Kaveri käyttää leipomiseen ja ruuanlaittoon mummiltaan saamaa kulunutta reseptivihkoa, en tajua
Teksti on paikoitellen niin kulunutta etten minä ainakaan saa siitä mitään selvää. Suurin osa resepteistä on kuitenkin netissä. Lisäksi vihko on sotkuinen ruokatahroista.
Kommentit (11)
Mummon reseptejä ei voi nettiresepteillä korvata. Siinä vihossa on nostalgiaa, kokemusta ja lapsuuden makuja.
En minäkään tajua! Itse käytän paistinpannua, kattilaa ja lastaa lähinnä. Ei ihmekään että on sotkuinen reseptikirja!
Kannattaa varoa noiden vanhojen reseptivihkojen kanssa. Niitä on usein käytetty peräreiässä!
voi jos joku netistä löytää "Köyhänpiirakka-ohjeen" niin kertokaa toki. olen kokeillut kymmeniä piirakkaohjeita ja mikään ei ole mummini ohjeen veroinen.Uskoin, että muistaisin sen aina. olisi pitänyt kirjoittaa ylös.
Ei ne mummin kuluneet reseptit ole netissä. Suosittelisin ystävääsi pikaisesti kirjoittamaan vihkon uudestaan puhtaaksi ja laminoimaan sen.
Mumman reseptit on parhaita. Halvalla parasta ruokaa ilman kikkailuja!
Minulla ei ole mummin reseptivihkoa (mummi oli ammatilataan emäntä, siis pitokokki ja tunnetusti taitava keittiössä), mutta äitini kirjoitti kanssani lapsuudessani ylös mummin reseptit ja tuo vihko täydenettynä edesmenneen äiti resepteillä on kovassa käytössä. Nettiresepteillä ei koskaan tiedä mitä saa, vanhoilla resepteillä tulee tuttu maku ja täsmälkeen oikea määrä.
Kuka edes seuraa mitään reseptejä tunnontarkasti? Itse yleensä vilkaisen jotain reseptiä, laitan raaka-aineet silmämääräisesti ja improvisoin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes seuraa mitään reseptejä tunnontarkasti? Itse yleensä vilkaisen jotain reseptiä, laitan raaka-aineet silmämääräisesti ja improvisoin.
Ei toimi ainakaan leivonnassa.
Itselläni on mummoni reseptit käytössä, jotka ensin äitini on kirjoittanut puhtaaksi , jonka jälkeen olen itse ne uudelleen kirjoittanut puhtaaseen vihkoon.
mies38v
Perinnemiisu nääs! Ne on parhaita.