Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä jää ylimääräistä rahaa?

Vierailija
19.07.2018 |

Olisi kiva kuulla, kuinka paljon teillä jää rahaa ns. ylimääräiseen palkasta kaikkien kulujen jälkeen? Entä säästöön?

Itsestä tuntuu, että näin yksinasuvana ei jää yhtään rahaa kyllä ylimääräiseen millään

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohatoiden palsta kirjoitti:

Kylläpäs tällä palstalla on kovatuloista väkeä. Eipä olis uskonut.

Ei tarvi olla kovatuloinen edes kunhan elelee oikein. Ite tein niin että 4kk en ostanut mitään ns turhaa ja en juossu baareissa kertaakaan. Eli ruokaan meni oikeastaan vaan rahaa ja kun yksin asun, niin ei paljon rahaa siihen mene. Hain perusbalanssin elämään ja nyt on melkein 20t säästössä.

Mitä yksinäinen säästetyllä rahalla tekee?

vaikka matkustaa, ostaa uudet sohvat jos tarvii. perusjutu kunnossa elämässä.  eilen ostin uuden fillarin.

Vierailija
42/88 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mit hittoa?? Mitä ihmettä teidän brutot ja netot oikein on? Teettekö tai osteletteko koskaan mitään erityistä, mitä teette esim. viikonloppuisin?

Käteen jää vuokran ja laskujen jälkeen 800 e, sillä pitäisi sitten maksaa kaikki muut, ruoka, kampaamo, ulkona käymiset ja muut, hygienia, lääkkeet, vaatteet yms. Ei riitä oikein mihinkään.

kato tota listaas ja mieti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on netto 2200 e, kiinteät kulut 1200 e. Asun yksin, säästöön en saa mitään. Pitäisikö tästä saada?

Vierailija
44/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla kovatuloinen edes kunhan elelee oikein. Ite tein niin että 4kk en ostanut mitään ns turhaa ja en juossu baareissa kertaakaan. Eli ruokaan meni oikeastaan vaan rahaa ja kun yksin asun, niin ei paljon rahaa siihen mene. Hain perusbalanssin elämään ja nyt on melkein 20t säästössä.

Mitä yksinäinen säästetyllä rahalla tekee?

vaikka matkustaa, ostaa uudet sohvat jos tarvii. perusjutu kunnossa elämässä.  eilen ostin uuden fillarin.

Mitä säästetyllä rahalla tekee? Mä lopetin työn tekemisen 40 vuotiaana. Mielekästä tekemistä ja ajankulua kyllä piisaa.

Vierailija
45/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pistätte palamaan esim. tonnin kk, jos jää "käyttörahaa" pskollisten menojen jälkeen, eikä säästöön riitä? Ostatteko jotain luksustuotteita? Esimerkit kiinnostaa. Säästäväiselle ihmiselle joidenkin kulutustottumukset kävisivät työstä :)

Vierailija
46/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräistä 500-700 euroa jotka laitan säästöön ja matkustan muutaman kerran vuodessa. Säästöön ei jää yhtään.

Vierailija
47/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, erttä aina kun tällainen ketju avataan, tuntuu, että joka toisella palstailijalla jää helposti 3000-4000€ säästöön kuussa. Jos siihen laskee vaikka 1000-1500 muita menoja päälle, täytyy kk-palkan huidella jossain 7500-9000€ huitteilla. Minä olen hammaslääkäri, jota kai yleensä pidetään kovatuloisena, mutten silti näe tuollaisia palkkasummia - eikä suurin osa kollegoistanikaan. Mitän nämä AP:n supertuloiset tekevät? Vai pvatkohan todellisuus ja haaveilu menneet sekaisin?

Vierailija
48/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin pistätte palamaan esim. tonnin kk, jos jää "käyttörahaa" pskollisten menojen jälkeen, eikä säästöön riitä? Ostatteko jotain luksustuotteita? Esimerkit kiinnostaa. Säästäväiselle ihmiselle joidenkin kulutustottumukset kävisivät työstä :)

Esim. minulla jää yleensä "peruskulutuksen" jälkeen n. 1500 e/kk. Tuo kuluu nopeasti jos ostaa vaikkapa 20 000 e maksavan ikkunaremontin, 30 000 e maksavan auto ja 5 000 e maksavan perheloman. Ei mitään luksusta. Eli se 1500 ei välttämättä kulu siinä kuussa, mutta jossain vaiheessa kuitenkin. Sijoituksiin ja muihin eläkevaroihin laitetaan vain jokunen satanen kuussa.

Vierailija
49/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on kyllä sitten yksi kateellinen jos 90%:lla av mammoista jää 2000-5000 e kuussa säästöön. 

Vierailija
50/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle jää 6-7 tonnia kuussa ja bonuksina vuodessa siihen vielä n. 20-25 000 päälle, bonukset maksetaan vuosineljänneksittäin. Tämä siis kaikkien laskujen, eläkevakuutusten sun muiden jälkeen. Kaikki menee sijoituksiin ja säästöön. Talot ja autot ja mökit on maksettu.

Minkä ikäinen olet ja mitä teet työksesi? Kauanko aiot jatkaa töiden tekemistä, taloudellisesti ei liene mikään pakko enää tuossa vaiheessa?

Vierailija
51/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettotulot on noin 6500, säästöön laitan 1300 ja käyttörahaa jonka voin käyttää mihin haluan on noin 2000/kk

Vierailija
52/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöön 50e, jonka käytän aina kuun lopusta :D

Vierailija
53/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hoitovapaalla -1000e, töihin palatessa jää kuukausittain noin 500-700e säästöön kuukaudessa.

Vierailija
54/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nettotulot on noin 6500, säästöön laitan 1300 ja käyttörahaa jonka voin käyttää mihin haluan on noin 2000/kk

Paljonko on brutto kk-palkka ja mitä työtä teet?

Vierailija
55/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tarkkaa kirjanpitoa (kuukausitasolla) siitä paljonko minulla on rahaa eri tileillä. Siis kerran kuukaudessa tarkistan tilanteen ja merkitsen muistiin. 27. tammikuuta oli 10 934 euroa ja 27. kesäkuuta 28 374 euroa. Viidessä kuukaudessa siis tullut noin 18 000 euroa lisää. Eli noin 3500 euroa kuussa jää säästöön.

Tilanne on tämä koska maksoin asuntolainan loppuun viime vuoden jouluna. Sitä ennen kaikki liikenevä meni ylimääräisiin lyhennyksiin, joita tein ahkerasti. Nyt en vielä tiedä mitä tekisin. Pitäisi sijoittaa, tiedän - älytöntä pitää rahaa tavallisella tilillä. Mutta en ole saanut aikaiseksi vielä.

Vierailija
56/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä, erttä aina kun tällainen ketju avataan, tuntuu, että joka toisella palstailijalla jää helposti 3000-4000€ säästöön kuussa. Jos siihen laskee vaikka 1000-1500 muita menoja päälle, täytyy kk-palkan huidella jossain 7500-9000€ huitteilla. Minä olen hammaslääkäri, jota kai yleensä pidetään kovatuloisena, mutten silti näe tuollaisia palkkasummia - eikä suurin osa kollegoistanikaan. Mitän nämä AP:n supertuloiset tekevät? Vai pvatkohan todellisuus ja haaveilu menneet sekaisin?

Muista en tietenkään tiedä, mutta omasta puolestani voin sanoa että olen EU-virkamies ja saan nettona kuussa noin 6900 euroa. Joten tuo että saan säästöön 3500 euroa kuussa ei ole kovin outoa. Enemmänkin varmaan saisi jos eläisi nuukemmin.

Vierailija
57/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen samaa. Ei uskoisi kun lukee kommentteja. Ei kulje hyvätuloisuus ja fiksuus käsikädessä.

Vierailija
58/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää. Kaikki menee ja välillä joutuu ottamaan lainaa joita sitten makselee pitkään pois kunnes on aika ottaa uutta lainaa. Pienellä palkalla ei pitkälle pötkitä perheellisenä ja asuntovelkaisena.

Vierailija
59/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hyvässä tienassa olevia. Mulla jää käteen (korkeakoulututkinnolla) n.1700€, siitä 600€ asumismenoihin, n.300 laskuihin (sis.nuorimman hoitomaksun)n.100€ polttoaineeseen (tästä kulukorvaus työajoista 0,43€/km) Ruoka-, vaate-, hygieniamenot n.450-550€/kk.

Jos onnistuu jäämään säästöön, seuraava katastrofi pyyhkäisee kyllä tilin sileäksi, puhumattakaan isommista kulueristä mihin varaudutaan; autoon remppaa, taloon remppaa, jollekin rillipäälle uudet rillit, isompia hankintoja ja harrastusmaksuja.

Teinien autokouluun säästäminen on meneillään.

Yhteen väliin tilanne oli niin hyvä että molemmat (käytetyt) autot ostettiin velatta (kumpikin tarvitsee töissä, minä ihan itse työn takia ja puoliso työmatkoihin, nauran teidän julkisillenne näillä leveysasteilla - vai odottaako joku iltavuoron päätteeksi aamu klo 04 bussia että pääsee kotiin lähteäkseen taas klo 10 kohti klo 13 alkavaa iltavuoroa?)

ja talo ostettiin 60% omarahoitteisesti ilman takaajia tms. En siis valita, mietin vain mitä ammatinvalinnassani meni pieleen kun tällaisilla liksoilla kunnallissektorilla kituutan.

Ja niin, puoliso tienaa saman verran. Suu säkkiä myöten, mutta jatkuva laskeminen kyllä rassaa välillä.

Vierailija
60/88 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIenaan nettona käteen päivystyksistä riippuen noin 11000 eur/kk. Kuukausittain pistän säästöön noin 2000 eur. Loput laitan mukavaan elämään, koska asunnon ja auton ja kesämökin olen jo maksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme