Olen työtön ja olen viettänyt koko viikon marjametsässä
Maanantaiaamuna lähdin ja asuin koko viikon maastossa. Nukuin teltassa ja valmistin ruokani Trangia-kopiossa. Kaikki meni oikein hyvin, tosin täytyy tunnustaa että tämä päivä oli vähän työläs kun satoi vettä.
Keräsin helposti joka päivä ne 3-5 ämpärillistä mustikoita. Se tarkoittaa sitä että sain koko viikon aikana vähintään 400 euroa puhtaana käteen! Tietysti marjojen kuljetus ostajalle oli luku sinällään. Onneksi puoliso tuli joka päivä bussilla sopivalle pysäkille ja kerran leirilleni noutamaan saavin.
Tällähän saa paremmin rahaa kun jotkut omasta päivätyöstä eikä tämä ole kun alkusoittoa! Näillä näkymin vietän marjametsässä kaiken mahdollisen ajan syksyyn asti.
Kommentit (48)
Mustikkaa vähän kuivuuden takia.
Olin muutaman tunnin ja piirakkaan sain marjat. Hyttyset kimpussa.
Ei mun homma.
Onnea sulle. Mistä löysit marjoja? Täällä ainakin kuivuus on tehnyt sellaiset tepposet, että marjoja ei juurikaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko muistikoista saa myydessä?
Puhdistetuista saa tänä vuonna noin 4€/kg, eli ämpärillisestä noin 24€.
Miksi myytävät noin halvalla? Monet pyytää 40-50 euroa ämpäri ja kaupaksi menee nettikirppiksillä.
Tottakai työtön voi ihan laillisesti poimia marjoja, kunhan seuraa samalla mahdollisia työtarjouksia ja on valmis keskeyttämään marjanpoiminnan heti, kun saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko muistikoista saa myydessä?
Puhdistetuista saa tänä vuonna noin 4€/kg, eli ämpärillisestä noin 24€.
Me ei puhdisteta niitä... ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko meni Offia?
Ei mitään. Hankin kunnolliset metsävaatteet niin ei tarvitse offia.
Työttömällä on siis hyvin rahaa hankintoihin?
Vaatteet tuli maksamaan noin 40 euroa. Saappaat maksoi vähän enemmän, noin 70 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mustikkaa vähän kuivuuden takia.
Olin muutaman tunnin ja piirakkaan sain marjat. Hyttyset kimpussa.
Ei mun homma.
Mustikoita löytyy etelästä varsin hyvin.
Viikon kun keräilee marjoja metsässä niin ne pari päivää sitten kerätyt on jo läpimätiä. Ei marjoja voi kesäkuumalla ämpärissä säilyttää paria tuntia pidempään.
Niitä pitää kuljettaa pois samaa tahtia keräämisen kanssa.