Jos saisit itse päättää lastesi sukupuolen ja lukumäärän
Eli jos lapsia syntyisi noin vaan sormia napsauttamalla kuin tilauksesta, niin kuinka monta lasta haluaisit, mitä sukupuolta, ja missä järjestyksessä? Olisi kiva myös kuulla miksi näin?
Itse olen varmaan 12-vuotiaasta asti ajatellut haluavani 2-3 lasta, ja tällä hetkellä unelmaluku olisi ehkä juurikin tuo 3.
Itse (jos maailma toimisi noin) haluaisin esikoisen olevan tyttö, siitä noin kahden vuoden päästä pojan, ja toisen tytön sitten ehkä kun kuopus olisi vaikka 3 tai 4. Olisi kiva saada kaksi ensimmäistä pienellä ikäerolla ja sitten ennen viimeistä lasta pitää pieni tauko, että edelliset kasvaisivat vähän omatoimisemmiksi. :)
Älkääkä pahoittako mieltänne, kaikki lapset ovat yhtä kallisarvoisia. Tämä oli vain tälläinen leikkimielinen kysely <3
Kommentit (37)
Tyttöjä olisin ehkä napsautellut heti peräkkäin vaikkapa ehkä 3.
2 on, 2 vuoden erolla.
Vierailija kirjoitti:
Halusin tytön ja pojan. Ja sain tytön ja pojan mutta tosiaan ei ihan sormia napsauttamalla onnistunut.
Hyvä ikäero olisi ollut 3 vuotta mutta se ei onnistunut ja ikäeroksi tuli 4,5 vuotta.
Meillä on sitten melkein samanlainen tilanne. Molempia sukupuolia toivottiin ja sopivaksi ikäeroksi ajateltiin 2-3 vuotta, mutta lapsille tulikin lähes 5 vuoden ikäero. Kolmannen lapsen yritystä nyt useampi vuosi takana, mutta kyseinen toive tuskin tulee toteutumaan endometrioosin takia. Onnellinen olen kuitenkin kahdestakin ihanasta lapsesta.
Ap
0. Olispa sormia napsauttamalla myös varmaa tuo.
Niin ja esikoinen meillä siis tyttö ja kuopus poika.
Ap
Nuorempana halusin 2 tyttöä. Myöhemmin halusin esikoisen olevan poika. Ensimmäisessä raskaudessa toivoin tyttöä, poika tuli. Toisessa taas tyttöä ja sain pojan.
Kolme. 1 poika ja 2 tyttöä. Pari pienemmällä ikäerolla ja yksi iltatähti.
Kaksi tyttöä 3 vuoden ikäerolla. Yksi tyttö on ja toinen lapsi syntyy kun tämä on 2v 9kk, sukupuolta en vielä tiedä :D mies tosin haluaisi pojan että samapa tuo.
Mulla on jo poika ja tyttö. Mutta haluaisin vielä toisen tytön ja pojan. Neljä lasta olisi siis se unelma mitä en kenellekkään kehtaa sanoa, enkä siis oikeasti enää mitenkään jaksaisi kahta raskautta. Ikääkin on jo mielestäni liikaa kahteen raskauteen ainakin 2 vuoden ikäerolla. Vaikka meillä onkin ihan hyvin rahaa, niin en tiedä riittäisikö meillä enää rahaa kahteen lisälapseen, silleen ettei rahasta olisi pulaa ja voitaisin edelleen elellä ns rahallisesti vapaasti.
Mulle jotenkin se neljä lasta, jossa kaksi tyttöä ja kaksi poikaa on aina ollut se unelmaperhe.
Etenkin kun lapset olisivat aikuisia omilla perheillä, niin sellaiset isot perhelounaat, isot yhteiset joulut jne olisivat ihania.
Siis miten jollain sukupuolella on tänä päivänä mitään merkitystä? Eihän lapsella ole välttämättä sukupuolta ollenkaan jos hän ei tunne itseään minkään sukupuolen edustajaksi!
Nuorempana halusin neljä lasta. Mitään sukupuolia en muista miettineeni.
Nyt on yksi poika ja haluaisin edes yhden lapsen lisää. Jos sormia napsutellen tulisi niin kaksi tyttöä. Kaksoset, kun on jo ikää.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten jollain sukupuolella on tänä päivänä mitään merkitystä? Eihän lapsella ole välttämättä sukupuolta ollenkaan jos hän ei tunne itseään minkään sukupuolen edustajaksi!
Ei kukaan ainakaan tähän mennessä kun tätä viestiä kirjoitan olekaan sanonut että olisi. Muiden syitä tietyn sukupuolen toivomiseen en tiedä, mutta itse olen ainakin arvaillut/toivonut sukupuolta ja halunnut tietää sukupuolen molemmilla kerroilla, koska se tekee minulle itselleni vauvasta konkreettisemman asian. Voi alkaa miettiä nimiä, ostella vaatteita jne.
Ja painotan nyt vielä, että molemmat sukupuolet (tai ei kumpikaan, kuten mainitsit) ovat yhtä tervetulleita. Tämä on vain ajatusleikki!
Ap
Viisi tyttöä, kahden vuoden välein, kiitos.
3-4 lasta, tasaisesti molempia sukupuolia.
Nyt on yksi poika eli kaikki on vielä mahdollista :)
Meillepä syntyi intersukupuolinen.
Meille lapsia sattui tulemaan lähes sormia napsauttamalla, joten lukumäärät ja ikäerot pystyimme päättämään. Sukupuolista oli toiveita, että molempia tulisi. Saimme ensin tytön ja sen jälkeen puolentoista vuoden päästä pojan. Sitten pidimme taukoa ja annoimme ensimmäisten hiukan kasvaa. Neljän vuoden jälkeen halusimme vielä yhden vauvan ja saimme toisen pojan.
Halusimme kolme lasta n.2,5v ikäerolla, sukupuolella ei ollut väliä.
Saimme tytön ja pojan suunnitellulla ikäerolla ”sormia napsauttamalla”, mutta kolmatta oikeasti ”tehtiin” ja ikäeroa tuli 4v. Mä uskon, että meillä vanheneminen (oltiin kolmannen kohdalla yli 35v) viivästytti prosessia.
Oikeasti on kivaa, kun on molempia sukupuolia vaikkei sitä toivottukaan.
Halusin tytön ja pojan. Ja sain tytön ja pojan mutta tosiaan ei ihan sormia napsauttamalla onnistunut.
Hyvä ikäero olisi ollut 3 vuotta mutta se ei onnistunut ja ikäeroksi tuli 4,5 vuotta.