Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksen mennyt Prismaan töihin :(

Vierailija
19.07.2018 |

Vaan menin k-lähikauppaan, kun on lyhyt työmatka.
Hlvetisti töitä, aina kiire, monessa paikassa pitäisi olla yhtäaikaa.
Purat kuormaa, juokset kassalle, on paketin hakijaa, on paketin palauttajaa.
Pullokone jumittaa, juokse sinne, jonoa syntyy.
Hevivaaka jumittaa, juokse sinne, jonoa syntyy.
Joku tiputtaa kaljapullon lattialle, räiskis! siivoa se, jonoa syntyy.
Mummot tuo paksun nipun Kenoja tarkastettaviksi..joo 50senttiä sitten voittoa koko stanan nipussa.
Täytä hevi, einekset, juomat...
Mä luulin, että siinä kaupassa pääsee helpolla, mutta ei prkl.
Mä oon ihan loppu!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitenkähän kuvittelit Prisman tuosta eroavan?

Millon oit nähnyt Prisman kassan lähtevän välillä juomahyllyä täyttämään.

Lähikaupassa ollaan yksin!!! Tehdään nuo ap:n mainitsemat työt kassahomman lisäksi.

Prisman kassa ei pärsettään nosta tuolilta kuin taukojen ja kotiin lähdön vuoksi.

Vierailija
22/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska moni tekee niin, että tilaa jotain rättiä kahta tai kolmea eri kokoa. Sovittaa ja palauttaa ne, jotka ei ollut sopivia!

Tämmöset rasittavat tyypit tuhlaa siis muiden aikaa, jotka ovat odottamassa heidän rättiensä palauttamisia.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia K-kaupassa työskentelystä. Ja jollekkin kommentoijalle tiedoksi: kassalla ei todellakaan ole viileää, vaan hihna suorastaan hohkaa lämpöä😅

Vierailija
24/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, samassa suossa ollaan. Tää helle saa kaikki väsyneiksi ja kiukkuisiksi meidänkin kaupassa, kun elintarvikeosastolla on melkein yhtä kuuma kuin ulkona, kylmälaitteet kiljuu täysillä mutta myymälän puolella hiki virtaa kun raataa kuin pieni eläin ja vaivanpalkaksi käteen jää nettona alle 1500€/kk. Pari työkaveriakin kun on sairaslomalla/kesälomalla ja uutta ei oteta tilalle, siinä saa jäljellä olevat venyä kuin kuminauha, tehdä omat työt ja toisten työt, tehdä kahta vuoroa päivän aikana. Tilata pitää kymmenestä paikasta ja palvella asiakkaat, hyllyttää koko ajan ja miettiä kampanjoita etukäteen. Pomo vaan naureskelee väsyneille työntekijöille mutta hymy saattaa hyytyä siinä vaiheessa kun pari muuta vielä sairastuu, sitten loppuu tekijät, jotka osaa kaiken tehdä. Työkavereitten kanssa tulee riitaa pienestäkin. Kaupan alalla työntekijöistä revitään kaikki irti, eikä ajatella kenenkään hyvinvointia, varsinkaan naisten, "nehän nyt valittaa kuitenkin koko ajan turhasta".

Vierailija
25/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä yksin siellä töissä!

Vierailija
26/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienessä kaupassa usein ollaan yksin.

Vierailija
27/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjännyt sellaisessa työssä vaikka olen nuori ja vahva. En vain ole tarpeeksi nopea ja sen takia ei sopimusta jatkettu. Eli en pärjää myyjänä jos on kiire ja paine XD Surkeaa...

Vierailija
28/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienessä kaupassa usein ollaan yksin.

Respectit

Vierailija
29/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelisin että oma nuppini hajoaisi pienessä kaupassa varmaankin melko nopeasti, vaikka itse suhtaudun asiakkaana tilanteisiin ja työntekijöihin mielestäni armeliaasti, ymmärtäen että se ainoa työntekijä voi olla kerrallaan vain yhtä "tulipaloa sammuttamassa". Olin joskus muutamia vuosia töissä erikoismyymälässä jossa henkilökuntaa oli aina vähintään kaksi ja silti stressasin itseni ihan tärviölle kun kaikkia ei ehtinyt palvella kunnolla ja johtoporrastahan ei kiinnostanut työntekijöiden näkemys asiasta vaan se oman, ehkä 2 minuuttia per päivä kestäneen havainnoinnin tuoma näkemys.

Oletko koittanut ajatella miten suhtautuisit asiakkaana itse tilanteeseen jossa näet että henkilökuntaa ei ole tarpeeksi? Onnistuisitko löytämään sitä kautta helpotusta stressiin ja näkemystä siihen mitä sinulta voidaan realistisesti odottaa?

Vierailija
30/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lähikaupassa on usein vain yksi työntekijä, joka juoksentelee paikasta toiseen juuri niin kuin ap kuvaili. Ihan koiran hommaa. Sääliksi käy. Työntekijät näyttävätkin usein väsyneiltä. Ovat silti tosi mukavia aina!

Vierailija
31/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pärjännyt sellaisessa työssä vaikka olen nuori ja vahva. En vain ole tarpeeksi nopea ja sen takia ei sopimusta jatkettu. Eli en pärjää myyjänä jos on kiire ja paine XD Surkeaa...

Kaupanalalla vaatimustaso vain kasvaa, pitää hallita koko myymälän työt ja vielä varkaiden kanssa painia. Palkka on valovuoden päässä työn vaatimustasoon nähden. Kaikki revitään irti mitä ihmisestä lähtee, työolot ja kiire välillä ihan epäinhimillistä, taukoja ei ehdi pitää, vapaapäivistä pitää luopua ja lomia pitää siirtää. Kaiken tämän lisäksi asiakkaille pitää jaksaa hymyillä rennosti ja iloisesti, sanojaan pitää harkita ettei asiakas pahoita mieltään. Jos liian kiireesti tai väsyneesti vastaat, päädyt vauvapalstalle esimerkiksi huonosta asiakaspalvelijasta. Yhtään virhettä et saa tehdä (hintavirhe hyllyn reunassa tai kassakuitilla) tai olet varas. Vitsailla ei saa, ainakaan asiakkaan ostoksista, asiakas pahoittaa mielensä. Jos vastaus asiakkaan kysymykseen ei tule kuin apteekin hyllyltä, olet tyhmä ja osaamaton idiootti. Fyysisesti pitää olla vahva, kun päivän mittaan purat kuormaa ja nostelet tuhansia kiloja (heviä, maitoa, lihaa ym). Ajatuksen pitää toimia nopeasti ja huomioida jokainen asiakas, sillä yksi heistä voi olla mystery shoppaaja ja palaute tulee koko työporukalle huonosta palvelusta, jos yksi mokaa. Sairaslomia ei tuuraa kukaan, hyvä jos kesälomantuuraajat saadaan. Todellista paskaduunia ja aliarvostettua vain sen vuoksi että väkeä on liian vähän. Jos käsipareja olisi riittävästi, työ olisi kivaa.

Vierailija
32/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi menit K-kauppaan etkä Lidliin.

Vierailija
33/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin lähikaupassa on usein vain yksi työntekijä, joka juoksentelee paikasta toiseen juuri niin kuin ap kuvaili. Ihan koiran hommaa. Sääliksi käy. Työntekijät näyttävätkin usein väsyneiltä. Ovat silti tosi mukavia aina!

Sama homma. Pahimman näköistä on nämä epätoivoiset hyllyttämiset joissa käydään lyömässä yksi kahvipaketti tms hyllyyn lavalta ja sitten takas kassalle kun seuraava asiakas tuli siihen. Pomo varmaan sanonut, että nää on hyllytettävä päivän aikana, moikka! ja lähtenyt meneen. Pakko sitten yrittää mahdottomia.

Vierailija
34/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä siitä jonosta, eihän se sinun vikasi ole. Noista pakettien palauttelijoista johtuvat etenkään. Yksi stressi vähemmän.

Noi posti- ja veikkauspalvelut on ihan hanurista: ne verottaa jo asiakkaitakin - porukat ei viitti katella niitä hitaita Puupää-asiakkaita lippujensa ja palautettavien Zalandojensa kanssa..

Kaupat kauppoina ja kioskit kioskeina!

Näihin Zalandon palauttelijanaisiin menee kyllä hermot. Ne on tiellä siellä täällä ja varmaan tekee hupitilauksia ihan tahalleen.

Miten joku jaksaakin tilata jotain turhaa krääsää ja sitten palautella? En ymmärrä.

Sinkkumies

Zalandon palatus on huiskis vaan, siinähän on valmiiksi liimatussa osoitetarrassa kaikki tieto, ei tarvi kuin vetästä, tulostaa kuitti ja heittää paketti lähteviin. Enemmän ne veikkauksen asiakkaat jonoa teettää.

Vierailija
35/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelisin että oma nuppini hajoaisi pienessä kaupassa varmaankin melko nopeasti, vaikka itse suhtaudun asiakkaana tilanteisiin ja työntekijöihin mielestäni armeliaasti, ymmärtäen että se ainoa työntekijä voi olla kerrallaan vain yhtä "tulipaloa sammuttamassa". Olin joskus muutamia vuosia töissä erikoismyymälässä jossa henkilökuntaa oli aina vähintään kaksi ja silti stressasin itseni ihan tärviölle kun kaikkia ei ehtinyt palvella kunnolla ja johtoporrastahan ei kiinnostanut työntekijöiden näkemys asiasta vaan se oman, ehkä 2 minuuttia per päivä kestäneen havainnoinnin tuoma näkemys.

Oletko koittanut ajatella miten suhtautuisit asiakkaana itse tilanteeseen jossa näet että henkilökuntaa ei ole tarpeeksi? Onnistuisitko löytämään sitä kautta helpotusta stressiin ja näkemystä siihen mitä sinulta voidaan realistisesti odottaa?

Ei asiakkaat tajua. Keljuillaan kun juokset hiestä märkänä kassalle, että mikset avannut aikaisemmin kassaa tai ai jaksoit sentään tulla kassalle tai mikset ole kassalla odottamassa asiakkaita. Vaikka ihan suoraan kerrotaan, että myymälässä on paljon muitakin töitä kuin rahastus kassalla.

Vierailija
36/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Pahimman näköistä on nämä epätoivoiset hyllyttämiset joissa käydään lyömässä yksi kahvipaketti tms hyllyyn lavalta ja sitten takas kassalle kun seuraava asiakas tuli siihen. Pomo varmaan sanonut, että nää on hyllytettävä päivän aikana, moikka! ja lähtenyt meneen. Pakko sitten yrittää mahdottomia.

Ei niihin päivää anneta aikaa...

Vierailija
37/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asiakkaat tajua. Keljuillaan kun juokset hiestä märkänä kassalle, että mikset avannut aikaisemmin kassaa tai ai jaksoit sentään tulla kassalle tai mikset ole kassalla odottamassa asiakkaita. Vaikka ihan suoraan kerrotaan, että myymälässä on paljon muitakin töitä kuin rahastus kassalla.

Jotain vtun ämpäriä kyllä jonotetaan vaikka koko yö, mutta kassalla minuuttikin tuntuu olevan liikaa!

Vierailija
38/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn mielummin Korson K-kaupassa, kuin Prismassa.

Prisma on jotenkin kolkko, eikä keväällä ollut edes uusia perunoita ..

Sinkkumies

Uusia perunoita saa syksyllä, varhaisperunaa alkukesästä xD lollolloooo

Vierailija
39/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin itse pienestä isoon ja ero on kuin yöllä ja päivällä! Uskomatonta, että pitäisi periaatteessa olla sama työnkuva, mutta nyt pystyn pitämään kaikki taukoni ja tekemään rennosti hommia. Ehdin helposti kaikki hommani tehdä vuoroni aikana.

Vierailija
40/46 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö Prismaan päästäkseen olla joku puoluekirja vai mikä? En päässyt sinne kassalle, kilpailijalle pääsin. Ja olen ihan varma, että pesisin suurimman osan paikallisen Prisman kassoista ainakin nopeudessa ja asiakaspalvelussa.