Puolison vasektomia/kokemuksia?
Mies menossa tk lääkärille lähetettä varten. Millainen toipumisaika? Muuttuuko halut, koostumus?
Kommentit (23)
Toipumisaikaa ei käytännössä lainkaan, sairaslomaa taisi tulla lopoupäivä. Miehelle tehty 15v sitten kun meidän lapsiluku tuli täyteen. Halut ja koostumus entisellään, seksin määrä lisääntyi huomattavasti kun ehkäisy oli ollut hieman ongelmallinen. Pillerit vei multa halut ja kumien kanssa ähertäminen tuskastutti. Kaikille olen suositellut!
Meillä mies kärsi kivuista n. puolen vuoden ajan. Erektio aiheutti jo kipua niin paljon, ettei seksistä oiekin tullut mitään. Lopulta siemenjohtimet kasvoivat yhteen, ja tulin sitten kuitenkin vahingossa raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Koostumus? :D
Ilmeisesti sperman koostumus. Minä en ainakaan ole huomannut eroa.
Vasektomia sopii hyvin miehille, jotka pitävät seksistä ja ovat "sinut itsensa kanssa". Miehisyyshän siitä ei kärsi.
Ehkäisy on meilläkin ollut ongelmallista, kaikki on kokeiltu. Siis oikeasti, kaikki. Muutama vuosi mentiin keskeytetyllä yhdistettynä kierron laskentaan, kunnes sitten iltatähti pääsi ns. läpi. Nyt on todellakin luku täynnä joten jälkitarkastuksessa lääkäri laittoi puolison listalle, totesi että jos asiasta on keskusteltu (oli, vuosia) niin operaatio on miehelle helpompi ja riskittömämpi.
Nyt on siis h-hetki käsillä ja mulla hirvittää, puoliso on erittäin odottavin ja positiivisin mielin menossa. Se ei siis hirvitä ettäkö lapsilykky loppuu, vaan se että koituuko operaatiosta jotain haittaa.
-ap
Mies kävi vasektomiassa. Päivä sairaslomaa ja oli jokin aika ettei suositeltu yhdyntää. Oisko ollut viikko tai pari, en muista. Meilläkin seksi lisääntyi huomattavasti kun ehkäisyongelmat jäi pois. Kipuja tai haluttomuutta tms ei ole ollut.
Voin suositella, elämä helpottui huomattavasti 😊... Toipuminen oli nopeaa, toinen kives roikkuu nyt alempana, mutta muuten ei mitään ikäviä sivuvaikutuksia.
Ei ongelmia. Onhan tää nyt miehelle paljon helpompi toimenpide, kun ei tartte mennä mihinkään vatsaontelon sisälle sorkkimaan.
M36
Omalla miehellä kassit turposivat järkyn kokoisiksi n. viikon ajaksi ja saman ajan oli todella kipeä. Käveli kuin olisi ollut löysät housuissa. Useampi kuukausi meni ilman seksiä kun seisokki kuulemma tuntui niin inhottavalta, "sisällä" tuntui voimakasta kiristystä ja kosketus tuntui inhottavalta/kivuliaalta. Tilanne on parissa vuodessa parantunut mutta ei entiselleen eli seksi on vähentynyt huomattavasti. Jos tämän olisi tiennyt niin oltaisiin kyllä yritetty ehkäisyä vielä muulla tavoin tai olisin itse käynyt sterissä.
Tähänkin varmaan taas ropisee alapeukkua mutta ihan totta on. YLEENSÄHÄN vasektomia on helppo toimenpide josta ei seurauksia tule mutta mahdollisuudet komplikaatioihin on kyllä. Ihmeen vähän niistä mahdollisista haitoista puhutaan, kehutaan vaan toimenpidettä helpoksi ja nopeaksi ratkaisuksi.
Vierailija kirjoitti:
Omalla miehellä kassit turposivat järkyn kokoisiksi n. viikon ajaksi ja saman ajan oli todella kipeä. Käveli kuin olisi ollut löysät housuissa. Useampi kuukausi meni ilman seksiä kun seisokki kuulemma tuntui niin inhottavalta, "sisällä" tuntui voimakasta kiristystä ja kosketus tuntui inhottavalta/kivuliaalta. Tilanne on parissa vuodessa parantunut mutta ei entiselleen eli seksi on vähentynyt huomattavasti. Jos tämän olisi tiennyt niin oltaisiin kyllä yritetty ehkäisyä vielä muulla tavoin tai olisin itse käynyt sterissä.
Tähänkin varmaan taas ropisee alapeukkua mutta ihan totta on. YLEENSÄHÄN vasektomia on helppo toimenpide josta ei seurauksia tule mutta mahdollisuudet komplikaatioihin on kyllä. Ihmeen vähän niistä mahdollisista haitoista puhutaan, kehutaan vaan toimenpidettä helpoksi ja nopeaksi ratkaisuksi.
Kaikissa toimenpiteissä on toki riskinsä mutta onhan nyt naisen steriloinnissa kuitenkin huomattavan paljon enemmän komplikaatioita ja etenkin vakavia runsaammin kuin miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin naisten hormonaalinen ehkäisy.
Toipumisaikaa päivä, jolloin sukuelimet olivat mustelmilla. Ei kipuja.
Seksi lisääntyi meillä, koska ehkäisy oli ollut ongelmallista. Mies myös halusi enemmän kuin ennen.
Voin suositella!
Vierailija kirjoitti:
Parissa päivässä tokeni. Mikään ei muuten muuttunut paitsi halut lisääntyivät. Seksiä on nyt huomattavasti useammin kuin ennen ❤️
Varmasti halut lisääntyivät kun ei voi enää tulla mitään yllätyslapsia 😂
Miehelleni tehtiin operaatio muutama vuosi sitten, koska lapsiluku oli täynnä ja minulla paljon ongelmia ehkäisyn kanssa. Päivän verran oli operaatiosta kipeä, muutaman päivän arka. Molemmat johtimet leikattiin yhden reiän kautta ja tämä on aiheuttanut ongelmia. Molemmille johtimille olisi pitänyt olla oma haava (tai miksi sitä sanotaan). Tämä aiheuttaa sen, että toisella puolella on kiristyksen tunnetta ja laukeamisen aikana tuntuu jonkin verran kipua. Ei nähtävästi kuitenkaan niin paljoa, että ilmankaan olisi. :D Mutta mies on sanonut, että jos olisi tämän tiennyt etukäteen, olisi jäänyt vasektomia tekemättä.
Halukkuuteen ei ole vaikuttanut miehellä. Minulla on, sillä hormonaalinen ehkäisy aiheutti minulla haluttomuutta, mikä nyt on palannut, kun ei ole enää ylimääräisiä hormoneja. Rakastan olla "luomuna", mutta hieman säälittää miehen puolesta. Olen ehdottanut korjausleikkausta, mutta mies ei siihen halua. Eli ei nähtävästi mitään tajunnanräjäyttävää kipua. Muuten kai olisi jo korjauttanut.
Koostumuksessa puhuttiin ilmeisesti spermasta, en ole huomannut minkäänlaista eroa. Erektio on ihan samanlainen kuin ennenkin. Tämähän taitaa olla se yleisin mikä miehiä mietityttää.
Testosteronin tuotantoon ei myöskään vaikuta. Mieheltäni otettiin testot muutama kuukausi sitten ja ovat reilusti yli arvojen. Eli ei tarvitse pelätä mitään naisellisia piirteitä ilmestyvän. :D
Ilmeisesti ketjussa yläpeukutetaan positiivisia kokemuksia ja alapeukutetaan huonja kokemuksia. Ihanan naismainen tapa hyssytellä miesten leikkausriskejä. :D
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ketjussa yläpeukutetaan positiivisia kokemuksia ja alapeukutetaan huonja kokemuksia. Ihanan naismainen tapa hyssytellä miesten leikkausriskejä. :D
Joita ei juuri ole. Vasektomia tehdään tähystyksessä ja alueelle tulee kaksi noin puolisenttistä viiltoa, joista toimenpide tehdään.
Parissa päivässä tokeni. Mikään ei muuten muuttunut paitsi halut lisääntyivät. Seksiä on nyt huomattavasti useammin kuin ennen ❤️