Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä jää ylimääräistä rahaa?

Vierailija
19.07.2018 |

Olisi kiva kuulla, kuinka paljon teillä jää rahaa ns. ylimääräiseen palkasta kaikkien kulujen jälkeen? Entä säästöön?

Itsestä tuntuu, että näin yksinasuvana ei jää yhtään rahaa kyllä ylimääräiseen millään

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa mutta jotenkin tuntuu lukematta ketjua että osalle jää useita tonneja. Tätä tämä nykypäivä on vaikka tuloerojen kasvusta ei saa puhua. Sitten ihmetellään ettei muka työ kelpaa kun ei ilmaisiksi halua tehdä.

Vierailija
62/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, onpa vaurasta porukkaa. Lapsiperheiden köyhyys lienee siis julkisuudessa vahvasti liioiteltua! Meillä miehen ja minun nettotulot kuukaudessa noin 6000 e, josta talo kuluineen syö keskimäärin puolet. Kuluilla tarkoitan lainanlyhennystä (2000 €), vesilasku, sähkölasku, kiinteistövero, vakuutus, pakolliset huoltotoimet (iv huolto ym.). 

Autolainoihin menee 400 e, bensoihin 400 e, sitten muut vakuutusmaksut, puhelimet, ruoka ja asuminen. Ostamme myös tarpeelliset asiat, kuten lapsille uudet pyörät hajonneiden tilalle, vaatteet, kengät, harrastusvälineet ym. Ja käytetään loppuraha leppoisaan elämiseen. Säästöön ei mene kuin 150 kuussa. Voisihan sitä kituuttaa, mutta elämä on tässä ja nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TIenaan nettona käteen päivystyksistä riippuen noin 11000 eur/kk. Kuukausittain pistän säästöön noin 2000 eur. Loput laitan mukavaan elämään, koska asunnon ja auton ja kesämökin olen jo maksanut.

Paljonko työtunteja tuollaiseen 11 000€/kk käteen tarvitaan? Oletko lääkäri vai jonkun muun alan päivystäjä?

Vierailija
64/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sataa. Olen köyhä. Olen onneksi rikas henkisesti. Minua rassaa hermoja kuin köyhiä kohdellaan kuin roskaa.

Tänään aamullakin sain kuulla mitä vittu kysymyksen kuin roskalle puhuttaisiin.

Ei ole helppoa säästää.

Vierailija
65/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tähän köyhän velkahelvettiin. Mies teki konkurssin ja sen jälkeen raha-asiat ovat olleet mitä sattuu. Säästötilillä on 60e pahan päivän varaa eli sitä varten että ruokakaupassa ei ole muuten maksaa. Ei jää mitään säästöön, velkojen maksu nielee kaiken. 

Vierailija
66/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tarkkaa kirjanpitoa (kuukausitasolla) siitä paljonko minulla on rahaa eri tileillä. Siis kerran kuukaudessa tarkistan tilanteen ja merkitsen muistiin. 27. tammikuuta oli 10 934 euroa ja 27. kesäkuuta 28 374 euroa. Viidessä kuukaudessa siis tullut noin 18 000 euroa lisää. Eli noin 3500 euroa kuussa jää säästöön.

Tilanne on tämä koska maksoin asuntolainan loppuun viime vuoden jouluna. Sitä ennen kaikki liikenevä meni ylimääräisiin lyhennyksiin, joita tein ahkerasti. Nyt en vielä tiedä mitä tekisin. Pitäisi sijoittaa, tiedän - älytöntä pitää rahaa tavallisella tilillä. Mutta en ole saanut aikaiseksi vielä.

Älytöntä oli myös tehdä noita ylimääräisiä lyhennyksiä kun rahalle parempi tuotto on pörssissä. Niitä tekemättä sinulla vielä olisi asuntolainaa jäljellä mutta nettovarallisuutesi olisi esimerkiksi indeksirahastoihin sijoittamalla suurempi. Kannattaa tutustua Nordnetin ETF-kuukausisäästämiseen ja EUNL- sekä IS3N-indeksirahastoihin.

Vierailija
67/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N tonni kuussa. Matkusteluun käytetään kaikki "ylimääräinen", juuri meni 6500€ 17 pvn lomareissuun.

Vierailija
68/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinus viiskyt euroa

Vierailija
69/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä kirjoittaa kanssa yksi lääkäri, netto 2400 e, en nyt tiedä olenko palkkani suhteen niin hyvätuloinen kuin kaikki tuntuvat luulevan. Lainaa ja muuta makselen yksikseni, ei nyt tunnu hirveän paljon jäävän ylimääräiseen rahaa, vaikka laina ja sen erät kohtuulliset ovatkin

Vierailija
70/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienaan sellasen about 3000€/kk, aika vähän siitä säästöön jää. Mutta mukavasti elellään. Vaimolla saman luokan tulot. Kaksi skidiä. Ja noista mein tuloista sen 25% me laitetaan esim. edelläkirjoitelleen EU-virkamiehen palkkoihin. Toivottavasti tekee duuninsa hyvin, ja tekeehän ne. Keskipalkassapalkassa laskettuna noin 26h työpäiviä vuorokaudessa.

Vierailija
71/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden netto noin 4000- 4500€/kk, miehellä suunnilleen saman verran. Vanha okt ja remontoitava mökki velkoineen syö ihan niin paljon rahaa kuin on käytettävissä. Velkoja hoidetaan 2000€/kk ja kun kumpikin laittaa taloustilille 3500€/kk, saadaan suunnilleen koko perheen kaikki kulut hoidettua ja syötyä ihan hyvin. Omiin harrastuksiin ja muuhun humppaan menee 200€/kk ja 300€/kk säästöihin. Kk-tulot vaihtelee sen mukaan paljonko tulee matkapäivärahoja ja joskus bonuksia.

Vierailija
72/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä, erttä aina kun tällainen ketju avataan, tuntuu, että joka toisella palstailijalla jää helposti 3000-4000€ säästöön kuussa. Jos siihen laskee vaikka 1000-1500 muita menoja päälle, täytyy kk-palkan huidella jossain 7500-9000€ huitteilla. Minä olen hammaslääkäri, jota kai yleensä pidetään kovatuloisena, mutten silti näe tuollaisia palkkasummia - eikä suurin osa kollegoistanikaan. Mitän nämä AP:n supertuloiset tekevät? Vai pvatkohan todellisuus ja haaveilu menneet sekaisin?

Samaa mietin. Varsinkin, kun toisissa ketjuissa sit taas jokainen itkee, että Suomessa ei ole hyväpalkkaisia töitä ollenkaan. Ja vaikka olisi, niin ei kannata, kun verotus syö kaiken ja korkea hintataso loput, ihan mahdotonta rikastua, mitään ei saa säästöön, vaikka palkka olisi 10k /kk + bonukset... Luultavasti molemmissa tapauksissa todellisuudentaju vähän hukassa.

Vierailija
73/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 tonnia jää säästöön joka kuukausi. Säästötilillä on 700000 ja pankkitillä 130000. Meillä on viisi mökkiä, kaksi omakotitaloa, kuusi sijoitusasuntoa ja seitsemän mopoa. Kaikki maksettu.

hahahahaaahhhhhh, en kestä enää:DDD kiitti päivän huumoripläjäyksestä:)

Vierailija
74/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle jää säästöön lähinnä bonuksista, muuten tuntuu menevän kaikki mitä tuleekin ja säästöistä on jouduttu maksamaan jotain isompia menoja. Asuntolainaa lyhennetään 1000€/kk ja eläkesäästöihin menee kummaltakin se 5000€/vuosi. Tuo on lähinnä se mitä pystytään säästämään tällä hetkellä. Toivottavasti ajan myötä tilanne helpottuu, kun lapsi alkaa pärjätä paremmin omillaan.

Meillä ei sinällään ole tarvetta tehdä kauheasti ylimääräisiä sijoituksia kun niitä on hankittu asuntolainalla reippaasti. Riittää kun saadaan asuntolaina maksettua niin eläkepäiville on mukavankokoinen osinkosalkku.

Vierailija
75/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 1400€ ja siitä kaikkien pakollisten kulujen jälkeen säästöön 280€ kk. Siis jos et törsää eli köy baarissa, syö ulkona tai osta vaatteita. Nyt meni auton korjauseen 600€ ja piti kajota säästöihin. Ilman autoa ei pääse töihin ja se on rahareikä. Toisaalta se on suhteellista kun maksoin siitä 4000€ mikä ei nyt keskituloiselle olisi mikään omaisuus. Kaikkinensa voin sanoa rehellisesti että ei tässä 7 v aikana ole jäänyt käteen juuri muuta kuin työn ilo.

Vierailija
76/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 1800 e/kk ja säästöön menee noin 500-600 e/kk.

Vierailija
77/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ei jää mitään, itse asiassa täytyy tehdä pimeitä hommia että elämänlaatu on siedettävä.

Vierailija
78/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nettotulot on noin 6500, säästöön laitan 1300 ja käyttörahaa jonka voin käyttää mihin haluan on noin 2000/kk

Minun nettotulot 2300, laitan saman 1300 kuukausittaon säästöön, käyttörahaa jää kyllä hieman vähemmän :)

Vierailija
79/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka n. 2700€

Yksinhuoltaja, yksi teini-ikäinen lapsi. Vuokra 1500€ ja laina 500€/kk . Eli n 700€ elellään/ kk. Mitään ei jää eikä matkustella.

Vierailija
80/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sairaanhoitaja-yksinhuoltaja päivätöissä ja tienaan sen verran 2500 etten saa tukia, mutta verojen jälkeen jää sen verran ettei riitä mihinkään. Kaupungin vuokrakolmio 950e. Mutta onnex on Lidl ja kirpparit..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme