Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet käyttää minä-muotoa vaikka on varattu?

Vierailija
20.07.2018 |

Siis kertoessaan asioita sanoo minä muutan, minulla on sitä tai tätä yms. vaikka siis muutaisi yhdessä avopuolison kanssa tai olisi jotain yhteistä esim. kotona avopuolison kanssa. Ymmärtäisin jotenkin suhteen alkuvaiheessa jos ei vaikka asuttaisi yhdessä, mutta jos ollaan avoliitossa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen muutu suhteessa minästä meksi.Kyllä se ihminen on edelleen kokonainen ja oma itsensä, ei se automaagisesti muuttu miksikään puolikaaksi.

Vierailija
2/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen muutu suhteessa minästä meksi.Kyllä se ihminen on edelleen kokonainen ja oma itsensä, ei se automaagisesti muuttu miksikään puolikaaksi.

Kyllä minä sen tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei uskota sua, ap.

t. me

Vierailija
4/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kerran yks miehen työkaveri kylään. Tervehdin tyyppiä, mutta siirryin sitten omiin oloihini, kun ei ollut mitään juteltavaa ja mies viihdytti vierasta sen hetken, kun meillä oli. Kuuntelin toiseen huoneeseen sitä selostusta: "Joo, minä halusin tällaisen talon, ja tää väri on musta hyvä ja sitten valitsin tän keittiön ja nää tasot, ja sit nää laatat valitsin ja valot saunaan, ja sit tän parketin otin kun....." jne. jne. Yhtään kertaa ei käyttänyt "me" -muotoa, vaikka kaikki taloon liittyvät valinnat oli tehty yhdessä. Kun sitten sanoin miehelle tästä jälkeenpäin, hän syytti minua, koska olin vetäytynyt omiin oloihini enkä seurustellut vieraan kanssa. Ei sattumoisin ollut ainoa meillä vieraillut, jolle mies kertoili minä-juttujaan.

Vierailija
5/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ärsyttää toi myös! Ollaan kuitenkin naimisissa ja yhdessä oltu jo 10 vuotta, mutta silti mies puhuu kavereilleen puhelimessa mitä MINÄ olen tehnyt vaikka ollaan oltu yhdessä liikkeellä. Joskus myös kuullut miten ottaa kunnian jostain mun keksimistä ja toteuttamista jutuista joihin hän ei ole pistänyt tikkuakaan ristiin, niissä kohtaa ainoastaan tulee se "me".

Vierailija
6/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5 "olen sairaalloisen omistushaluinen puolisostani"-provo

Vierailija
7/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi ei vahingossakaan mainita tyttöystävästä koskaan. Yhteisestä asunnosta puhutaan "minun kämpästä". Jos on tyttösytävän kanssa käynyt jossain niin sanotaan että minä kävin... Helvetin ärsyttävää. Yksi mies ehkä alkoi puhua tyttöystävästään sen jälkeen kun itse ensin vihjailin olevani suhteessa, vaikka olin sinkku. Silloinkin vain yhden kerran sanoi, että me käytiin keikalla. Niin ketkä me?

Vierailija
8/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kertoo miesystävistään ja avopuolisoistaan ihan luonnostaan. Mielestäni se on normaali tapa.

Vierailija
9/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he silti muuttavat puolison kanssa yhdessä jos ovat muuttamassa, jolloin muoto on he ja "me". Silloin kun puolison kanssa tehdään yhdessä asioita niin muoto on me, koska tekijöitä on 2. Miehet tahallaan kusettavat puhumalla vain itsestään, jolloin syntyy vaikutelma, ettei puolisoa edes ole olemassa.

Vierailija
10/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tuollaisiin, mutta tuo on vähän pelottavaa. Vähän niin kuin se toinen osapuoli ei olisi myös tasavertainen ihminen, joka niihin asioihin osallistuu.

Jos vaikka muuttaa koiran kanssa, voi sanoa "minä muutan", mutta on outoa sanoa noin, kun muuttaa toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
11/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ihan naisenakin puhun minä-muodossa, jos kerron asiaa sellaiselle ihmisille (esim. työkaverille), joka ei ole nähnyt puolisoani.

Vierailija
12/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ihan naisenakin puhun minä-muodossa, jos kerron asiaa sellaiselle ihmisille (esim. työkaverille), joka ei ole nähnyt puolisoani.

Teetkö esim. yli vuoden ajan niin?

Vierailija
13/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt tuollaisiin, mutta tuo on vähän pelottavaa. Vähän niin kuin se toinen osapuoli ei olisi myös tasavertainen ihminen, joka niihin asioihin osallistuu.

Jos vaikka muuttaa koiran kanssa, voi sanoa "minä muutan", mutta on outoa sanoa noin, kun muuttaa toisen ihmisen kanssa.

Pelottavalla tarkoitan sitä, että mies mahdollisesti suhtautuu puolisoonsa niin kuin esineeseen, joka on vain hänen omaisuuttaan/jatkettaan.

Vierailija
14/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, teen. Meillä on lapsiakin jo.

Vierailija
15/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni kyllä puhuu yleensä me-muodossa tekemistämme ym. Sen sijaan hänellä on ärsyttävä tyyli puhua me-muodossa omista hölmöilyistään. Esim. on luullut tai tehnyt jotakin hölmöä, minkä minä olen hänelle oikaisut. Sitten kertoo tutuille, että olipas hassua, kun me luulimme ...

Vierailija
16/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tuo ärsyttää monissa naisissa, kun ollaan aina niin "me". Ikäänkuin naisen oma identiteetti häviäisi kokonaan heti kun saa parisuhteen.

Vierailija
17/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatko lapsetkin? Oletko huomionhakuinen?

Vierailija
18/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut provo, kumma kun aina syytellään provoksi. Minusta vaan olisi normaalia puhua me-muodossa, siksi kysyn. Ei tässä mitään mustasukkaisuutta ole, kiinnitin vaan erään työkaverin tyyliin puhua noin. Ehkä hän ei halua avata elämäänsä sen enempää kaikille, vain joillekin läheisemmille puhuu sitten puolisostaan.

Ei tästä mitään numeroa kannata tehdä, kunhan kysyin että ymmärtäisin paremmin muiden toimintaa.

Vierailija
19/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatko lapsetkin? Oletko huomionhakuinen?

Jestas. En ole huomionhakuinen. Kaikki tietävät lapseni ja mieheni olevan olemassa, en siis salaa heitä. Musta vaan olisi hassua puhua me-muodossa, jos toinen keskustelija ei tunne puolisoa. En tosin pidä sitä hassuna muiden puhumana. Jos nyt puhuttaisi muutosta niin sanoisin varmaan silloin "me muutetaan", mutta jos puhutaan meidän telkkarista niin sanoisin "mulla on sellainen telkkari, joka..."

Vierailija
20/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on elämäni aikana ollut kaksi hyvää ystävää, joilla on välillä ollut taipumusta tuohon "minä tein"-ilmaisuun, vaikka todellisuudessa olimme yhdessä tehneet. Lapsuudesta asti päälle kolmekymppiseksi tuota käytöstä on molemmilta ilmaantunut ehkä joitakin kymmeniä kertoja. Omituinen tapa muuten todella hyviltä ja lojaaleilta ystäviltä. Toinen on jo haudassa. RIP.