about 5-kymppiset naiset, kysymys?
Onko ihan normaalia että hikoilee naamasta,päästä ja niskasta ihan tuhottomasti yhtäkkiä? Menkat jäävät välillä pois? Mulla ei kasvot punoita tai tule varsinaisia kuumia aaltoja vaan hikoiluaaltoja - kuin vesiämpäri kaadettaisiin päähän. Ja siis hikoilen lähinnä just pahimmista paikoista kuten päänahasta ja kasvoista, jolloin näytän ihan hirveältä. Äkillinen lämpötilan muutos tai kosteus saa tuon aikaan. Kiva olla lähihoitaja ja saunottaa ja suihkuttaa vielä asukkaita. Auttaisiko tähän mikään? N49
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Et oo koskaan vaihdevuosista kuullut?
No niistähän juuri puhun, vaikka en nimeltä maininnut. Kysyin vaan, että onko muilla samankaltaisia oireita vai johtuuko kenties jostain muusta? ap.
Käy mittauttamassa hormonitasot, voit saada salvaa.
On. Kyllä se viidessä vuodessa menee ohi, jos menee. Välillä helpottaa ja sitten taas tulee takaisin.
Estrogeeni taso laskee ihan normaalia.
Käy lääkärissä ottamassa verikoe mistä hormoonitasosi näkyy ja saat apua.
Tervetuloa keski-ikään 😜
Sä oot menopaussissa. Tervetuloa kuumien aaltojen kerhoon 😁
tantta kirjoitti:
Tervetuloa keski-ikään 😜
Kiitos kivasta ja asiallisesta vastauksestasi:) Auttaakohan joku tähän sitten? Hormoonikorvaushoitoko? En jaksais enää yhtään. Myös mielialat vaihtelevat ihan älyttömästi. ap.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan normaalia että hikoilee naamasta,päästä ja niskasta ihan tuhottomasti yhtäkkiä? Menkat jäävät välillä pois? Mulla ei kasvot punoita tai tule varsinaisia kuumia aaltoja vaan hikoiluaaltoja - kuin vesiämpäri kaadettaisiin päähän. Ja siis hikoilen lähinnä just pahimmista paikoista kuten päänahasta ja kasvoista, jolloin näytän ihan hirveältä. Äkillinen lämpötilan muutos tai kosteus saa tuon aikaan. Kiva olla lähihoitaja ja saunottaa ja suihkuttaa vielä asukkaita. Auttaisiko tähän mikään? N49
Mä voisin viilentää sun ylikuumaa kehoa kunnnolla paukuttaen ja jääpaloilla hieroen.
Mikähän lie kun mulla oli alle nelikymppisenä pitkän aikaa sellaista, ehkä pari vuotta, että yhtäkkiä sitä vettä alkoi valua naamasta ihan tippaisemalla. Oli todella noloa vaikka kaupan kassalla, ja vielä keskellä talvea, pyyhin hikeä siinä jotta näkisi eteensä jotenkin eikä nenänpäästä vesinoro valuisi. Mutta menkat ovat jatkuneet siitä runsaina ja tiheästi.
Nyt 48-vuotiaana on pari kertaa ollut jotain kuumotuskohtauksia, menkat vain tihentyvät ja tässä on ollut jo kahdet tälle kuuta.
Että kai sitä jotain muutakin hikoilupuuskia aiheuttavaa on olemassa kuin vaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
tantta kirjoitti:
Tervetuloa keski-ikään 😜Kiitos kivasta ja asiallisesta vastauksestasi:) Auttaakohan joku tähän sitten? Hormoonikorvaushoitoko? En jaksais enää yhtään. Myös mielialat vaihtelevat ihan älyttömästi. ap.
Heippa!
Mä otin yhteyttä gynekologiin. Otettiin
Kyseinen verikoe ja ultraäänellä kuvattiin kohtu. Sieltä näki että vaihdevuodet ovat alkamassa eli estrogeenilaskee. Sain hormoonikierukan joka asennettiin saman tien. Tämä kierukka hoitaa kroppaan tarvittavat hormoonit. Siihen loppu hikoilut ja muut mukavat vaivat.
Hae vaan apua itsellesi ei tarvitse kärsiä! 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niistähän juuri puhun, vaikka en nimeltä maininnut. Kysyin vaan, että onko muilla samankaltaisia oireita vai johtuuko kenties jostain muusta? ap.
Ahaa salakielillä yritit ettei miehet ymmärtäisi.
vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tantta kirjoitti:
Tervetuloa keski-ikään 😜Kiitos kivasta ja asiallisesta vastauksestasi:) Auttaakohan joku tähän sitten? Hormoonikorvaushoitoko? En jaksais enää yhtään. Myös mielialat vaihtelevat ihan älyttömästi. ap.
Heippa!
Kyseinen verikoe ja ultraäänellä kuvattiin kohtu. Sieltä näki että vaihdevuodet ovat alkamassa eli estrogeenilaskee. Sain hormoonikierukan joka asennettiin saman tien. Tämä kierukka hoitaa kroppaan tarvittavat hormoonit. Siihen loppu hikoilut ja muut mukavat vaivat.
Hae vaan apua itsellesi ei tarvitse kärsiä! 😍
Kiitos! Mä en tosin tiedä, tarvitsenko kierukkaa, kun ei ole miestäkään. Mutta varmaan joku tablettihoito ajaisi saman asian vai? ap.
Minä käytän pientä vesimärkää froteepyyhettä kotona, jolla pyyhin naamani ja niskani. Kulkeutuu ulkona mukana muovipussissa repussa.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän lie kun mulla oli alle nelikymppisenä pitkän aikaa sellaista, ehkä pari vuotta, että yhtäkkiä sitä vettä alkoi valua naamasta ihan tippaisemalla. Oli todella noloa vaikka kaupan kassalla, ja vielä keskellä talvea, pyyhin hikeä siinä jotta näkisi eteensä jotenkin eikä nenänpäästä vesinoro valuisi. Mutta menkat ovat jatkuneet siitä runsaina ja tiheästi.
Nyt 48-vuotiaana on pari kertaa ollut jotain kuumotuskohtauksia, menkat vain tihentyvät ja tässä on ollut jo kahdet tälle kuuta.
Että kai sitä jotain muutakin hikoilupuuskia aiheuttavaa on olemassa kuin vaihdevuodet.
Toisilla tulee useammin menkat kun vaihdevuodet tulossa ja toisilla jää välistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän pientä vesimärkää froteepyyhettä kotona, jolla pyyhin naamani ja niskani. Kulkeutuu ulkona mukana muovipussissa repussa.
Varmaan ihan hyvä idea jos ei meikkaa....
Vierailija kirjoitti:
vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tantta kirjoitti:
Heippa!
Hae vaan apua itsellesi ei tarvitse kärsiä! 😍Kiitos! Mä en tosin tiedä, tarvitsenko kierukkaa, kun ei ole miestäkään. Mutta varmaan joku tablettihoito ajaisi saman asian vai? ap.
Heippa!
Tablettihoidot, laastarit, rasvat jne kaikki on keksitty vaivoihisi. Lycka till !
Tuttavat ovat raportoineet vastaavista tuntemuksista.
Yleensä hikoilu - varsinkin yöhikoilu-- on alkanut kolmisen vuotta ennen kuukautisten loppumista.
Itselläni ei ollut hikoilua ollenkaan. Kuukautiset kestivät paljon keskimääräistä pidempään eli 55-vuotiaaksi. Eli sain kärsimykseni tässä muodossa:)
Mutta normaalia siis sinun oireesi ovat.
tantta kirjoitti:
Tervetuloa keski-ikään 😜
Vaihdevuosioireiset kyllä ovat pääsääntöisesti olleet vuosikausia jo keski-ikäisiä. Jos on uskominen yleistä määritelmää, jonka mukaan keski-ikä alkaa nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sä olet terveydenhoitoalalla?! Totta kai muillakin on just noita oireita ja tottakai niihin on hoitoa. Mene lääkärille.