Ystävän kummallinen käytös mieheni seurassa
Ystävä on naimisissa. Silloin, kun vietämme aikaa yhdessä (minä ja mieheni sekä hän ja miehensä), ystäväni tekee kaikkea todella outoa. Tuijottaa miestäni intensiivisesti, kikattelee hänen jokaiselle sanomiselleen ja koskettelee ohimennen käsivartta yms. Lisäksi selvästi hakeutuu mieheni läheisyyteen, esim. Minä ja mieheni istuimme pöydän ääressä toisiamme vastapäätä. Kun ystäväni tuli paikalle, sen sijaan, että hän olisi helposti ja vaivattomasti istunut minun ja oman miehensä väliin, hän lähti kiertämään pöytää, jossa oli siis tiellä hiukan esteitä. Tavattoman vaikea selittää, mutta siis niin, että hänen piti änkeytyä ahtaasti ja siirrellä tuoleja edestään, jotta pääsisi mieheni viereen. Voin yrittää selittää tarkemminkin, jos jollekin jäi epäselväksi. Minua on jotenkin alkanut ahdistaa kaverini seura, mutta en kehtaa alkaa kyselemäänkään mitään. Mitä minun pitäisi tehdä? Vältellä hänen seuraansa mieheni kanssa, kunnen hänen oletettava ihastuksensa mieheni kanssa on laantunut, vai häh?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootkos varma, ettet mustasukkaisuuksissasi käsitä tilannetta väärin ja suurentele sitä päässäsi? Ovatko muut paikalla olijat huomanneet oudon käytöksen? Kysy mieheltäsi, mitä mieltä hän on ystävästäsi. Luulisi, että sinulle kertoisi lähentelystä. Tietenkin ihastumista yms. voi olla ilmassa, mutta outoa osoittaa sitä tuollaisessa tilanteessa... Miten ystäväsi käyttäytyy noin muuten?
Vaikea uskoa, että kukaan kaverinsa puolisoa lähentelee tän silmien alla, jos ihastunut tai suhde oliskin.
Mun yks naispuolinen kaveri sanoi miehelleni minun seisoessa hänen vieressään, että "Kyllä minä tuon Jarin ottaisin, mutta se taitaa olla kiinnostunut vaan tuosta Sarista (eli minusta)."
Hmm. Kun mentiin naimisiin, tämä mun kaveri "jätti" minut, poisti fbkavereista jne. Jotenkin tuli mieleen asioita....
Minun kaveri kyseli mieheni kalun kokoa ja millainen hän on sängyssä ja lopuksi vielä, että kyllä sen ottaisin milloin vaan. Sanoin sille, että tajusitko itse mitä sanoit just ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen huomannut saman. Ystävättärien miehille ei voi edes puhua kun on jo joku draama käynnissä. Olisitteko vähän turhan mustasukkaisia..?
Taidat olla erään tuntemani ihmisen hengenheimolainen, joka aikanaan totesi, että "on se kumma kun kaikki ihanat miehet on aina naimisissa". Hänen tielleen ei vain kiinnostavia sekä vapaita koskaan osunut.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelisin molempien kanssa erikseen. Jos ystäväsi myöntää pienen ihastuksen, kertoo se rehellisyydestä. Tietenkään ei saa tavoitteellisesti flirttailla. Voihan hän tosin olla aina tuollainen. En heivaisi ystävää pois pelkästään tuon takia.
Joskus "ystäviä" on vaan liikaa.
Kyllä sen huomaa, kuka on ystävä ja kuka vain "ystävä".
Toivottavasti saat apua psykoosiisi siellä Intiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun itse todistin tuommoista käytöstä, kyseinen nainen oli ihastunut poikaystävääni. Puoli vuotta myöhemmin sain kuulla, että niin sitä petettiin. Naiivina en ymmärtänyt merkkejä ja mies tykkäs olla haluttu toisellekin kuin tyttöystävälleen..
Niin siinä käy kun kikkailee jännä miesten kanssa. Et koskaan huomannut sitä vähän ujoa kilttiä miestä joka asuu naapuritalossasi ja taluttaa kissaa valjaissa? Piti saada häntäheikki ja naisten naurattaja ja nyt sait.
Kikkelis kokkelis mitäs läksit.
No kikkelis kokkelis sulle vaan, kyseessä juuri oli sellainen ujo, kiltti poika. Jännäjätkät olin nauraen käännyttänyt kannoillaan takaisin tulosuuntaansa.
Mutta niin tämä kilttimieskin itku silmässä tuhersi miten tuntui mukavalta kun toinenkin nainen koki haluttavana.
Meillä kun oli vastaava tilanne, mieheni loukkaantui tuohon vikittelijään, koska tämähän halusi miehelleni pahaa yrittäessään tuhota liittomme. Naikkonen sai lähtöpassit.
Yäk mikä muija! Osta sille dildo ja sano että ostin sulle tällaisen kun näytät koko ajan olevan niin kiimassa.
Mulla oli aikoinaan ihan samanlainen kaveri. Muutaman kuukauden katsoin ymmälläni sitä menoa, kunnes sitten ajattelin alkaa pelaamaan samaa peliä HÄNEN miehensä kanssa. Kikattelua, silmiin tuijottamista, seuraan hakeutumista, haettiin oikein hakemalla yhteisiä indressejä ja puheenaiheita ja jätettiin mun kaveri pokailemaan mun miestä. Hänen miehensä oli onneksi "messissä" samantien. Eli siis kaikki osapuolet olivat huomanneet kiusallisen tilanteen tämän mun kaverini puolelta. Loppui se pelleily ( ja loppui kyllä kaveruuskin ), kun kaverini luuli, että miehensä oikeesti lämpenee minulle. Ja oma mieheni ei koskaan uskonut / myöntänyt tämän kaverini ihastumista ja selviä iskuyrityksiä, totesi aina vain : "tollainen höpsöhän se on, tuskinpa mitään tarkoittaa, sillähän on mies" ... Joopa. En tiedä, ovatko vielä yhdessä, me ollaan :)
Vierailija kirjoitti:
Sitten on semmoinen mahdollisuus, että nainen yrittää mielistellä miestä, kun ajattelee ettei tämä oikein pidä hänestä. Olen itse huomannut peräti kahdesta ystävästäni, että nämä käyttäytyvät vähän kummallisesti ukkoni seurassa. Mies on semmoinen hyvin jäyhä ja vähän äkkijyrkkä tapaus, ja ystäväni tuntien tiedän että nämä tulkitsevat tämän siten että mies karsastaa heitä. Joillain naisilla on semmoinen tapa mielistellä, että se on käytännössä yhtä kuin flirtti, ja tulee vähän niinkun alitajunnasta.
Tulee mieleen oman miehen epävarma ex, kieli ruskeana aina mielistelemässä kaikkia miehiä. Tosin en kyllä tiedä, hän välillä kyllä hyppää vieraissakin, niin ei taida ihan tähän kategoriaan upota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ystävä.
Tämä.
Minkälainen ystävä yrittää ystävän miestä?Huono ystävä yksinkertaisesti.
Sellainen joka ei välitä toisten tunteista, oman navan kaivelu vaan kiinnostaa.
Epävarma. Haluaa todistella olevansa ystäväänsä haluttavampi "lällällää, miehes tykkää musta enemmän kun susta"
Itsekäs.
Kateellinen.
Eivät arvosta itseään, eikä sitä jota tietävät satuttavansa.Hyvin huono ystävä.
Tämä on niin totta. Minulla oli yksi tällainen ystävä (sinkku). Meillä pari yhteistä kaveria, joista toinen on ollut miehensä kanssa jo yli 10 vuotta. Selkää flirttailua kuulemma tämän miehen kanssa. Ystävä eikä mies ole luonteeltaan kateellisia, ja flirtillä en tarkoita todellakaan mitään lausetta tai paria, vaan tunnin tai pari kestävää lirkuttelua yms.
Tähän kun lisätään vielä se, että tämä sinkkuystäväni kertoi kuinka oli onnistunut pettämään jonkun miehen naista, ja pohti ääneen että ovatko he valmiita jättämään kumppaninsa hänen takia, niin ei ole enää vaikea arvata mitä uskoa... Laitoin välit poikki siinä vaiheessa kun hän yritti iskeä tuoretta poikaystävääni lähettämällä miehelle ystäväpyynnön Faceen, ilman että oli tavannut häntä kertaakaan tai mainitsematta asiasta minulle. Jokin raja siinä ylittyi.
No miten "ystäväsi" mies suhtautuu? Huomaako hän? Selvästi asia aiheuttaa sinulle epämukavuutta ja jotain mätäähän tässä on. Keskustele sinä puolestaan miehesi kanssa ja jos hän yhtään vetää kanssasi yhtä köyttä, sanoo kikattelijalle suoraan että tuijottelu ja hipelöinti saa luvan loppua. Eikä teidän ole pakko viettää yhteisiä iltoja jos tunnelma on huono/vaivaannuttava tms. Olen sitä mieltä tosin (muutamien muiden kanssa) että ei tämä naikkonen ole ystäväsi.
Jos minun "ystäväni" tekisi noin, pyytäisin miestäni olemaan asiallisen tyly häntä kohtaan: Eli ettei mies kiinnittäisi erityistä huomiota, ja tarvittaessa osaisi sanoa napakasti "älä koske" tai muuta tarvittavaa.
Lisäksi vähentäisin hieman yhteydenpitoa.
Jos ei menisi tuolla pian ohi, sanoisin "ystävälleni" suoraan, että eikö hän tajua, miten noloa tuollainen käytös on, ja kysyisin, että mitä hän sillä oikein meinaa.
Jos kyseessä on todella nuori ihminen, voisin kuvitella ystävyyssuhteella olevan jotain mahdollisuuksia toimia tauon jälkeen muutaman vuoden päästä, mutta en minä kyllä kauaa tuollaista jaksaisi katella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootkos varma, ettet mustasukkaisuuksissasi käsitä tilannetta väärin ja suurentele sitä päässäsi? Ovatko muut paikalla olijat huomanneet oudon käytöksen? Kysy mieheltäsi, mitä mieltä hän on ystävästäsi. Luulisi, että sinulle kertoisi lähentelystä. Tietenkin ihastumista yms. voi olla ilmassa, mutta outoa osoittaa sitä tuollaisessa tilanteessa... Miten ystäväsi käyttäytyy noin muuten?
Vaikea uskoa, että kukaan kaverinsa puolisoa lähentelee tän silmien alla, jos ihastunut tai suhde oliskin.
Tuli mieleen ihan sama. En usko, että kukaan täysjärkinen lähentelisi kaverinsa puolisoa! Tulee mieleen lähinnä turha mustasukkaisuus. Olen itee melko eläväinen ja sosiaalinen ihminen, olen jälkikäteen saanut usein kuulla ihmisten erehtyneen, että olisin esimerkiksi juhlissa kiinnostunut jostain miehestä. Olen ollut itse ihmeissäni asiasta ja en yleensä ole edes muistanut henkilöä, josta minun väitetään olevan kiinnostunut käytökseni perusteella. Olen tulkinnut asian niin, että katkeroituneet omaan elämään pettyneet tarkkailijat ja osassa tapauksista sairaalloisen mustasukkaiset puolisot ovat tällaisia päätelmiä tehneet.
Noita flirttiakkoja esiintyy siellä ja täällä. Joillakin on vaan niin suuri tarve todistaa jotakin, saada itselleen edes vähän huomiota muilta miehiltä, ystävien miehetkin kelpaa siihen. Jos tuntuu, että jaksaa sitä sietää ja katsella, niin sitten jatkettakoon entiseen malliin, mutta parempi olisi jos tällaisen ihmisen poistaisi elämästään. Ei kutsu enää kylään eikä ole ikinä aikaa mennä heidänkään luoksensa, kyllä se siitä sitten loppuu ja ymmärtää se ihminen itsekin mistä johtuu. Jos sen mies jotain kyselee, niin sillehän voi sanoa, että sun vaimo käyttäytyy kiusallisesti, ei nyt jaksa sitä katsella ja sillä siisti.
Tällä palstalla on tapana aina lytätä kirjoitusten aloittajat ja tässäkin on tullut vaikka kuinka monta viestiä, missä väitetään, että sen miehellä ja tällä muijalla on tekemiset keskenään. Niin kuin muka joku täysin näitä ihmisiä tuntematon palstailija sen voisi tietää. Kirjoituksesta ei voi mistään rivien välistäkään sellaista uumoilla. Ja jos näin olisi, niin se olisi sitten jo ihan eri viestien aihe.
Vierailija kirjoitti:
Noita flirttiakkoja esiintyy siellä ja täällä. Joillakin on vaan niin suuri tarve todistaa jotakin, saada itselleen edes vähän huomiota muilta miehiltä, ystävien miehetkin kelpaa siihen. Jos tuntuu, että jaksaa sitä sietää ja katsella, niin sitten jatkettakoon entiseen malliin, mutta parempi olisi jos tällaisen ihmisen poistaisi elämästään. Ei kutsu enää kylään eikä ole ikinä aikaa mennä heidänkään luoksensa, kyllä se siitä sitten loppuu ja ymmärtää se ihminen itsekin mistä johtuu. Jos sen mies jotain kyselee, niin sillehän voi sanoa, että sun vaimo käyttäytyy kiusallisesti, ei nyt jaksa sitä katsella ja sillä siisti.
Tällä palstalla on tapana aina lytätä kirjoitusten aloittajat ja tässäkin on tullut vaikka kuinka monta viestiä, missä väitetään, että sen miehellä ja tällä muijalla on tekemiset keskenään. Niin kuin muka joku täysin näitä ihmisiä tuntematon palstailija sen voisi tietää. Kirjoituksesta ei voi mistään rivien välistäkään sellaista uumoilla. Ja jos näin olisi, niin se olisi sitten jo ihan eri viestien aihe.
Joku otti vähän tosissaan! :D
Ei kuulosta oikealta ystävältä tuommoinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaikea uskoa, mutta kyllä sitä tapahtuu. Minä olen sivusta seurannut yhtä nuorta pariskuntaa, jonka nainen tunkee väkisin miehen kaverin syliin, pyrkii nuolemaan ja yöksi sille kaverille. Vaikka kaveri käskee painumaan jonnekin, minne päivä ei paista. Varsinkin kännissä tunteet tulevat pintaan, ja käytös on sangen kiusallista. Sitten selvinpäin selitellään ja kiistetään kaikki. Kaikista alkaa tuntua, että nainen on miehensä kanssa vain, jotta pääsisi lähelle miehensä kaveria. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
No yleensä pöytiin sijoitutaan niin, että miehiä ja naisia vuoron perään ja vähän tuntemattomat vierekkäin. Ehkä aloituksen pahisnaisella oli tämä mielessä.
On se oikeasti vähän hölmöä kun eukot kököttää vierekkäin, kuin palkintolehmät..
Näin.
Ai jaa - kai läheisten kavereiden kesken voidaan olla pöydänkin ääressä miten vaan, eikä tuossa neljän porukassa taida olla niitä vähän tuntemattomampia. Kyllä meillä istutaan miten milloinkin, välillä voi olla useampi ihminen yhdellä puolen pöytää ja vastapäätä vain yksi, ei se kavereiden kesken niin nokon nuukaa ja muodollista ole. Aika hyvä veto tuo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yleensä pöytiin sijoitutaan niin, että miehiä ja naisia vuoron perään ja vähän tuntemattomat vierekkäin. Ehkä aloituksen pahisnaisella oli tämä mielessä.
On se oikeasti vähän hölmöä kun eukot kököttää vierekkäin, kuin palkintolehmät..
Näin.
Ai jaa - kai läheisten kavereiden kesken voidaan olla pöydänkin ääressä miten vaan, eikä tuossa neljän porukassa taida olla niitä vähän tuntemattomampia. Kyllä meillä istutaan miten milloinkin, välillä voi olla useampi ihminen yhdellä puolen pöytää ja vastapäätä vain yksi, ei se kavereiden kesken niin nokon nuukaa ja muodollista ole. Aika hyvä veto tuo :D
No miks ap kökötti toisella puolella pöytää sen kaverin äijän kanssa. Varmaan vähän sormikaasua jo annettiin..
Kysy mieheltäsi: miten hän suhtautuu ystävättäresi käytökseen ?
jos kyseessä olisi todella hyvä ystävättäresi ei hän ihastumistaan noin selvästi näyttäisi.
minä tekisin ns "ystävättärelleni" selväksi kenen miehestä on kysymys !
Ei välttämättä edes tajua lähettävänsä tuollaisia signaaleja, hetkessä vaan toimii ihastuksensa sokaisemana ja ajattelee että on ihan normaalia. Defenssit voi olla tehokkaat.
Mulle on nimittäin kerran käynyt niin, että ihastuin ystäväpariskunnan mieheen, enkä edes tajunnut tunteitani, sillä aihe oli niin totaalisen kielletty etten kyennyt myöntämään itselleni noin käyneen. Ajattelin vaan, että totta kai ihminen kaverinsa näkemisestä ilahtuu, ja kesti yllättävän kauan tajuta, että käytökseni miehen lähellä ylitti toistuvasti outouden rajapyykin. Muistellessa tilanteita alkoi tuntua selvältä, että ystävättärenikin tajusi, mistä tuulee, miehestä puhumattakaan. Kyllä nolotti. Mies otti selvästi etäisyyttä minuun, ja minä päätin seurata hänen esimerkkiään. Onneksi ihastus laantuikin.
Nyttemmin kaikki on jo normalisoitunut ja välit pariskuntaan ovat hyvät. Kiusallinen episodi.