Hiusten pesusta
Kumpi on pahempi hiuksille ja hiuspohjalle: pesu joka toinen päivä/päivittäin vai antaa hiusten rasvoittua ja pestä kerran viikossa?
Kommentit (7)
hiuspohjassa ei ole ongelmia. Mulla lähtee paljon tukkaa ja se on ohut. Lähtö johtuu kilpparivaivasta. Välttelen pesuja siksi, kun jää hirveät tukot viemärikaivon päälle. -Ap
Mun hiuspohja kaipaa pesua riittävän usein,, muuten menee pahaan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on pahempi hiuksille ja hiuspohjalle: pesu joka toinen päivä/päivittäin vai antaa hiusten rasvoittua ja pestä kerran viikossa?
Ei missään nimessä päivittäin! Joka toinen päiväkin on liikaa. Kannattaa venyttää vaikka kuivashampoon avulla. Niitä on hajuttomia versioita - esim. Herbina sensitive on ollut minulle sopiva - saat helposti venytettyä pesuväliä ainakin kolmeen päivään. Viikonloppuisin voi antaa päänahan "levätä", ellei ole tärkeitä menoja.
Kyllä hiukset kestää sen, että pesee harvemmin, kerran tai kahdesti viikossa. Jos nyt peset päivittäin, harvenna kertoja vähitellen.
Kyllä tuo on varmaan niin yksilöllistä, ettei voi tässä antaa yleispätevää neuvoa. Jotkuthan on lopettaneet shampoon käytön kokonaan ja väittävät, että rasvoittuminenkin loppuu kun ei enää pese pesuaineilla. Mene tiedä. Itse olen aina pessyt kahdesti viikossa ja se on mulle riittävä. Voisithan myös kokeilla jotain kuivapesumenetelmää. Luin juuri jostain, että ruisjauhot toimivat oikein hyvin, itse en ole kokeillut. Googleta hiusten kuivapesu.
Vierailija kirjoitti:
hiuspohjassa ei ole ongelmia. Mulla lähtee paljon tukkaa ja se on ohut. Lähtö johtuu kilpparivaivasta. Välttelen pesuja siksi, kun jää hirveät tukot viemärikaivon päälle. -Ap
Ne hiukset lähtee, jotka ovat lähteäkseen, pesit tai et.
Varmaan riippuu ihan hiuspohjan kunnosta.