Jos saisit itse päättää lastesi sukupuolen ja lukumäärän
Eli jos lapsia syntyisi noin vaan sormia napsauttamalla kuin tilauksesta, niin kuinka monta lasta haluaisit, mitä sukupuolta, ja missä järjestyksessä? Olisi kiva myös kuulla miksi näin?
Itse olen varmaan 12-vuotiaasta asti ajatellut haluavani 2-3 lasta, ja tällä hetkellä unelmaluku olisi ehkä juurikin tuo 3.
Itse (jos maailma toimisi noin) haluaisin esikoisen olevan tyttö, siitä noin kahden vuoden päästä pojan, ja toisen tytön sitten ehkä kun kuopus olisi vaikka 3 tai 4. Olisi kiva saada kaksi ensimmäistä pienellä ikäerolla ja sitten ennen viimeistä lasta pitää pieni tauko, että edelliset kasvaisivat vähän omatoimisemmiksi. :)
Älkääkä pahoittako mieltänne, kaikki lapset ovat yhtä kallisarvoisia. Tämä oli vain tälläinen leikkimielinen kysely <3
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten jollain sukupuolella on tänä päivänä mitään merkitystä? Eihän lapsella ole välttämättä sukupuolta ollenkaan jos hän ei tunne itseään minkään sukupuolen edustajaksi!
Ei kukaan ainakaan tähän mennessä kun tätä viestiä kirjoitan olekaan sanonut että olisi. Muiden syitä tietyn sukupuolen toivomiseen en tiedä, mutta itse olen ainakin arvaillut/toivonut sukupuolta ja halunnut tietää sukupuolen molemmilla kerroilla, koska se tekee minulle itselleni vauvasta konkreettisemman asian. Voi alkaa miettiä nimiä, ostella vaatteita jne.
Ja painotan nyt vielä, että molemmat sukupuolet (tai ei kumpikaan, kuten mainitsit) ovat yhtä tervetulleita. Tämä on vain ajatusleikki!
Ap
Siis mitä? Miten ihmeessä vauvasta pystyy sanomaan sukupuolen ja miten se vaikuttaa hänen nimeen ja vaatteiden ostoon? Siis elätkö vielä jossain 50 luvulla vai miten olet noin kapeakatseinen, että sukupuoli määrittäisi jotenkin, minkälaisia vaatteita voi ostaa tai millainen nimi vauvalle annetaan?
Kyllä on tässä yhteiskunnassa vielä TODELLA paljon tekemistä tämänkin asian suhteen, ennenkuin ihmisten asenteet saadaan riittävälle tasolle vastaaman tämän päivän yleistä näkemystä sukupuoliasioista.
Jo se, että sukupuoli näkyy jatkuvasti arjessa, puhutaan erikseen esim. miehistä ja naisista, on naisten vaatteet ja miesten puvut, on palomiehet, lentoemännät ym. kertoo karua kieltään siitä, miten kaukana sukupuolineutraalista yhteiskunnasta tässä vielä ollaan.
Toivon todella että seuraavan vuosikymmenen aikana päästäisiin tästä epäkohdasta eroon, se varmasti vaikuttaisi ihmisten yleiseen mielialaan ja vähentäisi esim. masennusta, sairauspoissaoloja ja työkyvyttömyyttäkin sillä tasolla, että luulisi jo ihan valtiontalouden näkymien kannustavan sukupuolineutraalin elinympäristön kehittämiseen, jossa jokainen saa olla oma itsensä.
Yhtä tyttöä toivoin ja ihanan sellaisen sain. Eli ei enempää lapsia meille, elämä on leppoisaa, helppoa ja vaivatonta näin.
Hankkisin 10.Todellisuudessa on 7,parin vuoden ikäeroilla.Nyt voi alapeukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten jollain sukupuolella on tänä päivänä mitään merkitystä? Eihän lapsella ole välttämättä sukupuolta ollenkaan jos hän ei tunne itseään minkään sukupuolen edustajaksi!
Ei kukaan ainakaan tähän mennessä kun tätä viestiä kirjoitan olekaan sanonut että olisi. Muiden syitä tietyn sukupuolen toivomiseen en tiedä, mutta itse olen ainakin arvaillut/toivonut sukupuolta ja halunnut tietää sukupuolen molemmilla kerroilla, koska se tekee minulle itselleni vauvasta konkreettisemman asian. Voi alkaa miettiä nimiä, ostella vaatteita jne.
Ja painotan nyt vielä, että molemmat sukupuolet (tai ei kumpikaan, kuten mainitsit) ovat yhtä tervetulleita. Tämä on vain ajatusleikki!
Ap
Siis mitä? Miten ihmeessä vauvasta pystyy sanomaan sukupuolen ja miten se vaikuttaa hänen nimeen ja vaatteiden ostoon? Siis elätkö vielä jossain 50 luvulla vai miten olet noin kapeakatseinen, että sukupuoli määrittäisi jotenkin, minkälaisia vaatteita voi ostaa tai millainen nimi vauvalle annetaan?
Kyllä on tässä yhteiskunnassa vielä TODELLA paljon tekemistä tämänkin asian suhteen, ennenkuin ihmisten asenteet saadaan riittävälle tasolle vastaaman tämän päivän yleistä näkemystä sukupuoliasioista.
Jo se, että sukupuoli näkyy jatkuvasti arjessa, puhutaan erikseen esim. miehistä ja naisista, on naisten vaatteet ja miesten puvut, on palomiehet, lentoemännät ym. kertoo karua kieltään siitä, miten kaukana sukupuolineutraalista yhteiskunnasta tässä vielä ollaan.
Toivon todella että seuraavan vuosikymmenen aikana päästäisiin tästä epäkohdasta eroon, se varmasti vaikuttaisi ihmisten yleiseen mielialaan ja vähentäisi esim. masennusta, sairauspoissaoloja ja työkyvyttömyyttäkin sillä tasolla, että luulisi jo ihan valtiontalouden näkymien kannustavan sukupuolineutraalin elinympäristön kehittämiseen, jossa jokainen saa olla oma itsensä.
Ylivoimaisesti suurimmassa osassa tapauksissa lapsesta pystyy määrittelemään sukupuolen. Tietenkin lapsi voi syntyä esim. intersukupuolisena (kuten jollain tähän keskusteluun kommentoineella) tai transsukupuolisena.
Ja tuohon "Siis elätkö vielä jossain 50 luvulla vai miten olet noin kapeakatseinen, että sukupuoli määrittäisi jotenkin, minkälaisia vaatteita voi ostaa tai millainen nimi vauvalle annetaan?" Niin jos et sattunut tietämään, Suomessa on laitonta antaa tytölle pojan nimi tai pojalle tytön nimi, joten kyllä, kyllä luulen että se määrittää. Tuosta vaatteiden väristä niin suosin maanläheisiä värejä kuten beigeä, harmaata ja valkoista vauvojen vaatteissa, mutta minusta se ei ole erityisen kamalaa tai mikään maailmanloppu jos joku ostaa pojalle sinistä tai tytölle punaista vaatetta.
Tietenkin jos lapsi osoittautuukin toisen sukupuolen edustajaksi kuin on aikaisemmin oletettu, lähtee nimi todennäköisesti vaihtoon. Vaatteistansa sen ikäinen lapsi osaakin jo itse päättää.
Ap
Kolme lasta pienillä, noin 1,5 v ikäeroilla. 2 tyttöä ja poika, niin että poika on joko vanhin tai nuorin. 2 tyttöä tulossa noin 2 v ikäerolla, mutta tuskin tulee kolmatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaikutatpa harvinaisen epämiellyttävältä ihmiseltä. Mikä sinua ahdistaa?
Kolme poikaa haluaisin, mieluiten neljän vuoden sisällä kaikki. Oikeasti nyt on yksi poika, toinen raskaus on alkuvaiheessa ja sukupuolta en vielä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä kyllä luulen, että tuollainen keinotekoinen sukupuolten olemassaolon kieltäminen aiheuttaisi kuitenkin paljon enemmän masennusta, ahdistusta ja pahoinvointia yhteiskuntaan. Katsos kun ylivoimaisella enemmistöllä ei ole mitään ongelmia sen biologisen sukupuolensa kanssa, ja on täysin kohtuutonta vaatia heitä piilottamaan se.
Olen jo saanut kaksi tervettä ja kaikin puolin mahtavaa poikaa :) Nyt on sellainen olo, että yksi tyttö joukon jatkoksi olisi aivan ihana... Ikää mulla ja miehellä on jo 40 ja rapiat, mutta ajatus ei silti jätä rauhaan - eihän me mitään väsähtäneitä ikäloppuja kuitenkaan olla. Hassua tässä on se, että kun aloin nyt muistella, niin muistan 8-vuotiaana ajatelleeni, että kaksi poikaa ja yksi tyttö olisi se lapsikombo mitä sitten aikuisena haluan. Ja ei, en todellakaan kuvittele, että lapsia tulee helposti tosta vaan. Ei ole meillekään tullut.
Ja 30 lisää vielä, että kolmas poikakin olisi tervetullut, totta kai!
12 tyttöä jos ei tarvitse itse synnyttää.
Ihanne: Neljä lasta, kumpaakin sukupuolta mutta ei niin väliä jakaumalla.
No nyt meillä on tyttö ja poika. Haluaisin toisen tytön ja toisen pojan (järjestyksellä ei väliä). Itse lapsena toivoin aina siskoa ja pikkuveli oli kamala järkytys mutta isoveljelle se oli melkein kivaa (veljesten ikäero 7v, ei missään vaiheessa oikein leikkineet keskenään, korkeintaan pelasivat pleikkarilla yhdessä toisen ollessa 17v ja toisen 10v). Nyt haluaisin tyttärelle siskon. Ja pojalle veljen. En kuitenkaan haluaisi kolmea tyttöä ja yhtä poikaa, tai päinvastoin, joten taitaa lapsiluku jäädä tähän :D.
Nyt on tyttö ja poika 3 vuoden ikäerolla, olisi kiva jos vielä tulisi toinen tyttö ja poika 2-3 vuoden ikäeroilla. Neljä lasta olisi siis hyvä määrä, tai miksei viisikin.
Olen saanut itse päättää, ja tulos on pyöreä nolla!
Yhtäkään en ole halunnut enkä halua, olen saanut mitä haluan.
Jos voisin itse valita niin ottaisin yhden homo-pojan. Itselläni on useampi homo ystävä ja niillä on ihana asenne naisia ja äitejään kohtaan. Haaveissani meillä olisi hauskaa yhdessä ja naurettaisiin samoille asioille. Todellisuudessa minulla on 2 tyttöä ja 1 poika. Kaikki umpiheteroita ja jokaisella jo oma perhe.
Yhden lapsen hankkisin, sukupuolella ei väliä. Todellisuudessa mulla kuitenkin on kaksi kahden vuoden ikäerolla. Tosi rakkaita kumpikin, mutta kyllä elämä olisi helpompaa ja tasaisempaa vain yhden kanssa. Enempää ei tule, ellei nyt jotenkin kummasti ehkäisy pettäisi ja se huomattaisi vasta liian myöhään.