Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö yli 55 vuotiaita voisi jo armahtaa aktiivimallilta?

Vierailija
20.07.2018 |

Tunnen monia ihmisiä, jotka ovat miltei 60-vuotiaita, tehneet työtä jo 40 vuotta, mutta silti joutuneet aktiivimallin kuritukseen.

Ihmettelen syvästi, miksei näitä ikäihmisiä jo jätetä rauhaan, ovat maksaneet veroja jo ihan tarpeeksi tähän maahan.

Mielestäni tärkeintä olisi tukea nuorten ihmisten työllisyyttä ja psyykkistä hyvinvointia kaikin tavoin, sillä heissä on tulevaisuus, ei vanhoissa niinkään.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aktiivimalli ahdistaa niin siitä pääsee kyllä helposti eroon.

Vierailija
2/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää työministeri Lindströmille tästä postia:

jari.lindstrom@eduskunta.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsee eroon? 

Vierailija
4/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava pääministeripuolue SDP kumoaa nykyisen aktiivimallin, eli äänestämällä voit vaikuttaa.

Vierailija
5/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun tähän kohderyhmään. Olen 56 v. nainen, yt-neuvotteluissa irtisanottu. Työuraa takana 37 vuotta. Lähettänyt 168 työhakemusta, päässyt 4 kertaa haastatteluun. Miksi meitä "vanhoja" roikutetaan te-keskuksen listoilla? Kun kukaan ei palkkaa 56-vuotiasta, ilman suhteita olevaa eukkoa? Kohdentaisivat voimavarat nuoriin ja päästäisivät meidät vanhat eläkkeelle kuormittamasta tilastoja. Nuorille töitä.

Vierailija
6/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen avustaja paina delete-nappulaa noiden viestien kohdalla.

Vierailija
7/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. 

Vierailija
8/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 Vuotias on hankala ikä vaihe. - Kyllä vuosia korjaan vuosikymmeniä moni armeijan palveulksessa ollut on päässyt eläkkeelle 55 vuotiaana. Kun taas nykyisin -yleisemmin- kun yhä useampi on entistä paremmassa kunnossa 55 vuotiaana, niin tuntuisi hieman hullulta, jos kaikki 55 vuotiaat vapautettaisiin aktiivimallista. Potenttiaalisia työvuosia kun olisi jäljellä ainakin noin 10 vuotta. Mutta toki varmasti riippuu siitä, mikä on kunto ja osaaminen...   

Vierailija
9/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tosiaan armahtaa, jos tulee vaikka 35 vuotta kunnon työhistoriaa täyteen. Elämäntapatyöttömille ei kuitenkaan ole tarvetta tarjota mitään automaattia.

Vierailija
10/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on Lindströmin ja kumppaneiden tapa saada leikattua näiden ihmisten työttömyyskorvauksia. Tietävät ja ovat aina tienneet, että yli viisikymppiset ei vaan saa töitä ja taas napsahti valtion kassaan hyvät rahat. Kuulun itse kohderyhmään ja mulla leikkuri vei 60 e/kk. Työkkärin kursseille en mahtunut/päässyt. Virkailija vaan totesi, että näin tämä valitettavasti on. No mitä tässä sitten voi tehdä.

Vierailija
11/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsee eroon? 

Kieltäytyy vastaanottamasta tukia.

Vierailija
12/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun tähän kohderyhmään. Olen 56 v. nainen, yt-neuvotteluissa irtisanottu. Työuraa takana 37 vuotta. Lähettänyt 168 työhakemusta, päässyt 4 kertaa haastatteluun. Miksi meitä "vanhoja" roikutetaan te-keskuksen listoilla? Kun kukaan ei palkkaa 56-vuotiasta, ilman suhteita olevaa eukkoa? Kohdentaisivat voimavarat nuoriin ja päästäisivät meidät vanhat eläkkeelle kuormittamasta tilastoja. Nuorille töitä.

Riippuu ammatista työllistytkö, ei iästä. Et ole vanha.

Joissain ammateissa iästä ja vankasta kokemuksesta jota nuorilla ei voi olla on pelkästään hyötyä.

Vierailija
13/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen avustaja paina delete-nappulaa noiden viestien kohdalla.

Eihän se voi henkilökohtaisia s-postiviestejä tuhota, avustajalla on oma s-posti.

Lähettäkää näitä viestejä muillekin kuin työministerille ja PALJON, niin eiköhän se viimein tule noteeratuksi jotenkin ja voi alkaa tapahtumaankin jotain.

Vierailija
14/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällähän 55vuotiaat naiset pääsevät eläkkeelle muutenkin virallisesti. Kaikenlaista kremppaa alkaa tulla yli 50täyttäneille - eli täysin turhaa roikottaa ihmisiä, joilla on PAREMPAAKIN tekemistä, kuin olla näennäisesti jossain työnhakujonoss,a jonne ei ikänsä ja voimiensa mukaan enää kelpaa.

Eli kaikki yli 50+vuotiaat pois malleista ja jos haluavat, niin eläkkeelle -  jos on esim paljon pitkäaikaissairauksia ym - jotenkin tuntuu että ei edes haluta tutkia ihmisten vointia ja todellista jaksamista - vaan kekataan kaikenmaailan työkokeiluja ja kuntoutustöitä plapla. NUORIIN se kohdentaminen, jotka jäävät vomissaan jo TAHALLAAN NUORUUSELÄKKEILLE; heti peruskoulun jlk koska ei vaan nappaa. 

Yli 50v eet ovat käyneet monet koulut ja olleet duuunissa tai jos eivät ole, ovat aidosti olleet sairaistuneita - mutta eivät ole osanneet hakea (taievät saaneet vapautusta työmarkkinoista, koska säästöt) - mutta nuorempi sukupolvi on aidosti keplottelevaa ja hankkivat eläkkeet ilman aitoja sairauksia, vain laiskottelumielessä.

ELI nuoriin kaikki khdennus ja yli 50 vuotiaat rauhaan. 

AMEN.

Vierailija
15/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pihvi jaksa lukea sähkäreitä, koska sen pitää kommentoida jalkkista ja muuta urheilua twitterissään minuutin välein.. sellainen vesseli se.

Vierailija
16/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kannatanut lukea ballerinaksi tai tanssia lentäjäksi, sillä he pääsevät jo  nelikymppisenä eläkkeelle..

Vierailija
17/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Olen itse 60v ja 40v jälkeen yt iski. Viimeisessä paikassa olin 35v ja aivan hyvin ammattitaidon ym puolesta voin tehdä oman alan töitä mutta eihän niitä saa. Toistaiseksi olen saanut olla rauhassa ja minulle ei ole ongelma hakea 4 työpaikkaa/kk vai montako se oli. Pelkään vain että aletaan nöyryyttämään jollain ilmaisorjatöillä. Minusta se on loukkaavaa. En tarvitse myöskään sosiaalista toimintaa, minulla on oma elämä. Palkallisiin töihin menen kyllä ja voin tehdä muutakin kuin oman alan töitä. En edes käsitä mitä nämä kaikki työkokeilut ja harjoittelut edes hyödyttävät. Ehkä niistä on hyötyä jollekin jolla on vähäinen työkokemus mutta yden työuran tehneelle en usko niistä olevan hyötyä.

Vierailija
18/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten näille 40 vuotta työelämässä olleille, tarjotaan/pakoitetaan karenssin uhalla, työkokeilua, 9€/orjatöitä. Tämä ei voi olla totta. Suomen piti olla hyvinvointivaltio. ???

Vierailija
19/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle vasta 65 v.

Vierailija
20/38 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille myös runsaasti postia asian tiimoilta:

juha.sipila@eduskunta.fi

timo.soini@eduskunta.fi

petteri.orpo@eduskunta.fi

Myös kansanedustajille kannattaa sitä postia lähettää samaan osoitteeseen.