Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?
Näin n. 40v miehenä en odota suurta muutosta nykytilanteeseeni. Parisuhteita ei ole eikä ilmeisesti ole tulossakaan, rahaa ei juuri ole eikä työtäkään. Omia projekteja kyllä on ja niitä ajattelin jatkaa. Joku voisi sanoa että "kouluttaudu uudelle alalle". Olen jo yrittänyt sitäkin eikä se käytännössä onnistu, koska työmarkkinat muuttuvat nopeammin kuin minä ehdin kouluttautua. Sitäpaitsi ikääkin on jo niin paljon, ettei se tunnu järkevältä, kun nuoremmat ja nälkäisemmät kurvaavat ohi alalla kuin alalla. Mieluummin syvennän omaa jo olemassaolevaa osaamistani asioista joista jotain tiedän kuin haikailen aidan takana olevan vihreämmän laitumen perään. Parisuhdejuttuun sanoisin, että minullakin on standardit ja ihmisarvo, enkä suostu kenenkään naisen mutaan poljettavaksi. Sen verran täytyy itsetuntoa olla ja minä päätän yritänkö hakea seuraa vai enkö.
Semmoinen hiukan huolettaa kun olen työtön, että mistä tulot tulevaisuudessa, jos projektini ei lähde lentoon? Jatkuvasti mietin ja huolehdin tästä asiasta. En näe että yhteiskunnassamme kaltaisellani miehellä on kovin ruusuiset tulevaisuudennäkymät, oli naista tai ei, ja kadulle asunnottomaksi joutuminen on ihan varteenotettava mahdollisuus, vaikka en päihteitä juuri käytäkään. Työnhakukin on yksilölaji, yhteisöllisyys on täysin kuollut, ja jos siinä ei onnistu niin kaikki kuona kipataan yksilön niskoille. Sama juttu terveyden kanssa. No entäs te? Missä te näette itsenne viiden vuoden kuluttua?
Kommentit (13)
Silloin on ulosottovelat maksettu.
Minusta tulee isona pa.
Olen jo eläkkeellä. Ehkä Suomessa ehkä ulkomailla.
Minulla ei ole kristallipalloa, vaan luen ennustuksia hiomattomasta timantista, joten niissä on aika paljon epätarkkuutta. Jos näen ajankohdan, en näe, mitä tapahtuu, ja päinvastoin.
Vanhainkodissa tai hoitolaitoksessa, jos huonosti käy. Olen silloin 71.
Thaimaassa pitäisi olla eläkkeellä.
Tässä sängyllä räpläämässä puhelinta tv:n melutessa taustalla kuten nytkin ja 5 vuotta sitten
Olen viisi vuotta vanhempi ja niin ovat läheisenikin ja elämä muuttuu tuon myötä. Saatan olla jopa isoäiti.
Olen selvästi vanhempi kuin sinä ja aloitin opinnot noin viisikymppisenä. Töitä on ollut katkottomasti jo 30 vuotta. 5 vuoden päästä olen valmistunut yliopistosta ja luultavasti toimin menestyvänä yrittäjänä. Tämä on tavoite, saavutin kaikki aiemmin asettamani tavoitteet jo vuosia sitten. Nyt siis uusia tavoitteita
Jos tämä meno jatkuu (olen omaishoitaja) niin olen haudassa.
Eläkettä lähestymässä näen itseni.
M59