna. Miten ihmeessä sä saat väännettyä kaiken tuon vain siihen että saisit naisen? Haloo, salit ja judot käydään ihan oman itsen takia. Tsiisus mua myötähävettää sun vinkuminen. Sun ajatusmaailmas on jo lähtökohtaisesti niin päin peetä ettei tosikaan. Olet kuin pikkumuksu" jos en saa tota niin en tee tota."
Grow up, dude.
Niin, suurimmissa osissa väkivaltatapauksia, jotka kohdistuvat naiseen, lyöjänä toimii oma Mies tai poikaystävä. Eikös tällöin olisi kaikista turvallisinta valita se suunnilleen saman kokoinen painikaveri?
Voishan se edes vetää housunsa kinttuihin todeten, että olis täällä parempaakin tarjolla, namuli.
No tottakai haluaisin että puolustaisi, ja puolustaakin. Oma mies on aika raamikas, niin hänelle harvemmin tullaan soittamaan suuta, vaikka hän todellisuudessa onkin aivan nallekarhu tyyppinä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sä kuulut siis siihen miesjoukkoon joka menee pöydän alle vapisemaan ja odottamaan että tilanne on ohi. Ahdistelijat saa nippuun parilla liikkeellä kun tekniikka on hallussa eikä siihen tarvita edes voimaa. Sen sijaan että mietit ja kuvittelet mitä naiset ehkä kuvittelevat, mieti mitä itse tarvitset puolustautuaksesi öisella kadulla. Naisten suosiosta kilpailu voimalla uhoamalla on junttia ja sulla on täysin väärät kuvitelmat asioista. Olet ajatellut väärin ja tuo alemmuudentunteesi ei lisää viehätysvoimaasi mitenkään. Jatka vaan mielesi ruokkimista epätiedolla niin taatusti saat pysyäkin sinkkuna. Miten ihmeessä sä saat väännettyä kaiken tuon vain siihen että saisit naisen? Haloo, salit ja judot käydään ihan oman itsen takia. Tsiisus mua myötähävettää sun vinkuminen. Sun ajatusmaailmas on jo lähtökohtaisesti niin päin peetä ettei tosikaan. Olet kuin pikkumuksu" jos en saa tota niin en tee tota."
Grow up, dude.
Ja mikä se sun tekniikka sitten on, naisille tuttu munille potkiminen?
En edes mieti tuollaisia miesvalinnoissa. En tarvitse henkivartijaa. Jos olen lähes 50 vuotta selvinnyt ilman kummempia hyökkäyksiä kadulla niin enköhän selviä jatkossakin. Ja jos joku kaikesta huolimatta hyökkää niin voihan se tapahtua oli mies mukana tai ei. Ja voihan olla että jollekin hyökkääjälle mies pärjäisi, toiselle ei. Väkivaltaisuuteen taipuvaista tai väkivallalla uhkaavaa miestä en missään tapauksessa halua.
Mitenköhän oikeasti pääsisin sellaiseen kuntoon, että voisin ketään puolustaa? Mitat 164cm/60kg.
Olen kerran joutunut tällaiseen tilanteeseen, mutta siinä mua auttoi lähinnä hyvä tuuri. Pärjäsin siinä ihan hyvin, kun se tyyppi oli niin kännissä ja varmaankin aliarvioi mut aika pahasti. Paikalla ollut naisväki ei nähnyt tilannetta, koska sain johdateltua tyypin muualle. Sitten se suuttui ja kävi kimppuun. Sanoi tappavansa mut. Harrastin joskus judoa, mutta se tyyppi oli mua niin paljon isompi, etten uskonut siitä olevan mitään hyötyä. Oli siitä ehkä kuitenkin. En edes usko, että siihen juuri sattui, kun en halunnut varsinaisesti satuttaa sitä. Se oli aika hidas.
En edes tuntenut niitä naisia. Suunnitelma oli lähinnä antaa sen kuspään sitten vaikka piestä mut, kunhan kellekään muulle ei kävisi mitään.
Näin sen myöhemmin päiväsaikaan. Vaikutti aika aralta.
Yleensä koitan vain ennakoida tilanteita ja olen aina muuten selvinnyt pääasiassa puhumalla. Tuosta kuitenkin jäi takaraivoon semmoinen tunne, että koska vain saattaa sattua jotain.
Ihana mies! Se pelastaja siis :)