Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on "miehen annos" jauhelihaa?

Vierailija
20.07.2018 |

Ukko sanoo että puoli kiloa, konkurssi uhkaa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä syöttää sille jotain muuta siinä sivussa :-)

Vierailija
2/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies syö aina sen 400 gr, eli yhen paketin kerralla. Itse en syö lihaa niin mun puolesta vetäkööt :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheit äijii

Vierailija
4/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä syöttää sille jotain muuta siinä sivussa :-)

Miksi?

Vierailija
5/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen "miehen annos" on noin kilo jauhelihaa, mutta punaista lihaa saisi terveyssuositusten mukaan syödä vain 300-500 grammaa viikossa. Sano siis ukollesi ette ellei tämä kohta lopeta lihan ahmimista, niin tämä sairastuu pahasti ja saa vakavan suolistosyövän.

Vierailija
6/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten mainoksessa sanottiin: puoli kiloa päivässä!

Raavas lihansyöjä tarvitsee ravintoa.

Vierailija
7/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkki nötköttiä.

Vierailija
8/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400g:n jauhelihapaketti maksaa 2-3 euroa. Tuskin menet konkurssiin.  Pitää kylläisenäkin monta tuntia. Luulen, että sun omat syömiset tulee tuplasti kalliimmaksi.

Vierailija
9/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies syö n. 80g-100g lihaa/kalaa/kanaa per ateria (jos ei siis syödä kasvisruokaa). Kuten minäkin. Liha on meidän ruuissa vain hyvin harvoin ns. pääosassa, punaista lihaa ei syödä juuri koskaan. 

Vierailija
10/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

300-500 g

Vierailija
11/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä syödäänkö jauhelihakastiketta tai makaronilaatikkoa missä jauheliha on ruoassa sekoittuneena, vai 'älä-laita-niin-paljon-niitä-kasviksia' mättökebebbia. 

Vierailija
12/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen "miehen annos" on noin kilo jauhelihaa, mutta punaista lihaa saisi terveyssuositusten mukaan syödä vain 300-500 grammaa viikossa. Sano siis ukollesi ette ellei tämä kohta lopeta lihan ahmimista, niin tämä sairastuu pahasti ja saa vakavan suolistosyövän.

Joo, joo, että nää jaksaa tuosta punaisen lihan ja syövän yhteydestä puhua, vaikka minkäänlaista tutkimusta saati näyttöä siitä ei ole.  Jotkut vain edelleenkin luottaa lehtiartikkeleihin :)

Vierailija
13/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies syö aina sen 400 gr, eli yhen paketin kerralla. Itse en syö lihaa niin mun puolesta vetäkööt :)

Mun mies syö myös kerta-annoksena vähintään sen 400gr. Siksi teen esim. jauhelihakastikkeen 2x 700gr pakkauksista niin riittää meille kahdeksi päiväksi kun syön itsekin lihaa.

Vierailija
14/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo liioittelua. Viimeksi tehtiin jauhelihasta 700 g kuusi hampurilaispihviä. Siis jokaiselle kaksi ja hyvin riitti. Syötiin vähän muutakin. Pidettiin poikien kanssa grilliruoka päivä. Olihan ne parempia kuin monen grillin burgerit.

Vierailija
15/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo liioittelua. Viimeksi tehtiin jauhelihasta 700 g kuusi hampurilaispihviä. Siis jokaiselle kaksi ja hyvin riitti. Syötiin vähän muutakin. Pidettiin poikien kanssa grilliruoka päivä. Olihan ne parempia kuin monen grillin burgerit.

Olipa teillä köykäiset pihvit. Taidatte painia höyhensarjassa?

Vierailija
16/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän mies vetää joka päivä 2 kilon naudan pihvin. Neidit syö vähemmän.

Vierailija
17/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks oma mies on vegaani :) 

Vierailija
18/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies söisi vaikka kilon lihaa kerralla, samoin minäkin (luullista), mutta osataan korvata osa himostamme kasviksilla ja muilla lisukkeilla, myös raejuustoa menee kilotolkulla viikossa. Molemmat urheillaan aktiivisesti eikä kumpikaan meistä käytä proteiinivalmisteita, joten lihaa kuluu tässä taloudessa paljon. Kasvissyöjiksi ei meistä ole, mutta luomua suosimme. Miehen annos lihaa on mielestäni puoli kiloa kerralla, ja jos meillä ruoka on esim. jokin lihaisa kiusaus/laatikko/keitto, samana päivänä menee varmasti paljon esim. keitettyjä tai paistettuja kananmunia lisäproteiinina.

Vierailija
19/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 grammaa. Proteiini pitää kylläisenä pitkään, ei tarvi syödä moneen tuntiin sen jälkeen.

Vierailija
20/52 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400 grammaa. Proteiini pitää kylläisenä pitkään, ei tarvi syödä moneen tuntiin sen jälkeen.

Proteiinia saa kuule muustakin kuin jauhelihasta, jopa kasvikunnan tuotteista.